Wielka Gala Finałowa projektu „Perspektywy BOP” już 3 marca!
Już we wtorek, 3 marca br. wielki finał konkursu „Perspektywy BOP”, który zwieńczy uroczysta Gala Finałowa. Organizatorem zarówno konkursu, jak i gali jest płocki producent tworzyw sztucznych, Basell Orlen Polyolefins Sp. z o.o. („BOP”). W uroczystości, która odbędzie się w płockiej galerii handlowej „Mazovia”, wezmą udział przedstawiciele większości szkół średnich z Płocka i okolic, którzy podjęli wyzwanie konkursowe i opowiedzieli swoją historię o tworzywach za pomocą instargramowych zdjęć. Ze względu na miejsce i otwarty charakter spotkania, Galę Finałową konkursu „Perspektywy BOP”, będą mogli obserwować wszyscy, którzy tego dnia przybędą do galerii handlowej na godz. 11.00. Zapraszamy!
Konkurs „Perspektyw BOP”, który ma już ponad dziesięcioletnią historię, w tym roku szkolnym jest realizowany w formie prezentacji fotografii przedmiotów z tworzyw sztucznych, niezbędnych w życiu każdego nastolatka, zaaranżowanych w taki sposób, aby kompozycja spełniała założenia instagramowych falt layów, czyli zdjęć wykonanych „z lotu ptaka”. Prace, które biorą udział w konkursie od początku marca można oglądać online na instagramowym profilu ambasadorki konkursu, Poli Olefiny oraz na żywo w Galerii „Mazovia”.
Serdecznie zachęcamy do odwiedzania obu wystaw oraz do udziału w internetowym głosowaniu na najlepszą pracę. Wystarczy wejść na instagramowy profil Poli Olefiny i kliknąć serduszko przy pracy, która spodoba się najbardziej. Autorzy fotografii, która do poniedziałku, 2 marca, do godz. 23:59 okaże się najpopularniejsza, otrzymają nagrodę publiczności. Natomiast nagrodę główną konkursu przyzna Jury, składające się z przedstawicieli organizatorów i loży ekspertów. Otrzymają ją autorzy zdjęcia, które niezależnie od głosowania internautów, w największym stopniu spełni założenia merytoryczne konkursu.
W konkursie bierze udział 19 prac, które zostały wykonane przez zespoły z następujących szkół:
- Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Drobinie,
- Zespół Szkół Budowlanych nr 1 w Płocku,
- III Liceum Ogólnokształcące im. Marii Dąbrowskiej w Płocku,
- Zespół Szkół im. Leokadii Bergerowej w Płocku,
- Liceum Ogólnokształcące im. Władysława Jagiełły w Płocku,
- Zespół Szkół nr 5 w Płocku,
- Zespół Szkół Centrum Edukacji im. Ignacego Łukasiewicza w Płocku,
- Technikum TEB Edukacja.
Wszystkich, którzy chcieliby dopingować swoich faworytów, serdecznie zapraszamy 3 marca do Galerii „Mazovia” o godz. 11.00.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.