Komunikaty PR

Tuning z klasą. TRD modyfikuje nowego Lexusa ES

2021-09-01  |  14:00
Biuro prasowe

Do katalogu japońskiego oddziału renomowanej firmy tuningowej TRD dołączył pakiet modyfikacji dla nowego Lexusa ES. Japońska limuzyna otrzymała szereg akcesoriów i części, takich jak spoilery, dyfuzor, tłumik końcowy czy większe felgi. Inżynierowie Toyota Racing Development nie przesadzili z ilością modyfikacji, dzięki czemu Lexus zachował swój elegancki charakter.

 

W japońskiej kulturze motoryzacyjnej tuning ma szczególne miejsce. Japońscy tunerzy wezmą na warsztat wszystko, co tylko może poruszać się po drogach, a efekty ich prac nierzadko bywają zaskakujące z naszej, europejskiej perspektywy. W przypadku odświeżonego Lexusa ES pakiet przygotowany przez Toyota Racing Development jest raczej subtelny i, co ważne, ma również pozytywnie wpływać na prowadzenie auta. Nic dziwnego – firma TRD jest własnością Toyoty, a zarazem dywizją nierozerwalnie związaną z motorsportem.

Tuning, który widać i słychać

Limuzyna Lexusa została poddana kuracji, która polega na dodaniu akcesoryjnych części. Nie są to jednak tylko dokładki, bo w zestawie mamy np. sportowy tłumik końcowy, który sprawia, że Lexus brzmi teraz bardziej zadziornie. Cztery końcówki układu wydechowego wyglądają bojowo i zgrabnie wpisują się w dyfuzor, który wieńczy tylny zderzak. Ten element ma poprawiać przepływ powietrza pod samochodem i zmniejszać niekorzystne zawirowania, zwłaszcza podczas szybkiej jazdy na wprost. Podobną rolę pełni przedni spoiler, który kieruje strumień powietrza pod podłogą w korzystniejszy sposób. Pokrewne, choć niewidoczne na pierwszy rzut oka rozwiązanie jest standardem m.in. w nowym Lexusie NX, którego osłona silnika została ukształtowana tak, by poprawiać aerodynamikę. Ale wróćmy do stuningowanego modelu ES.

Aerodynamika przede wszystkim

Kolejną zmianą, którą firma TRD przygotowała dla limuzyny Lexusa są specjalnie ukształtowane osłony lusterek. Wykończone kontrastującym, czarnym lakierem lusterka są teraz bardziej aerodynamiczne. Ten element dostępny jest rzecz jasna dla aut, które nie są wyposażone w cyfrowe lusterka boczne. Widoczne z zewnątrz zmiany nadwozia wieńczą nakładki na progi, które wizualnie obniżają auto i zgrabnie łączą się z tylnym dyfuzorem oraz przednim spoilerem. Wyposażony w nakładki Lexus ES jest aż o 51 mm niższy. Nie jest to opcja dla tych, którzy często podjeżdżają pod wysokie krawężniki.

Zmiany widoczne również od spodu

W pakiecie TRD są jeszcze inne elementy, wpływające na prowadzenie Lexusa ES. Kolejnym nieoczywistym akcesorium montowanym w ramach pakietu są stalowe wzmocnienia i rozpórki, które znajdują swoje miejsce w podwoziu. Umieszczone w strategicznych punktach części czynią płytę podłogową Lexusa ES jeszcze sztywniejszą, co z kolei sprawia, że zawieszenie pracuje lepiej, a jazda jest bardziej precyzyjna. Każdy kierowca wie, że im sztywniejsza jest konstrukcja auta, tym bardziej zwarty i zwinny jest samochód. Zalety limuzyny Lexusa zostały więc podkreślone za sprawą dodatkowych wzmocnień, zawierających się w pakiecie opracowanym przez Toyota Racing Development.

Wreszcie nie sposób nie wspomnieć o dodatkach wizualnych. Są obecne zarówno na zewnątrz, jak i w kokpicie Lexusa. Na liście dostępnych opcji znalazły się rzecz jasna obręcze – w przypadku Lexusa ES 19- lub 20-calowe. Mniejsze, z 7 podwójnymi ramionami, są dostępne w kolorze Galaxy Dark Gun Metallic. Droższą, bardziej efektowną opcją są z kolei felgi 20-calowe, które wymagają również szerszych opon w rozmiarze 245/30 R20. W sumie 9 podwójnych ramion składa się na atrakcyjny wzór, a dostępne w przypadku tych felg kolory to Diamond Grey Metallic II i Stardust Shiny Gray. Lekkie, aluminiowe koła zmniejszają także masę nieresorowaną, co pozytywnie wpływa na prowadzenie auta i komfort jazdy.

