Komunikaty PR

Uwierz w recykling z Nałęczowianką

2021-05-04  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania nał ( 0.61 MB )

Nałęczowianka, jako pierwsza marka wody w Polsce, wprowadza dla wszystkich swoich formatów niegazowanych butelki wykonane w 50% z przetworzonego plastiku. To oznacza, że konsumenci, dla których troska o środowisko ma szczególne znaczenie, będą mogli swobodniej sięgać po wygodne dla siebie warianty naturalnej wody mineralnej.

Choć o ekologii mówi się już od dawna, to dopiero w ostatnich latach światowe dyskusje na temat ochrony środowiska i ograniczenia ilości odpadów nabrały tempa. Konsumenci dokonują bardziej odpowiedzialnych zakupowych wyborów, ograniczają użycie jednorazowych toreb i przykładają większą wagę do segregacji odpadów. Wzrost znaczenia kwestii związanych z ochroną środowiska wśród konsumentów szczególnie cieszy producenta Nałęczowianki, dla którego walka z odpadami z tworzyw sztucznych stanowi priorytet. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Ipsos na zlecenie Nałęczowianki, zdecydowana większość Polaków (90%) uważa, że działania marek, które chcą być bardziej ekologiczne, powinny rozpoczynać się od stosowania odpowiednich opakowań. Więcej niż połowa (62%) zwraca uwagę na opakowania produktów, które kupuje. Aż 87% deklaruje, że chętnie kupiłoby wodę w butelce wykonanej z przetworzonego plastiku.

Coraz więcej marek wykorzystuje takie butelki, chociaż w większości przypadków oferta jest mocno ograniczona. Jednak od teraz kupujący mogą już wybierać spośród całej gamy wariantów, gdyż wszystkie formaty (0,33 L, 0,5 L, 0,75 L, 1 L, 1,5 L) niegazowanej naturalnej wody mineralnej Nałęczowianka są dostępne także w opakowaniach wykonanych w 50% z PET z recyklingu (rPET). Wystarczy wybrać butelkę z odpowiednim oznakowaniem, w rzucającym się w oczy zielonym kolorze i hasłem: „Jestem wykonana z innej butelki”.

Jesteśmy pierwszą marką w Polsce z pełnym portfolio wody niegazowanej w opakowaniach wyprodukowanych z udziałem przetworzonego plastiku. Dzięki temu konsument może mieć pewność, że znajdzie swój ulubiony niegazowany format w butelce, która powstała częściowo z innych butelek. To bardzo ważne dla osób, dla których troska o środowisko ma szczególne znaczenie. Zapewniamy, że to nie ostatni nasz krok, gdyż jako firma zobowiązaliśmy się, że do 2025 roku 50% PET we wszystkich naszych butelkach będzie pochodziło z recyklingu. – mówi Katarzyna Sternowska, brand manager marki Nałęczowianka.

Plastik PET jest preferowanym rodzajem materiału wykorzystywanym do produkcji opakowań dla wody i napojów, ponieważ jest nie tylko lekki i bezpieczny, ale też właśnie w pełni nadaje się do recyklingu. Z przetworzonego PET mogą powstać kolejne butelki oraz różne inne przedmioty codziennego użytku. Dla przykładu z 35 butelek PET można wykonać bluzę polarową, z 5 – torbę na zakupy, a z 25 – wypełnienie dla trzech poduszek.

Butelka PET to to tak naprawdę nie odpad, a cenny surowiec, który w pełni nadaje się do recyklingu. Możemy dać jej drugie życie, umieszczając ją po opróżnieniu w odpowiednim, żółtym koszu na plastik. Dzięki temu będzie mogła trafić do sortowni, a następnie do zakładu prowadzącego recykling oraz ostatecznie wrócić do nas w nowej postaci – przekonuje Anna Kamińska z Organizacji Odzysku Opakowań Rekopol. 

