Komunikaty PR

Weganizm moda czy wymóg czasów

2020-10-27  |  09:00
Biuro prasowe

Weganizm nazywany jest bardziej restrykcyjną wersją wegetarianizmu, ponieważ oprócz mięsa odrzuca się wszelkie produkty pochodzenia zwierzęcego. Trend bycia “wege” wciąż rośnie w siłę. Coraz więcej ludzi jest na diecie wegańskiej, ale wege to nie tylko jedzenie to sposób bycia oraz możliwość oferowania produktów, usług, np. wegańskie restauracje, ubrania, czy kosmetyki...

Ale o co tak naprawdę chodzi w weganizmie?

Mimo coraz większej popularności “wege trendu”, wciąż nie wszystkie produkty pochodzenia zwierzęcego da się łatwo zastąpić. To jednak mass media coraz częściej podają, że nadmierne jedzenie mięsa przyczynia się do wielu chorób cywilizacyjnych. Weganie bardzo często poza kwestiami zdrowotnymi wskazują także na sferę moralności i etyki.  Coraz wyraźniej słychać także głos obrońców zwierząt. Trend bycia “wege” jest niejako odpowiedzią na te problemy. Co więcej, dla wegan dieta jest jedynie początkiem drogi. Dążą oni do wyeliminowania produktów pochodzenia zwierzęcego w każdym aspekcie swojego życia. Stąd coraz więcej marek ma w swojej ofercie wegańskie pozycje, które nijak nie kojarzą się z jedzeniem. Wegańskie szczoteczki do zębów, ubrania, kosmetyki – przykłady można mnożyć.

Wegańskie kosmetyki, pędzle..

Rok 2019 przyniósł szybki rozwój tego trendu szczególnie w branży kosmetycznej. Konsumenci coraz częściej szukają najwyższej jakości produktów, które nie były testowane na zwierzętach a do tego są wegańskie. Trend ten został zauważony przez  główne koncerny kosmetyczne, które idąc tym tropem  zaczęły  tworzyć wegańskie linie kosmetyków.  Jednocześnie pojawili się również mniejsi producenci, dla których idea weganizmu nie wynika z aktualnej mody a jest  swoistym DNA marki. Jednym z przykładów marki, która w swoich produktach jest zgodna z ideą weganizmu jest IUNO Cosmetics. Jest to rodzinna, polska marka produkująca w pełni wegańskie kosmetyki i akcesoria do makijażu. W ofercie IUNO znajdują się nie tylko kosmetyki kolorowe, ale także najwyższej jakości wegańskie pędzle.   

- Nasza marka powstała zaledwie dwa lata temu, a już otrzymaliśmy nagrody potwierdzające zaufanie naszych klientów, np. Kobieca Marka roku 2018, Diamenty Beauty 2019 czy Influencer’s Top 2020. Cieszy nas fakt, że kobiety szukają unikatowych kosmetyków, produkowanych niekoniecznie przez największe koncerny. Jesteśmy rodzinną firmą, która zwraca uwagę na jakość kosmetyków i ich skład. Nie testujemy ich na zwierzętach i cała produkcja realizowana jest w Polsce. Przed wprowadzeniem kolejnych kosmetyków intensywnie testujemy kolorystykę, napigemntowanie, wydajność. Oprócz kosmetyków tj. pudrów, rozświetlaczy, bronzerów, czy zestawów do modelowania twarzy 3w1 w ofercie IUNO znalazły się również wegańskie pędzle. Widzimy jak z roku na rok wzrasta świadomość kobiet przy wyborze kosmetyków - mówi Aleksandra Małachowska, współwłaścicielka IUNO Cosmetics. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Bankowość

Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

Konsument

Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.