Komunikaty PR

V Piknik Fundacji Pomoc dla Weterana w Manufakturze

2024-09-06  |  10:13
Biuro prasowe

Rozmowy z bohaterami Powstania Warszawskiego, ekspozycje, wystawy, stoiska jednostek wojskowych, służb mundurowych i grup rekonstrukcyjnych – to tylko namiastka tego, co czeka gości V edycji Pikniku Fundacji Pomoc dla Weterana, który zaplanowano w sobotę, 7 września, w Manufakturze. 

Wydarzenie organizowane jest w szczytnym celu – wsparcia działania Fundacji Pomoc dla Weterana, która na co dzień otacza opieką byłych żołnierzy Powstania Warszawskiego i ich rodziny. Nadrzędnym celem jest ratowanie zdrowia i życia podopiecznych, propagowanie etosu żołnierza, a także edukacja dzieci i młodzieży o XX-wiecznej historii Polski. To już V edycja Pikniku – w każdym roku cieszy się dużą popularnością i zainteresowaniem. Na wydarzenie zapraszamy wszystkich zainteresowanych historią niezależnie od wieku – dzieci, dorosłych, a także seniorki i seniorów. 

Gośćmi specjalnymi będzie grupa Powstańców Warszawskich. To jedyna w swoim rodzaju okazja do spotkania się z bohaterami, a także możliwość wysłuchania ich niezwykłych i poruszających historii o wojennych losach. Swoją obecność na Pikniku Weterana potwierdzili: Anna Czerska, Zbigniew Daab, Tadeusz Kowalski, Stanisław Lipiński, Jerzy Łakomski, Janusz Maksymowicz, Wojciech Niesłuchowski, Jerzy Paczowski, Edward Piotrowski, Jan Sałkowski, Jan Witkowski i Leszek Zukowski. Gośćmi wydarzenia będą również Prezydent Miasta Łodzi Hanna Zdanowska oraz koszykarz i łodzianin Marcin Gortat.  

Piknik Weterana to okazja, żeby z bliska zobaczyć pojazdy wojskowe, m.in. MRAP – samochód, który zyskał sławę, dzięki skuteczności na misjach bojowych w Afganistanie i Iraku, Quad Polaris, roboty saperskie najnowszej generacji, różnego rodzaju broń, odzież taktyczną, umundurowania, pojazdy przystosowane do warunków bojowych, symulatory lotów, strzelnica laserowa, kłady, łodzie i amerykański wóz bojowy HUMVEE. 

Ponadto w programie pokazy pracy psów tropiących i szukających narkotyków, papierosów i broni – Dar-Mak, pokaz reanimacji na psim fantomie – Animal Patrol czy pokaz dynamiczny na plaży pn. „Zrywanie kontaktu z przeciwnikiem”, podczas którego wykorzystywana będzie broń ASG rozładowana, bez kulek i baterii a efekt dźwiękowy wymiany ognia symulowany będzie przez megafon – Szkoła Kadetów.  

Oraz stanowiska, gdzie zaprezentują się m.in.: 

  • Okręgowy Inspektorat Służby Więziennej w Łodzi, 

  • Akademia Sztuki Wojennej, 

  • B-3 Łódź, 

  • Wojskowy Oddział Gospodarczy 31 WOG, 

  • Centrum Szkolenia Wojsk Inżynieryjnych i Chemicznych, 

  • Brygada Kawalerii Powietrznej 25 BKP, 

  • Lotnicza Akademia Wojskowa, 

  • Dywizja Zmechanizowana Jedyna Pancerna, 

  • 9 Łódzka Brygada Obrony Terytorialnej, 

  • Baza Lotnictwa Taktycznego 23 BLT i 32 BLT, 

  • Centrum Szkolenia Wojsk Specjalnych, 

  • funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei, Policji, Straży Miejskiej, Straży Więziennej, Straży Granicznej. 

Na całym rynku Manufaktury będą ustawione stoiska jednostek wojskowych, służb mundurowych oraz wielu grup rekonstrukcyjnych i militarnych takich jak m.in.: Stowarzyszenie B-3, GRH PARASOL, Stowarzyszenie Żołnierzy WPD i WS Czerwone Berety, Grupa Taktyczno-Rekonstrukcyjna, JWK RG1 – Grupa Rekonstrukcyjna, Stowarzyszanie Kombatantów Misji Pokojowych ONZ, Koło NR 40 czy antyterroryści z Izera

Wydarzenia są niezwykle różnorodne, więc każdy powinien znaleźć przestrzeń dla siebie. Na aktywnych gości czekać będzie wiele atrakcji, m.in. strzelnica laserowa. Jak na tematy wojskowe przystało – nie zabraknie również pysznej, wojskowej grochówki.   

Piknik rozpocznie się w sobotę, 7 września o godz. 10:00 i potrwa aż do wieczora. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.