Wakacyjna moda dziecięca na każdą okazję
Na ten moment czekali wszyscy – uczniowie, rodzice i nauczyciele, szczególnie że ostatni czas nie był łaskawy. Mamy 2 miesiące odpoczynku i wakacyjnej laby. To już ostatni dzwonek, żeby odświeżyć wakacyjną garderobę dzieci, szczególnie jeśli wyrosły z ubrań z poprzedniego sezonu. Warunki są dwa – ma być wygodnie i kolorowo. Sprawdzamy, co w wakacyjnej modzie piszczy!
Choć te wakacje mogą być inne, bo dalekie wojaże trzeba odłożyć na później, to wakacyjna moda nie stoi w miejscu i proponuje stroje dopasowane do każdego rodzaju letniego wypoczynku – wyjazdu za miasto albo dobrze spędzonego czasu w mieście.
Dla każdego coś dobrego
Nie brakuje intensywnych i neonowych barw, zabawy gradientem, falbanek, motyli i kwiatów, bohaterów kreskówek, marynistycznych wzorów i motywów znanych ze świata surferów oraz dodatków, takich jak kolorowe spinki do włosów albo czapki z daszkiem.
– Moda dla dzieci, szczególnie w wersji letniej, jest różnorodna i pełna barw, wszystkie chwyty dozwolone. Dzieci nie ogranicza dress code ani konwenanse, które obowiązują w świecie dorosłych. Jedyne, o czym warto pamiętać to, aby odzież nie krępowała ruchów i dawała swobodę, którą dzieci uwielbiają. Reszta to kwestia gustu zarówno najmłodszych, jak i rodziców. Sukienka w „księżniczkowym” stylu w cukierkowym różu z kwiatowymi aplikacjami? Jasne! Zestaw: top w neonowym żółtym kolorze z szortami ze zwisającymi frędzlami, a do tego włosy z kolorowymi warkoczykami? Jak najbardziej! Kombinezon w kwiatki, podobny do tego, który nosi mama? Brzmi jak marzenie! Choć może się wydawać, że w modzie dla chłopców opcji jest mniej, nic bardziej mylnego. Mali panowie mogą wyglądać równie uroczo, co dziewczynki i nosić kolorowe ubrania – mówi ekspertka marki KiK.
Na plac zabaw, lody i karuzelę
Żeby poczuć wakacyjną frajdę, dzieci wcale nie potrzebują zagranicznych kurortów – czasem wystarczy dobry pomysł na zabawę – o czym doskonale wiedzą rodzice, którzy w trakcie kwarantanny organizowali życie kulturalno-rozrywkowe swoich pociech. Wakacyjny klimat można odkryć także w mieście, zabierając najmłodszych choćby na wypasiony plac zabaw, organizując wycieczkę do zoo z pysznymi lodami w pakiecie czy idąc na karuzelę do parku. W takich miejscach najlepiej sprawdzi się odzież, która będzie po prostu wygodna.
– Dzieci (szczególnie te małe) są najbardziej szczęśliwe, kiedy mogą się pobrudzić – warto o tym pamiętać, wybierając strój do zabawy w plenerze. Na wyprawy na plac zabaw czy wizytę w lodziarni sprawdzi się wygodna, lekka i przewiewna odzież. Dla dziewczynek sukienki z miękkiego dżerseju w pastelowych kolorach, zdobione motylkami lub serduszkami czy zwiewne topy i kolorowe szorty. Do tego sandałki – oczywiście wersja nie do zdarcia. Chłopcy będą dobrze bawić się w koszulkach z nadrukami ulubionych pojazdów lub bohaterów z kreskówek oraz wygodnych bermudach czy spodenkach typu cargo, w których można pochować różne znaleziska i skarby – komentuje ekspertka marki KiK.
Do ogrodu, na biwak i plażę
Spanie pod namiotem, rozpalanie ogniska i budowanie obozowiska to ogromna frajda dla dzieci. Nawet jeśli nie wyjadą na obóz harcerski, można w domowych warunkach stworzyć wypoczynek a’la biwak – wystarczy rozbić namiot w ogrodzie albo wybrać się z rodziną na pole namiotowe, koniecznie w bliskości jeziora. W takich warunkach najlepiej sprawdzi się dziecięca odzież sportowa lub w typie basic, która jest maksymalnie wygodna – np. legginsy, rowerowe szorty z dżerseju czy kolorowe bezrękawniki.
– Jednoczęściowe kostiumy, komplety kąpielowe i bikini spodobają się małym damom, szczególnie jeśli będą ozdobione falbankami, wzorami w paski i kropki czy podobiznami jednorożców. Chłopcy gustują w kolorowych kąpielówkach, szortach z elementami z bajek czy kombinezonach surfingowych. Warto pamiętać o dodatkach, bez których na plażę ani rusz – słomkowy kapelusz albo czapka z daszkiem i kolorowe okulary, w których świat wygląda zawsze różowo – dopowiada ekspertka marki KiK.
Koszulki i topy, bermudy i szorty, spódniczki, sukienki i kombinezony, wreszcie stroje kąpielowe – wybór dziecięcej odzieży letniej jest ogromny. Dlatego kompletując garderobę dla chłopca lub dziewczynki warto pamiętać o tym, aby nie tylko cieszyła oko i była wygodna, ale także pasowała do dziecięcego stylu spędzania czasu, bo tego nie da się zamknąć w sztywne ramy.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.