W swoich działaniach Nałęczowianka podkreśla, że odpowiednia segregacja plastikowych opakowań jest szczególnie ważna, by można było w pełni wykorzystać ich potencjał oraz dać im drugie i kolejne życie. W tym celu marka kontynuuje zainicjowaną w zeszłym roku kampanię „Uwierz w recykling”, z butelkami PET w roli głównej, które zastanawiają się, czym zostaną „w kolejnym wcieleniu” – słuchawkami, kurtką, butami, a może ponownie butelką. Dodatkowo Nałęczowianka rozwiewa powszechne mity na temat recyklingu i pokazuje, jak ten proces faktycznie wygląda. Co ważne, producent Nałęczowianki zobowiązał się, że do 2030 r. będzie odzyskiwać tyle butelek, ile wprowadza na rynek. W tym celu prowadzi wspólne działania edukacyjne m.in. z Organizacją Odzysku Opakowań Rekopol oraz współpracuje z branżą napojową i piwną na rzecz wprowadzenia systemu depozytowego w Polsce.

Wszystkie formaty wody niegazowanej Nałęczowianka w butelkach wykonanych w 50% z rPET dostępne są na rynku od kwietnia br. w szerokiej dystrybucji na terenie całego kraju.


O Nestlé Waters na świecie

Numer 1 na świecie w produkcji wody butelkowanej. Firma prowadzi swoją działalność produkcyjną w 30 krajach, posiada 87 zakładów i zatrudnia blisko 28 tys. pracowników. W portfolio Nestlé Waters znajduje się 48 unikatowych marek (od naturalnych wód mineralnych po wody stołowe), włączając w to markę Nestlé Pure Life, wodę Acqua Panna, wody gazowane Perrier i S.Pellegrino oraz rozlewaną w Polsce Nałęczowiankę. Poprzez te marki Nestlé Waters zachęca całe rodziny do picia większej ilości wody oraz napojów na bazie naturalnych składników, współpracuje z lokalnymi społecznościami, by chronić wspólne zasoby wodne, a także opracowuje kompleksowe rozwiązania w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych, w celu zmniejszenia wpływu na środowisko.

 

O Nałęczowiance

Naturalna woda mineralna Nałęczowianka wydobywana jest z ujęcia o tej samej nazwie, położonego w uzdrowisku Nałęczów, które znajduje się w otulinie Kazimierskiego Parku Krajobrazowego na terenie Wyżyny Lubelskiej. Skład mineralny Nałęczowianki sprawia, że jest to woda, którą można pić codziennie. Nałęczowianka nasyca się minerałami podczas 20-letniej podróży przez pokłady skał. Dzięki temu, że woda mineralna czerpana jest ze źródeł podziemnych, zawiera tylko naturalną mikroflorę, a jej skład chemiczny jest stabilny i bezpieczny. Nałęczowianka przypomina, że pragnienie ma dwa znaczenia. Do tego pierwszego, fizjologicznego, nie należy dopuszczać, pijąc odpowiednią ilość wody. Natomiast to drugie, w znaczeniu psychologicznym, czyli pragnienie życiowe, pasje, marzenia, cele i dążenia – warto w sobie pielęgnować i rozwijać.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jesień pełna smaku w Salad Story – odkryj nowe sezonowe menu! Biuro prasowe
2024-09-27 | 09:00

Jesień pełna smaku w Salad Story – odkryj nowe sezonowe menu!

Wraz z jesienią Salad Story, polska marka znana z serwowania świeżych i zdrowych potraw, zaskoczyła swoją ofertą. Od 19 września wszyscy miłośnicy kulinariów mają
Żywienie Czas dyni... i budyni limitowanych WINIARY!
2024-09-26 | 14:00

Czas dyni... i budyni limitowanych WINIARY!

Czy jesień kojarzy Ci się głównie z coraz krótszymi, chłodniejszymi dniami? W tym roku nie musisz się o to martwić! Marka WINIARY wprowadza na rynek limitowaną edycję budyni,
Żywienie Jabłkowy zawrót głowy – jak przygotować pyszne przetwory?
2024-09-26 | 01:00

Jabłkowy zawrót głowy – jak przygotować pyszne przetwory?

Wrzesień to czas, gdy jabłka królują na naszych stołach – pachnące, soczyste, a przede wszystkim idealne do przygotowania jesiennych przetworów. Światowy Dzień Jabłka,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Muzyka

Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci

Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.