Wnętrze ze sportowym charakterem

Kropką nad i jest drobna zmiana we wnętrzu. Element dekoracyjny, w który wpisany jest panel z przyciskami do otwierania szyb i ustawiania lusterek, został zmieniony na czarny, wykończony strukturalnym wzorem z motywem strzały. Ta subtelna zmiana dopełnia klimatu wnętrza, jako że Lexus ES F Sport, do którego przeznaczone są powyższe modyfikacje, już w standardzie ma w kokpicie szereg dodatków symbolizujących jego sportowy charakter. Aluminiowe nakładki na pedały, emblematy F Sport czy skórzana, perforowana tapicerka to elementy, w które ES F Sport jest wyposażony już w momencie wyjazdu z salonu.

Pakiet zmian przygotowany przez TRD z pewnością przyjmie się na rynku, na który został przeznaczony. Tuningowy zestaw do prestiżowego sedana jest oferowany w Japonii. Klienci w Kraju Kwitnącej Wiśni, jak nigdzie indziej, mają dostęp do niemal nieograniczonej liczby akcesoriów i tuningowych części do przeróżnych modeli.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Promocja na stacji AVIA w Lublinie – paliwo za 4,99 zł/l Biuro prasowe
2024-09-20 | 13:00

Promocja na stacji AVIA w Lublinie – paliwo za 4,99 zł/l

Promocja na stacji AVIA w Lublinie – paliwo za 4,99 zł/l dla użytkowników aplikacji AVIA GO AVIA, marka należąca w Polsce do Grupy Unimot, kontynuuje swoją akcję promocyjną
Motoryzacja Nowy hub ładowania pojazdów elektrycznych w Blue City już otwarty!
2024-09-18 | 11:50

Nowy hub ładowania pojazdów elektrycznych w Blue City już otwarty!

Nowy hub ładowania pojazdów elektrycznych zlokalizowany jest przy parkingu wielopoziomowym, od ulicy Opaczewskiej. Zaprojektowany został w formie strefy relaksu, z elementami zieleni i
Motoryzacja Ponad 240 Fiatów 126p wjedzie na rynek Manufaktury po raz 15!
2024-09-17 | 16:28

Ponad 240 Fiatów 126p wjedzie na rynek Manufaktury po raz 15!

Jak co roku, fani Fiatów 126p będą mieli okazję spotkać się na jesiennym Zlocie Maluchów w Manufakturze. Dla wielu ten samochód to symbol nie tylko minionej epoki, ale

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Grzegorz Krychowiak: Wydaje mi się, że Wojtek Szczęsny zrezygnował z gry w reprezentacji, bo po prostu stwierdził, że już mu się nie chce

Kilka dni temu media obiegła informacja, że Wojciech Szczęsny, który pożegnał się z reprezentacją Polski i z Juventusem, przygotowuje się do podpisania kontraktu z FC Barcelona i za jakiś czas zadebiutuje w nowych barwach. Ta informacja niewątpliwie zaskoczyła kibiców piłki nożnej. Miesiąc temu bramkarz ogłosił bowiem, że kończy karierę, wybiera się na sportową emeryturę i całą uwagę chce teraz poświęcić rodzinie. Grzegorz Krychowiak podkreśla, że czas spędzony wspólnie na boisku był dla niego cennym doświadczeniem.

Media

Daria Ładocha: Część uczestników już dużo wcześniej chciała wziąć udział w „Azja Express”. To powoduje, że pojawia się determinacja i motywacja

Prowadząca program towarzyszy uczestnikom w wyścigu przez azjatycki kontynent, wyznaczając im kolejne trudne zadania do wykonania. Jak zauważa, osoby, które biorą udział w tej edycji formatu, są niezwykle zdeterminowane, bo od jakiegoś czasu starały się o angaż do tej produkcji i teraz bardzo zależy im na tym, by udowodnić, co potrafią. Daria Ładocha nie ukrywa, że już po zakończeniu nagrań i emisji danej serii wciąż utrzymuje kontakt z wieloma uczestnikami, również z poprzednich edycji.

Farmacja

Mężczyźni w Polsce żyją średnio siedem lat krócej niż kobiety. Różnica ta należy do najwyższych w UE

Umieralność mężczyzn w Polsce, podobnie jak w innych krajach, jest wyższa niż kobiet. Jak wskazuje GUS, w 2023 roku przeciętne trwanie życia mężczyzn wynosiło 74,7 lat, a kobiet – 82 lata. Choć w ostatnim czasie ta różnica maleje, wciąż jest większa niż w innych krajach europejskich. Eksperci Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn podkreślają, że przyczynia się do tego wiele czynników społecznych, m.in. inny charakter pracy i większa wypadkowość czy bagatelizowanie profilaktyki zdrowotnej.