Komunikaty PR

Wielkanoc z domowych zapasów

2020-04-08  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.16 MB )

Ta Wielkanoc na pewno będzie inna niż wszystkie dotąd. Nie czas na wielkie zakupy. Można jednak zrobić świąteczny obiad z tego co mamy w spiżarce. Mariusz Olechno, obieżyświat, kucharz na transatlantykach, a od 15 lat Sushi Chef w Koku Sushi radzi jak zrobić wykwintne klopsiki z ryby z puszki.

Trochę brak tej wiosny entuzjazmu do szykowania śniadania i świątecznego obiadu. Lepiej zostać w domu, nie ma co krążyć po sklepach, tym bardziej, że do spożywczych stoją długie kolejki. Poza tym, po ogłoszeniu „narodowej kwarantanny” wszyscy hurmem ruszyli na zakupy i teraz spiżarnia w chyba każdym polskim domu załadowana jest wiktuałami z długim terminem przydatności: solą, mąką, kaszami, makaronem i ryżem, które wykupywane były na tony, oraz konserwami mięsnymi i rybnymi.

Część z nas, ta która z powodu koronawirusa nie straci dochodów, zdecyduje się zapewne na catering przygotowany przez restauracje realizujące dowozy, które prześcigają się teraz w pomysłach. Wybierając takie rozwiązanie, raz, że nie musimy wychodzić z  domu, a dwa, że wspieramy podupadające firmy gastronomiczne, które tylko dzięki temu mają szanse na przetrwanie trudnego okresu. Wielu jednak będzie chciało wykorzystać nagromadzone zapasy. Mariusz Olechno, współwłaściciel największej polskiej sieci sushi barów – Koku Sushi proponuje klopsiki, do których można zużyć każdą konserwę rybną.
- Mogą być szprotki, śledzie, lub jakakolwiek inna ryba. Sprawdzi się ta konserwowana w oleju, w pomidorach czy w sosie własnym. Brzmi może mało wykwintnie, ale zapewniam, że smakuje wyśmienicie i podana w sosie beszamelowym zrobi naprawdę eleganckie wrażenie  - mówi Mariusz Olechno z Koku Sushi.

 Ale do rzeczy. Potrzebujemy kaszy jaglanej (ok. 200 gam czyli szklankę) – też pewnie znajdziemy ją w wypełnionej po brzegi szafce z zapasami, konserwę rybną (ok. 150 g.), cebulę, ząbek czosnku, jajko, bułkę tartą, trochę oleju i masła do smażenia i proste przyprawy. Do zrobienia beszamelu przygotujmy mleko (0,5 l), masło (50 g.) i mąkę (1/4 szklanki).
Kaszę przelewamy wrzątkiem. Potem gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Podsmażamy pokrojoną  w dobrną kostkę cebulę i posiekany czosnek. Do ciepłej (ale nie gorącej kaszy) wrzucamy rybę z puszki, przesmażoną cebulę z czosnkiem i jajko. Doprawiamy masę solą i pieprzem i dokładnie mieszamy. Formujemy małe klopsiki, obtaczamy w tartej bułce  i smażymy na złoto na rozgrzanym oleju z dodatkiem masła. Potem przekładamy je do żaroodpornego naczynia i zalewamy beszamelem, zrobionym według następującej receptury: do roztopionego na patelni masła dodajemy mąkę i energicznie mieszamy do uzyskania lekko zarumienionej zasmażki, potem rozrzedzamy ją zimnym  mlekiem, doprawiamy solą, białym pieprzem i  chwilę gotujemy na małym ogniu ciągle mieszając aż sos zgęstnieje. Klopsiki pokryte beszamelem posypujemy szczyptą gałki muszkatołowej i garścią bułki tartej. Danie wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 160 stopni na około 20 min., a potem gorące i pachnące dajemy na stół. Voila!

- Oczywiście w naszej restauracji przygotowaliśmy też bardziej skomplikowane i bogatsze potrawy na wielkanocny posiłek. Jeśli ktoś jest zainteresowany zapraszamy do zapoznania się z ofertą. Oszczędzi sobie pracy, święta będą miały niezapomniany smak, a przy okazji pomoże nam i naszym pracownikom w biedzie jaką przyniosła nam pandemia – zachęca Mariusz Olechno z Koku Sushi. – W tym roku do każdego zamówionego dania załączamy kartkę świąteczną, zrobioną  własnoręcznie przez dzieci i przyjaciół, którzy wspieraj nas w tym trudnym czasie. We wszystkich na pierwszym miejscu pojawiają się życzenia zdrowia. Oby się spełniły i wesołych świąt, mimo wszystko!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.