Wege produkty coraz bardziej popularne!
Już 43% Polaków sięga po gotowe dania, w których składzie nie ma ani grama mięsa. Dlaczego? Marka FRoSTA zapytała o to wprost.
Z badania przeprowadzonego na zlecenie marki FRoSTA1 wynika, że 12% osób zdecydowanie deklaruje, że jest wege. Równocześnie widoczny jest wzrost liczby fleksitarian, czyli osób, których dieta bazuje się na warzywach i innych produktach roślinnych, jednak od czasu do czasu spożywają mięso, w tym ryby. Konsumenci coraz chętniej ograniczają spożycie mięsa i testują produkty, które są jego zamiennikami. Równocześnie 39% respondentów ma w swojej rodzinie czy wśród znajomych wegetarian, zatem jest to kolejna grupa osób poszukująca pomysłów na bezmięsne posiłki.
Na pytanie „Czy w Twoim gospodarstwie domowym kupowane są produkty będące roślinnymi zamiennikami dla mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego?” 31% ankietowanych odpowiedziało twierdząco. Coraz chętniej sięgamy po orzechy i nasiona, kasze i rośliny strączkowe, ale także gotowe dania roślinne. Okazuje się, że aż 43% Polaków kupuje gotowe dania, w których składzie nie ma mięsa.
Wege gotowanie = wyzwanie?
Weganizm, wegetarianizm, a nawet pescowegetarianizm (dieta dopuszczająca mięso ryb i owoce morza) to wyzwanie. Przygotowanie bezmięsnych posiłków bywa trudne. Jednak przygotowanie potraw wegetariańskich nie musi być żmudne i czasochłonne – wystarczy spróbować, aby przekonać się, że to nic trudnego. Dzięki gotowym daniom mrożonym możemy łatwo rozpocząć swoją przygodę z wege czy smacznie ugościć bliskich i przyjaciół, którzy są wegetarianami.
Roślinne mrożonki od dawna są czymś więcej niż pierogi czy pizza. 60% respondentów potwierdza, że dzięki mrożonkom można odżywiać się zdrowo i pożywnie. A w sklepowych zamrażarkach czeka wybór potraw wegetariańskich i wegańskich, które wystarczy podgrzać na kuchence lub w piekarniku. To wygodne i szybkie rozwiązanie, a w przypadku dań o prostym składzie i odpowiednio przechowywanych – to sposób na pełnowartościowy posiłek.
Pyszne i jakościowe burgery od FRoSTY!
Jeśli nie macie dobrego pomysłu na wege obiad nie załamujcie rąk tylko wyciągnijcie je po smaczne burgery od FRoSTY! W dobrych sklepach są dostępne w trzech wariantach: z batata i marchewki, doprawione estragonem, kalafiorowo-brokułowe z soczewicą i pietruszką oraz szpinakowe z ziemniakami i czosnkiem. Jak wszystkie produkty FRoSTY stworzone są z najlepszej jakości składników, bez wzmacniaczy smaku, aromatów czy barwników!
1 Badanie zostało zrealizowane przez agencję SW Research metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel w dniach 23.02-24.02.2021.
Informacje o firmie:
FRoSTA to marka, która od 1998 roku wyraźnie wyróżnia się na rynku mrożonej żywności. Najważniejszym wyróżnikiem FRoSTY jest polityka 100% naturalnego smaku! Produkty marki nie zawierają dodatków do żywności – wzmacniaczy smaku, barwników ani aromatów. FRoSTA w swoich daniach używa świeżych ziół, prawdziwego masła czy świeżej śmietany – stąd właśnie bierze się ich naturalny smak. FRoSTA. Smaczna i prosta.
Kontakt dla mediów:
Agata Zielińska
FRoSTA
e-mail: agata.zielinska@frosta.pl
Karolina Kraśnicka
LoveBrands Group
e-mail: karolina.krasnicka@lbrelations.pl
Autentyczne smaki Italii w Atrium Biała – zapraszamy na wyjątkowy Jarmark Włoski
Egzotycznie orzeźwiająca nowość!
Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.