Upiornie dobra zabawa! Halloweenowe pomysły na firmową integrację
Zbliżające się Halloween może być doskonałym pretekstem do zorganizowania oryginalnego eventu firmowego, który pomoże pracownikom lepiej się poznać, zbudować jedność w zespole i po prostu wspólne odstresować w szalonym stylu. Oto kilka wskazówek, jak zorganizować odważne i mroczne firmowe party!
Magia współpracy i zabawy
Poczucie wspólnoty i dobre relacje wewnątrz firmy są ważnym czynnikiem wpływającym na sukces przedsiębiorstwa. Jednym ze skutecznych narzędzi kształtujących te wartości są imprezy firmowe, które w wyjątkowy sposób sprzyjają budowaniu więzi i stanowią odskocznię od codziennych biznesowych działań.
Ograniczenie integracji pracowników do corocznej wigilii firmowej jest już passé. Aktualne trendy w tej dziedzinie stawiają na nietypowe wspólne aktywności, które po pierwsze zaskoczą pracowników, a po drugie pozostaną w ich pamięci na długo. Oryginalna impreza w stylu Halloween zdecydowanie wpisuje się w ten kierunek.
Jesień to bardzo popularny czas, jeśli chodzi o organizację firmowych imprez integracyjnych. Dni są coraz krótsze, pracownicy zdążyli już zapomnieć o wakacyjnym odpoczynku, a przed nimi perspektywa zimowych miesięcy. Ciekawa wspólna przygoda może pomóc przełamać rutynę i dodać wszystkim energii. Firmy, nie tylko te o charakterze międzynarodowym, chętnie decydują się na imprezy właśnie w konwencji Halloween – wyjaśnia Joanna Hoc-Kopiej, ekspert Dworu Korona Karkonoszy, który specjalizuje się w organizacji eventów firmowych.
Klimatyczne miejsce, mroczny dress code i szalone aktywności
Przy tego typu przedsięwzięciu bardzo ważną kwestią jest wybór odpowiedniego miejsca. Świetnie nadadzą się klimatyczne hotele w dworskim lub pałacowym stylu czy też restauracje w stylu retro. Sprawdzą się też inne przestrzenie, pod warunkiem że będą odpowiednio udekorowane. Wprawdzie można zorganizować taką imprezę w siedzibie firmy, jednak jeśli naprawdę mamy się oderwać od codziennej pracy, dobrze jest zmienić z zespołem miejsce. Podmioty specjalizujące się w organizacji imprez integracyjnych, ogarną temat kompleksowo: od dekoracji i muzyki, przez aspekty kulinarne, po atrakcyjne, unikatowe i szyte na miarę aktywności dla uczestników.
A stroje? Obecnie na imprezach halloweenowych wcale nie królują tylko zombie, wampiry czy czarownice. Znajdziemy tam również postaci takie jak Barbie, Spider-Man, Super Mario Bros, Shrek czy inni bohaterowie bajek, filmów lub seriali. Aktualne trendy jasno wskazują, że główną inspiracją jest szeroko rozumiana popkultura.
Nierzadko w ramach tematyki Halloween wybierane są węższe konwencje – scenariusze kryminalne, rodem z powieści Aghaty Christie, historyczne lub też oparte na konkretnym filmie czy serialu. A jak wygląda kwestia dekoracji? W tej dziedzinie zaczęły królować neonowe akcenty oraz elementy oparte na automatycznych mechanizmach czy projektorach 3D. Jednocześnie nadal stawia się na naturalne akcenty, jak wrzosy, dynie, lampiony czy suszone kwiaty. Halloweenowe dekoracje nierzadko idą w stronę stylu boho lub vintage – dodaje ekspertka z Dworu Korona Karkonoszy.
Strasznie smacznie i ciekawie
Krwiste smakołyki, nietypowe drinki, odpowiednio udekorowane wypieki na bazie dyni to kulinarne must have każdej halloweenowej imprezy. O czym jeszcze warto pomyśleć? Dobrym pomysłem jest wszystko, co sprawi, że pracownicy poczują się częścią niesamowitej przygody. Można zdecydować się na konkurs na najciekawszy kostium czy warsztaty rzeźbienia dyni w grupach, które będą dodatkową okazją do integracji między ludźmi. Dobrą zabawę i jednocześnie pamiątkę na lata zapewni foto budka, oczywiście z odpowiednimi gadżetami w konwencji Halloween. Nie zapomnijcie też o robieniu zdjęć z przebiegu imprezy i opublikowaniu ich na firmowych social mediach.
Firmowe imprezy integracyjne są ważne zarówno z punktu widzenia team buildingu, jak i – szerzej – employer brandingu. Halloween może okazać się więc świetnym pretekstem do wspólnej zabawy, która przyniesie firmie długofalowe i wielowymiarowe korzyści.
Ocena potrzeb w zakresie wsparcia dla Seniorów w Polsce
Polki mają mniej czasu na życie zawodowe
Jak doceniać małe przyjemności? Art de vivre jako francuska sztuka życia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.