W całej Polsce dzieci uczyły się jak dbać o domowe ogródki. Niezwykły sukces akc
AHAVA PR
ul. Mikołaja Kopernika 37/1
90-552 90-552 Łódź
andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl| |andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl
48 503 838 407
www.ahavapr.pl
W całej Polsce dzieci uczyły się jak dbać o domowe ogródki. Niezwykły sukces akcji edukacyjnej #ZDROWOROSNA.
Pierwsza edycja #ZDROWOROSNA, marki W. Legutko właśnie dobiega końca. Liczby mówią za siebie - wydarzenie, w którym wzięło udział ponad 153 tys. dzieci z całej Polski, 5100 grup i klas oraz 1360 zgłoszonych placówek nie mogło przejść bez echa.
Koncepcja akcji została stworzona z myślą o dzieciach przede wszystkim w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Dzięki niej wkraczają one w świat ogrodnictwa i mają okazję w trakcie zabawy rozwijać nowe ekologiczne zainteresowania. Każda zainteresowana placówka, otrzymywała darmowe pakiety z nasionami i zestawy kreatywne. W całym kraju na lekcjach i zajęciach pokazowych dzieci uczyły się jak stworzyć i dbać o własny domowy ogródek.
“Tak wielkie zainteresowanie szkół oraz przedszkoli zupełnie nas zaskoczyło.” - o przebiegu #ZDROWOROSNA opowiada Joanna Legutko, wiceprezes firmy W. Legutko - “Zasięgiem objęliśmy praktycznie całą Polskę - od Kołobrzegu aż po Ustrzyki Dolne. W wydarzeniu wzięło udział aż 1354 miejsc, gdzie każdy z nauczycieli, opiekunów z niezwykłym entuzjazmem przyjął nasz pomysł.” - mówi Joanna Legutko, wiceprezes firmy W. Legutko.
Od połowy marca aż do połowy czerwca zgłosiło się ponad 5100 grup i klas. #ZDROWOROSNA wsparli młodzi laureaci poprzednich edycji Masterchef Junior: Paulina Foremny, Bartek Kwiecień, Gaja Suchocka i Jagoda Łaganowska. Projektowi towarzyszyła piosenka specjalnie skomponowana na potrzeby akcji przez Wujka Ogórka (Przemysława Urbaniaka) oraz konkurs na najlepszy film, nakręcony podczas tworzenia własnego ogródka w domu lub mieszkaniu. Zwycięskie filmiki nagrodzone zostały zestawem YouTubera, prezentem od W. Legutko oraz spotkaniem z jednym z laureatów MasterChef Junior. Spotkania ze zwycięzcami odbyły się w wybranych szkołach w 10 miastach w Polsce: Warszawie, Łodzi, Żarach, Augustowie, Jaworznie, Sycowie, Rawiczu, Krotoszynie, Zielonce i Wałbrzychu. Wydarzenia, które wraz z młodymi kucharzami poprowadził Wujek Ogórek (Przemysław Urbaniak), dały dzieciom moc wiedzy o zaletach pracy przy uprawie roślin oraz były inspiracją do zamiłowania do zdrowej i ekologicznej żywności.
“To był dla nas fantastyczny czas i niezwykły zastrzyk roślinnej energii.” – podkreśla Joanna Legutko - “Widząc tak wielkie zainteresowanie ogrodnictwem wśród najmłodszego pokolenia jestem troszkę bardziej spokojna o przyszłość naszej planety.“ - na zakończenie o akcji #ZDROWOROSNA dodaje Joanna Legutko, wiceprezes firmy W. Legutko.
Akcja #ZDROWOROSNA w liczbach:
· 5100 zgłoszonych klas i grup
· 153.000 doniczek nasion wysianych przez dzieciaki
· 1360 zgłoszonych placówek
· 153.000 dziecięcych uśmiechów
W. Legutko zapraszając poprzez centra ogrodnicze oraz media do akcji #ZDROWOROSNA dociera do szkół i przedszkoli. Nauczyciele mają możliwość zamówienia darmowych, interaktywnych pakietów edukacyjnych #ZDROWOROSNA, startują z edukacją dzieci oraz uprawą roślin w klasach. Zadaniem jest wysianie i zadbanie o pełen witamin koperek. Akcji towarzyszy konkurs na najlepszy film, nakręcony podczas tworzenia własnego ogródka w domu lub mieszkaniu. Zwycięskie filmiki zostaną nagrodzone zestawem YouTubera, prezentem od W. Legutko oraz spotkaniem z jednym z laureatów ostatnich sezonów MasterChef Junior.
O W.Legutko - o polskim liderze rynku nasienniczego dla ogrodnictwa.
Od 1992 roku pielęgnuje pozycję zaufanego dostawcy na rynku ogrodniczym. Źródłem sukcesu jest praca u podstaw, blisko ziemi i z miłością do roślin. Jednym z kluczowych czynników sukcesu jest wiedza twórcy firmy dra inż. Wiesława Legutko, który obecnie wraz ze swoimi dziećmi Joanną oraz Adamem kierują firmą.
Link do pobrania materiałów związanych z akcją #ZDROWOROSNA: https://www.legutko.com.pl/hobby/press-pack/
Facebook: https://www.facebook.com/w.legutko
Instagram: https://www.instagram.com/w.legutko
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCc8EqaCHu_n8XgcC16r4-QQ
Strona www: https://www.legutko.com.pl/hobby/zdroworosna/
Więcej informacji udziela Andrzej Sieczkowski +48 503 838 407
andrzej.sieczkowski@ahavapr.pl
„Mój zaczarowany świat” – startuje konkurs dla przedszkoli w całej Polsce
Rozmowa lepsza od kar i nagród
Porozumienie między największą śląską uczelnią i Szkołą w Chmurze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach
Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.
Gwiazdy
Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami
Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.