Warsztaty pszczelarskie, wystawa i proedukacyjny konkurs w Pile

Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Pszczoły miodne to niezwykle intrygujące owady. Przekonają się o tym uczestnicy warsztatów pszczelarskich w VIVO! Piła, połączonych z degustacją miodu, które poprowadzą bartnicy z Pszczelarium. Wydarzenie odbędzie się w sobotę, 14 maja. Wstęp jest bezpłatny. Akcję edukacyjną poprzedzi wystawa uli, przygotowanych przez pilskich przedszkolaków w ramach konkursu organizowanego przez VIVO!.
Skąd wzięło się powiedzenie „pracowity jak pszczoła”? Jak to możliwe, że pszczoły komunikują się za pomocą tańca? Ile miodu jest w stanie wyprodukować jeden owad w ciągu całego życia? Kiedy powstał zawód bartnika? Tego oraz wielu innych niesamowitych faktów na temat życia pszczół i praktyki pszczelarskiej będzie można się dowiedzieć już 14 maja podczas nadchodzących warsztatów. Swoją wiedzą oraz doświadczeniem będą się dzielić specjaliści z Pszczelarium. Z tej okazji, w VIVO! powstanie specjalnie zaaranżowane otwarte stanowisko z elementami warsztatu pszczelarskiego. Dostępny będzie również szklany ul, który umożliwi przyjrzenie się z bliska wnętrzu gniazda owadów.
Przypomnijmy, że w 2020 roku w VIVO! Piła działalność zainaugurowała pasieka, będąca domem dla ponad 150 tys. pszczół ras buckfast i elgon.
– Nadchodzące warsztaty będą już drugą akcją edukacyjną, którą organizujemy wspólnie z Pszczelarium. Tym razem pasję do bartnictwa będziemy próbowali zaszczepić nie tylko w naszych klientach, ale też w ramach konkursu, w maluchach z lokalnych przedszkoli. Razem z bartnikami, mamy nadzieję przybliżyć dzieciom oraz dorosłym fascynujący świat miodnych owadów i zdradzić ciekawostki na temat pracy ich opiekunów – mówi Magdalena Drzewiecka, Center Manager VIVO! Piła.
Konkurs z nagrodami dla przedszkolaków z Piły
Na początku maja do 10 wybranych przedszkoli na terenie Piły Pszczelarium dostarczyło ule. Zadaniem konkursowym od VIVO! była praca grupowa - pomalowanie domków przez dzieci i opiekunów według autorskich pomysłów. Gotowe prace trafiły już do pilskiego centrum handlowego, gdzie do 15 maja tworzyć będą wystawę. Z kolei na fanpage’u VIVO! Piła do 16 maja do godz. 9:00 internauci będą mieli szansę zagłosować na najładniejszy ul. W puli nagród od VIVO! znajdą się książki edukacyjne, gry planszowe oraz karty podarunkowe. Po zakończeniu konkursu ule wrócą na stałe do przedszkoli, gdzie będą pełniły zarówno funkcję dekoracyjną, jak i edukacyjną, dzięki planszom edukacyjnym, w które zostaną doposażone.
Warsztaty z Pszczelarium w VIVO! Piła odbędą się w sobotę, 14 maja, w godz. 12:00-18:00. Wystawa uli potrwa od 9 do 15 maja. Będzie czynna w godzinach otwarcia centrum handlowego. Serdecznie zapraszamy!

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.