Komunikaty PR

Wakacje 2022. Jak będą wypoczywać Polacy?

2022-04-11  |  09:00
Biuro prasowe

Większość rodaków, bo aż 75 proc. zamierza spędzić najbliższe wakacje w Polsce – tak wynika z najnowszego badania opinii zrealizowanego przez SW Research na zlecenie Dzikich Historii Młynik.[1] Wśród najpopularniejszych destynacji królować będzie Pomorze i Mazury. Na Podhale wybierze się tylko co dziesiąty ankietowany a na Kurpie co setny. Polacy, po ponad dwóch latach pandemii pokochali święty spokój. Większość z nich wynajmie na wyłączność dom lub apartament (44 proc.) albo zdecyduje się na pokój w niewielkim hotelu butikowym (26 proc.). Dla 58 proc. ankietowanych kluczowe będzie ciche i ustronne miejsce, ale z atrakcjami dostępnymi na wyciągnięcie ręki.

 

Mimo trudnej sytuacji politycznej i pandemicznej Polacy zaczynają powoli myśleć o wakacjach. Rodacy deklarują, że będą wypoczywać przede wszystkim w Polsce (75 proc.). Za granicę wybierze się co trzeci ankietowany (33 proc.), a co dziesiąty zostanie w domu (11 proc.). Wśród najpopularniejszych regionów, które zwabią turystów prym będzie wiodło Pomorze (31 proc.) oraz Mazury (27 proc.). Na kolejnym miejscu Podhale (11 proc.) i Kurpie (2 proc.).

 

Na wypoczynek głównie w lipcu i sierpniu

Rodacy wybiorą się na urlop przede wszystkim w lipcu i sierpniu. Wtedy wypoczynek planuje blisko 70 proc. ankietowanych.[2] W czerwcu będzie wypoczywać 15 proc. badanych, a w maju 6 proc.

– Większość Polaków zaczyna planowanie urlopu od majówki, ale to i tak w wakacje, gdy dzieci mają wolne od szkoły, mamy najwięcej rezerwacji – mówi Anna Sadowska, zarządca obiektu Dzikie Historie Młynik na Mazurach. Z badania opinii wynika, że zarówno krótszy, jak i dłuższy odpoczynek ma swoich zwolenników. Aż 34 proc. rodaków zdecyduje się na kilkudniowy wypad, 31 proc. będzie chciała wyjechać na tydzień, a 26 proc. na dwa tygodnie. W pandemii na popularności straciły nieco wypady weekendowe. W tym roku planuje je 9 proc. ankietowanych. – Zauważyliśmy, że Polacy zaczęli preferować dłuższy wypoczynek, zwłaszcza w okresie wakacyjnym. Wyjazdy weekendowe wracają do łask w pozostałych miesiącach, na wiosnę i jesienią – dodaje Anna Sadowska.  

 

Jaki obiekt? Najlepiej z dala od innych turystów

Większość Polaków wybierze na wakacyjny pobyt dom na wyłączność lub apartament – tak odpowiedziało 44 proc. ankietowanych biorących udział w badaniu. Na niewielki hotel butikowy zdecyduje się 26 proc. turystów, a na duży hotel tylko co piąty (19 proc.). Co dziesiąty pojedzie na pole namiotowe lub wynajmie kampera (11 proc.), co dziesiąty wybierze hostel (12 proc.).

– Osoby, które decydują się na wypoczynek coraz częściej wybierają ustronne, ciche miejsca, z dala od tłumów i innych turystów. Polacy chcą wypoczywać w obiektach, w których nie ma innych gości i można się czuć swobodnie. Pandemia na pewno uwypukliła ten trend i na razie nic się w tej kwestii nie zmienia. Nasi goście podkreślają, że ogromne znaczenie ma możliwość wynajęcia wielkiego terenu na wyłączność, korzystania z prywatnego dojścia do jeziora, kortu tenisowego, sali bilardowej, czy jacuzzi. Nie ma kolejki, nie ma innych gości, z którymi trzeba się dzielić, nie ma nikogo kto by ich oceniał, jest po prostu święty spokój – podsumowuje Anna Sadowska z Dzikich Historii Młynik na Mazurach.

 


[1] Badanie opinii zrealizowane przez SW Research na zlecenie Dzikich Historii Młynik w marcu 2022 na reprezentatywnej grupie Polaków. Próba = 100.

[2] Tamże.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Bubble tea i Jelly Frucik – rekord w Gorzowie Wielkopolskim Biuro prasowe
2024-10-07 | 07:30

Bubble tea i Jelly Frucik – rekord w Gorzowie Wielkopolskim

Firma Boboq Poland, jako jeden z producentów popularnej herbaty, postanowiła ustanowić Rekord Polski w kategorii „Najwięcej osób pijących bubble tea
Styl życia VI KONFERENCJA SEKSON Z PATRONATEM ROMANCE TV
2024-10-06 | 01:00

VI KONFERENCJA SEKSON Z PATRONATEM ROMANCE TV

Romance TV ponownie objął patronatem medialnym Konferencję Sekson, której VI edycja odbędzie się w dniach 26-27 października w CIC Warsaw. W tym roku motywem przewodnim jest prawo do
Styl życia Światowy Dzień Zwierząt. Sprawdź, jak dbać o planetę i jej mieszkańców
2024-10-03 | 11:22

Światowy Dzień Zwierząt. Sprawdź, jak dbać o planetę i jej mieszkańców

W 1931 roku podczas międzynarodowej konwencji ekologicznej we Florencji, narodziła się idea zwrócenia uwagi na problemy związane z ochroną fauny. Święto to, zainspirowane postacią

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Moda

Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać

Aktorka jest zwolenniczką recyklingu, dawania garderobie drugiego życia i korzystania z opakowań biodegradowalnych. Jak zauważa, kupując sobie często nowe ubrania i dodatki, czy to dla przyjemności, czy też podążając za trendami, zapominamy, że proces produkcji odzieży pochłania duże ilości wody i prądu, a transport jej do sklepów generuje ślad węglowy. Monika Miller przekonuje, że nie chce się przyczyniać do obciążania środowiska, dlatego kupuje z głową. Ma więc w szafie niewiele rzeczy, ale są one dobrej jakości i służą przez długi czas.

Edukacja

Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne

Polacy najbardziej boją się chorób nowotworowych, ale nie doceniają roli profilaktyki, która ma największe znaczenie dla skutecznego leczenia raka – wynika z badania „Polki i Polacy a choroby i zdrowie”. Dane Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego,, wskazują, że problem niskiego uczestnictwa w badaniach przesiewowych związany jest raczej z przekonaniami oraz poziomem wiedzy na ich temat, a nie wydolnością systemu czy brakiem dostępu do badań. Zmianie tej sytuacji ma służyć kampania „Nie gadaj, tylko się zbadaj” uruchomiona przez PZU. Eksperci chcą zachęcać nie tylko do regularnych badań, ale też zmiany stylu życia na zdrowszy.