W trosce o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży
Konferencja z udziałem ekspertów projektu MŁODE GŁOWY i programu Dove Self-Esteem
W obliczu pogarszającej się kondycji psychicznej nastolatków w Polsce, Dove i projekt MŁODE GŁOWY połączyły siły w celu poprawy sytuacji. O wspólnych działaniach i proponowanych rozwiązaniach przedstawiciele marki Dove oraz Fundacji UNAWEZA rozmawiali na konferencji prasowej, która odbyła się 7 marca w warszawskim KinoGramie. Podczas wydarzenia zostały zaprezentowane wyniki badania „Media społecznościowe i ich wpływ na polskie nastolatki”, przeprowadzonego przez Kantar Polska.
Podczas konferencji Martyna Wojciechowska, założycielka Fundacji UNAWEZA, oraz Joanna Orzechowska, reprezentująca markę Dove, opowiedziały o wspólnej inicjatywie, w ramach której realizowana jest ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna. Ma ona na celu m.in. wzrost społecznej świadomości zagrożeń dotyczących zdrowia psychicznego młodych i dostarczenie im realnej pomocy oraz informacji, by wiedzieli, gdzie w razie potrzeby mogą się po nią zwrócić.
Podczas konferencji zostały zaprezentowane wyniki badania przeprowadzonego przez Kantar na zlecenie marki Dove. Wyłania się z nich obraz niepewnych, niewierzących w siebie i swoje umiejętności młodych ludzi, co więcej – niezwykle wobec siebie surowych i krytycznych. Badanie wskazuje, że ponad połowie nastolatek w Polsce zdarza się myśleć, że są bezwartościowe, a aż 80% badanych czuje, że brakuje im pewności siebie. Porównują się do osób, które widzą w mediach społecznościowych, co dodatkowo źle wpływa na ich nastrój i samopoczucie (tak uważa 25% ankietowanych). 1/3 badanych twierdzi, że wstydzi się tego, jak wygląda, a 2/3 zmieniłoby w swoim wyglądzie wiele rzeczy. Ponadto, nastolatki często mają kontakt z treściami, które są szkodliwe dla ich zdrowia psychicznego i mogą stanowić realne zagrożenie dla życia. Blisko 70% ankietowanych przyznaje, że ogląda treści zaburzające ich samoocenę, a co czwarta – treści zachęcające do samookaleczeń.
W nawiązaniu do raportu z badania, ekspertki merytoryczne akcji: Joanna Flis (MŁODE GŁOWY) i Małgorzata Ohme (Dove Self-Esteem) przedstawiły przygotowaną wspólnie lekcję warsztatową, która ma pomóc młodzieży budować ich odporność psychiczną. Odwołując się do doświadczeń swojej pracy zawodowej, dyskutowały one o trudnościach, z którymi obecnie zmagają się nastolatkowie w Polsce, oraz konieczności podejmowania działań ukierunkowanych na poprawę ich kondycji psychicznej. Lekcję można bezpłatnie pobrać na stronach: doveselfesteem.pl oraz mlodeglowy.pl.
----------------------------------
O programie Dove Self-Esteem – Budowanie Pozytywnej Samooceny
Marka Dove od 2018 r. podejmuje działania wspierające kondycję psychiczną nastolatków w Polsce, realizując program Dove Self-Esteem – Budowanie Pozytywnej Samooceny, skierowany do uczniów szkół podstawowych. Do tej pory wyedukowała ponad 250 000 polskich nastolatków, ucząc ich, jak budować pozytywną relację ze swoim ciałem, aby obawy i lęki związane z wyglądem nie były barierą do tego, by w pełni wykorzystywać swój potencjał. Projekt Dove dotarł już do ponad 82 milionów młodych ludzi w 150 krajach, a dalszym celem jest, aby do 2030 roku pomóc 250 milionom dzieci i nastolatków wzmocnić swoją samoocenę poprzez programy edukacyjne.
O projekcie MŁODE GŁOWY
MŁODE GŁOWY to ogólnopolski projekt edukacyjny dotyczący zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi. Jest inicjatywą Fundacji UNAWEZA założonej przez Martynę Wojciechowską. Pierwszym etapem projektu MŁODE GŁOWY było największe w Polsce, bezpłatne badanie zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości, sprawczości dzieci i młodzieży oraz kampania edukacyjna „Otwarcie o zdrowiu psychicznym”. Wzięło w nim udział 184 000 młodych osób z całej Polski. Tak kompleksowe badania pozwoliły zdiagnozować skalę oraz charakter wyzwań, z jakimi mierzą się dzisiaj młodzi ludzie. Kolejnym krokiem było opracowanie bezpłatnego programu profilaktycznego „Godzina dla MŁODYCH GŁÓW”. W pilotażowym roku działania programu objętym jest nim już 300 000 dzieci i młodzieży z ponad 1 500 szkół w całej Polsce. Działania projektu MŁODE GŁOWY mają zwrócić uwagę na problemy ze zdrowiem psychicznym wśród młodych i wskazać na związane z tym rozwiązania. Długofalowym celem jest przyczynienie się do normalizacji sięgania po pomoc.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Qczaj: Moja siostra przeszła załamanie psychiczne. Dźwigamy na swoich barkach bardzo dużo i czasami po prostu nie mamy już siły
Trener przeżył niedawno prawdziwe chwile grozy po tym, gdy jego siostra trafiła do szpitala. Mimo że jest już dorosła, to nadal czuje się za nią odpowiedzialny, tak samo jak wtedy, kiedy opiekował się nią po wyjeździe mamy do USA. Jednocześnie Qczaj apeluje do tych, którzy zmagają się z jakimś kryzysem psychicznym, by nie wstydzili się mówić o swoich problemach i mieli odwagę prosić o pomoc. Dzięki temu można zapobiec tragedii.
Konsument
Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.
Gwiazdy
Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.