Komunikaty PR

W IKEA równowaga działa! Nie tylko z okazji Dnia Kobiet

2020-03-06  |  14:00
Biuro prasowe

IKEA tworzy takie miejsce pracy, w którym wszyscy pracownicy, zarówno kobiety, jak i mężczyźni, czują się szanowani, doceniani i wspierani. Równowaga praw i obowiązków obu płci powinna być fundamentem każdego społeczeństwa, dlatego firma zachęca do jej promowania nie tylko z okazji Dnia Kobiet.

W IKEA wierzymy, że równowaga w traktowaniu kobiet i mężczyzn przynosi realne korzyści firmie, ale także ogólnie wpływa na społeczeństwo, wywołując pozytywne przemiany. W ramach badania Equal Pay przenalizowano 398 stanowisk dla 4965 osób pracujących w IKEA Retail – zarówno w sklepach, jak i w biurach. Porównane zostały stawki kobiet i mężczyzn na tych samych stanowiskach, uwzględniając zarówno poziom kompetencji zawodowych, jak i roczne wyniki pracy.

Z badania wynika, że w roku finansowym 2019 (wrzesień 2018 – sierpień 2019) różnica w płacach kobiet i mężczyzn w IKEA wyniosła jedynie 0,16%. Ta drobna dysproporcja spowodowana jest m.in. dłuższą nieobecnością kobiet w pracy, która zazwyczaj wynika z np. urlopu macierzyńskiego czy rodzicielskiego. Właśnie dlatego IKEA dużą wagę przywiązuje do wspierania osób powracających do pracy po długich nieobecnościach oraz oferuje takie rozwiązania, jak urlop ojcowski.

Jak wynika z ostatniego raportu Gender Pay Gap Eurostatu różnica w płacach kobiet i mężczyzn w Polsce wynosi 7,2% (luka nieskorygowana, dane na 2017 r.), natomiast średnia europejska to aż 16%. Dysproporcja ta wynikać może m.in. ze stereotypów dotyczących płci oraz faktu, że często to właśnie kobiety korzystają z urlopów macierzyńskich i rodzicielskich.

Sporym wyzwaniem pozostają konsekwencje wynikające z dłuższej opieki nad dziećmi. Wg. analiz instytutu badawczego EIGE kobiety w Europie w każdym tygodniu spędzają 13 godzin dłużej na okresie nieodpłatnym niż mężczyźni. Z uwagi na obowiązki domowe, w niepełnym wymiarze godzin pracuje 9 mln kobiet i tylko 600 tys. mężczyzn. Równowaga w miejscu pracy jest zatem coraz istotniejsza dla europejskiego i polskiego biznesu.

Urlop ojcowski – wsparcie dla całej rodziny

Mimo coraz większej aktywności zawodowej mam małych dzieci, badania wskazują, że w Polsce nadal w 94% przypadków to kobiety zostają w domu z dzieckiem, kiedy w tym samym czasie 6% mężczyzn decyduje się na taką opiekę. W konsekwencji powoduje to mniejsze możliwości rozwoju zawodowego u mam lub rezygnację z awansu.

Dzień Kobiet to dla nas symbol wsparcia kobiet, niedyskryminowania oraz równych szans dla wszystkich bez względu na pleć. IKEA nieodłącznie wiąże prawa człowieka z prawem do takiego samego traktowania w pracy kobiet i mężczyzn. Dlatego od 1 stycznia 2020 r. wprowadziliśmy dodatkowy, pełnopłatny 4-tygodniowy urlop ojcowski. Wierzymy, że takie rozwiązanie może pozytywnie wpłynąć na relacje między ojcem a dzieckiem oraz możliwości rozwoju zawodowego kobiet – mówi Michał Pióro, Dyrektor ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi w IKEA Retail Polska - Jest to wsparcie dla obojga rodziców, dzięki czemu zarówno mama, jak i tata mogą realizować się zawodowo i  jednocześnie mają możliwość spędzania z dzieckiem najważniejszych, pierwszych chwil życia. Z urlopu ojcowskiego mogą skorzystać pracownicy, których dzieci urodziły się po 1 września 2019 roku – dodaje.

Równowaga działa!

Celem IKEA jest dążenie do równowagi praw i obowiązków poprzez oferowanie kobietom oraz mężczyznom równych szans i wspieranie ich w rozwoju zawodowym. W IKEA Retail w Polsce kobiety stanowią 47% kierowników oraz 56% wszystkich pracowników.

W IKEA wierzymy, że nasza różnorodność sprawia, że stajemy się lepsi. To dzięki tym wartościom tworzymy miejsce równych szans dla wszystkich pracowników bez względu na płeć, wiek, kulturę i przekonania. Naszym celem jest osiągniecie 100% równości płac w ramach identycznych stanowisk, jednocześnie nie zapominając o tym, że na wysokość wynagrodzenia wpływa ocena pracy oraz poziom kompetencji – tłumaczy Susanna Romantsova, Liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA Retail w Polsce.

IKEA na całym świecie dba o zachowanie równowagi w traktowaniu kobiet i mężczyzn na wszystkich stanowiskach kierowniczych. Kultura organizacyjna firmy zbudowana jest na wspólnocie oraz strategii różnorodności i integracji, a także środowisku pracy, które opiera się na kulturze szczerości i otwartości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.