Warszawska galeria organizuje Festiwal Sztuki Ulicznej

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Szczudlarze, mimowie, żywe rzeźby, aktorzy teatralni, muzycy oraz tancerze opanują Galerię Północną w Warszawie. Już 12 października rusza Festiwal Sztuki Ulicznej. Impreza w tym miesiącu będzie miała aż trzy odsłony – oprócz 12 października, także 19 i 26!
W Galerii Północnej zaroi się od sztukmistrzów i artystów. Wszystko za sprawą organizowanego po raz pierwszy Festiwalu Sztuki Ulicznej, który gości tam w tym miesiącu. Już 12 października będzie można wziąć udział w pierwszej odsłonie wydarzenia.
– Były czasy, kiedy na ulicach Warszawy, jak i wielu innych miast, roiło się od sztukmistrzów, ulicznych grajków oraz teatrów wędrownych, które przyciągały uwagę przechodniów. Naszym wydarzeniem chcemy przypomnieć o tej formie sztuki i pokazać, jak wyjątkowy był to świat – pełen zabawy i spontanicznej kreatywności – mówi Barbara Andrzejewska, marketing manager Galerii Północnej.
– Każda odsłona Festiwalu to niemal 20 występów, odbywających się co pół godziny, a także wiele atrakcji towarzyszących. Łącznie, podczas trzech odsłon wydarzenia, pod dachem Galerii Północnej szykujemy aż 18 godzin mini-koncertów, pokazów czy spektakli dla dzieci – dodaje.
Co przygotowano? Przede wszystkim mnóstwo dobrej zabawy dla całej rodziny. Już w najbliższą sobotę, 12 października, a także 19 i 26 października, na odwiedzających Północną czekać będą m.in. mim, który za pomocą gestów opowie zabawne historie, szczudlarz oraz żywa rzeźba.
Nie zabraknie także sporej dawki muzyki na żywo. Organizatorzy przygotowali kilka mini-koncertów. W Północnej będzie można posłuchać występów gitarzystki, skrzypaczki, akordeonisty, a także melodii wygrywanych na handpanie – instrumencie stworzonym z dwóch metalowych półkul.
Najmłodsi miłośnicy teatru także znajdą coś dla siebie. Do galerii zawita teatrzyk, który co sobotę zaprezentuje inny spektakl. Oprócz tego będzie można zobaczyć, jak powstaje obraz – na żywo w Północnej będzie malował Krzysztof Jarocki, właściciel galerii Jarocki Art. Popis swoich umiejętności dadzą również młodzi tancerze z Egurrola Dance Studio.
Każdego dnia Festiwalu Sztuki Ulicznej atrakcje rozpoczynają się o 13:00 i trwają do 19:00.
W tym czasie, oprócz występów, czekać będą również dodatkowe atrakcje. W Północnej będzie można: zobaczyć, jak powstają zwierzaki z balonów, wziąć udział w wielkim kolorowaniu, a także spróbować swoich sił w warsztatach tworzenia papierowych kapeluszy lub lampionów. Galeria przygotowała również bezpłatny popcorn i watę cukrową dla najmłodszych.
– Festiwal to niepowtarzalna okazja, by doświadczyć sztuki w jej najbardziej żywej i spontanicznej formie, a jednocześnie doskonale bawić się z całą rodziną. Przez trzy kolejne soboty Północna stanie się sceną, na której wystąpią utalentowani sztukmistrzowie, muzycy i aktorzy, przenosząc widzów w świat wyobraźni. To wydarzenie, na którym każdy – bez względu na wiek – znajdzie coś dla siebie – zachęca Barbara Andrzejewska.
Wstęp na Festiwal Sztuki Ulicznej jest bezpłatny.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.