Weganizm moda czy wymóg czasów
Weganizm nazywany jest bardziej restrykcyjną wersją wegetarianizmu, ponieważ oprócz mięsa odrzuca się wszelkie produkty pochodzenia zwierzęcego. Trend bycia “wege” wciąż rośnie w siłę. Coraz więcej ludzi jest na diecie wegańskiej, ale wege to nie tylko jedzenie to sposób bycia oraz możliwość oferowania produktów, usług, np. wegańskie restauracje, ubrania, czy kosmetyki...
Ale o co tak naprawdę chodzi w weganizmie?
Mimo coraz większej popularności “wege trendu”, wciąż nie wszystkie produkty pochodzenia zwierzęcego da się łatwo zastąpić. To jednak mass media coraz częściej podają, że nadmierne jedzenie mięsa przyczynia się do wielu chorób cywilizacyjnych. Weganie bardzo często poza kwestiami zdrowotnymi wskazują także na sferę moralności i etyki. Coraz wyraźniej słychać także głos obrońców zwierząt. Trend bycia “wege” jest niejako odpowiedzią na te problemy. Co więcej, dla wegan dieta jest jedynie początkiem drogi. Dążą oni do wyeliminowania produktów pochodzenia zwierzęcego w każdym aspekcie swojego życia. Stąd coraz więcej marek ma w swojej ofercie wegańskie pozycje, które nijak nie kojarzą się z jedzeniem. Wegańskie szczoteczki do zębów, ubrania, kosmetyki – przykłady można mnożyć.
Wegańskie kosmetyki, pędzle..
Rok 2019 przyniósł szybki rozwój tego trendu szczególnie w branży kosmetycznej. Konsumenci coraz częściej szukają najwyższej jakości produktów, które nie były testowane na zwierzętach a do tego są wegańskie. Trend ten został zauważony przez główne koncerny kosmetyczne, które idąc tym tropem zaczęły tworzyć wegańskie linie kosmetyków. Jednocześnie pojawili się również mniejsi producenci, dla których idea weganizmu nie wynika z aktualnej mody a jest swoistym DNA marki. Jednym z przykładów marki, która w swoich produktach jest zgodna z ideą weganizmu jest IUNO Cosmetics. Jest to rodzinna, polska marka produkująca w pełni wegańskie kosmetyki i akcesoria do makijażu. W ofercie IUNO znajdują się nie tylko kosmetyki kolorowe, ale także najwyższej jakości wegańskie pędzle.
- Nasza marka powstała zaledwie dwa lata temu, a już otrzymaliśmy nagrody potwierdzające zaufanie naszych klientów, np. Kobieca Marka roku 2018, Diamenty Beauty 2019 czy Influencer’s Top 2020. Cieszy nas fakt, że kobiety szukają unikatowych kosmetyków, produkowanych niekoniecznie przez największe koncerny. Jesteśmy rodzinną firmą, która zwraca uwagę na jakość kosmetyków i ich skład. Nie testujemy ich na zwierzętach i cała produkcja realizowana jest w Polsce. Przed wprowadzeniem kolejnych kosmetyków intensywnie testujemy kolorystykę, napigemntowanie, wydajność. Oprócz kosmetyków tj. pudrów, rozświetlaczy, bronzerów, czy zestawów do modelowania twarzy 3w1 w ofercie IUNO znalazły się również wegańskie pędzle. Widzimy jak z roku na rok wzrasta świadomość kobiet przy wyborze kosmetyków - mówi Aleksandra Małachowska, współwłaścicielka IUNO Cosmetics.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.
Konsument
Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.
Dom i ogród
Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.