Upiornie dobra zabawa! Halloweenowe pomysły na firmową integrację
Zbliżające się Halloween może być doskonałym pretekstem do zorganizowania oryginalnego eventu firmowego, który pomoże pracownikom lepiej się poznać, zbudować jedność w zespole i po prostu wspólne odstresować w szalonym stylu. Oto kilka wskazówek, jak zorganizować odważne i mroczne firmowe party!
Magia współpracy i zabawy
Poczucie wspólnoty i dobre relacje wewnątrz firmy są ważnym czynnikiem wpływającym na sukces przedsiębiorstwa. Jednym ze skutecznych narzędzi kształtujących te wartości są imprezy firmowe, które w wyjątkowy sposób sprzyjają budowaniu więzi i stanowią odskocznię od codziennych biznesowych działań.
Ograniczenie integracji pracowników do corocznej wigilii firmowej jest już passé. Aktualne trendy w tej dziedzinie stawiają na nietypowe wspólne aktywności, które po pierwsze zaskoczą pracowników, a po drugie pozostaną w ich pamięci na długo. Oryginalna impreza w stylu Halloween zdecydowanie wpisuje się w ten kierunek.
Jesień to bardzo popularny czas, jeśli chodzi o organizację firmowych imprez integracyjnych. Dni są coraz krótsze, pracownicy zdążyli już zapomnieć o wakacyjnym odpoczynku, a przed nimi perspektywa zimowych miesięcy. Ciekawa wspólna przygoda może pomóc przełamać rutynę i dodać wszystkim energii. Firmy, nie tylko te o charakterze międzynarodowym, chętnie decydują się na imprezy właśnie w konwencji Halloween – wyjaśnia Joanna Hoc-Kopiej, ekspert Dworu Korona Karkonoszy, który specjalizuje się w organizacji eventów firmowych.
Klimatyczne miejsce, mroczny dress code i szalone aktywności
Przy tego typu przedsięwzięciu bardzo ważną kwestią jest wybór odpowiedniego miejsca. Świetnie nadadzą się klimatyczne hotele w dworskim lub pałacowym stylu czy też restauracje w stylu retro. Sprawdzą się też inne przestrzenie, pod warunkiem że będą odpowiednio udekorowane. Wprawdzie można zorganizować taką imprezę w siedzibie firmy, jednak jeśli naprawdę mamy się oderwać od codziennej pracy, dobrze jest zmienić z zespołem miejsce. Podmioty specjalizujące się w organizacji imprez integracyjnych, ogarną temat kompleksowo: od dekoracji i muzyki, przez aspekty kulinarne, po atrakcyjne, unikatowe i szyte na miarę aktywności dla uczestników.
A stroje? Obecnie na imprezach halloweenowych wcale nie królują tylko zombie, wampiry czy czarownice. Znajdziemy tam również postaci takie jak Barbie, Spider-Man, Super Mario Bros, Shrek czy inni bohaterowie bajek, filmów lub seriali. Aktualne trendy jasno wskazują, że główną inspiracją jest szeroko rozumiana popkultura.
Nierzadko w ramach tematyki Halloween wybierane są węższe konwencje – scenariusze kryminalne, rodem z powieści Aghaty Christie, historyczne lub też oparte na konkretnym filmie czy serialu. A jak wygląda kwestia dekoracji? W tej dziedzinie zaczęły królować neonowe akcenty oraz elementy oparte na automatycznych mechanizmach czy projektorach 3D. Jednocześnie nadal stawia się na naturalne akcenty, jak wrzosy, dynie, lampiony czy suszone kwiaty. Halloweenowe dekoracje nierzadko idą w stronę stylu boho lub vintage – dodaje ekspertka z Dworu Korona Karkonoszy.
Strasznie smacznie i ciekawie
Krwiste smakołyki, nietypowe drinki, odpowiednio udekorowane wypieki na bazie dyni to kulinarne must have każdej halloweenowej imprezy. O czym jeszcze warto pomyśleć? Dobrym pomysłem jest wszystko, co sprawi, że pracownicy poczują się częścią niesamowitej przygody. Można zdecydować się na konkurs na najciekawszy kostium czy warsztaty rzeźbienia dyni w grupach, które będą dodatkową okazją do integracji między ludźmi. Dobrą zabawę i jednocześnie pamiątkę na lata zapewni foto budka, oczywiście z odpowiednimi gadżetami w konwencji Halloween. Nie zapomnijcie też o robieniu zdjęć z przebiegu imprezy i opublikowaniu ich na firmowych social mediach.
Firmowe imprezy integracyjne są ważne zarówno z punktu widzenia team buildingu, jak i – szerzej – employer brandingu. Halloween może okazać się więc świetnym pretekstem do wspólnej zabawy, która przyniesie firmie długofalowe i wielowymiarowe korzyści.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.