Komunikaty PR

Wielki sukces i świetny pokaz Brave Kids w Trójmieście

2020-07-27  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Za nami niezwykły wieczór w Nadbałtyckim Centrum Kultury w Gdańsku. Na scenie zobaczyliśmy wspaniały performance z elementami wizualnymi w wykonaniu młodych mieszkańców Trójmiasta. Metaforyczny pokaz, poruszający temat współczesnych problemów, był zwieńczeniem  kreatywnych warsztatów. Pod koniec sierpnia uczestnicy Brave Kids dla Trójmiasta pojadą na południe Polski do Wrocławia, gdzie zaprezentują swoje talenty na festiwalu kończącym tegoroczną edycję tego wyjątkowego wrocławskiego projektu.

Komplet widzów obejrzał w Nadbałtyckim Centrum Kultury lokalny finał Brave Kids w Gdańsku. Sala wypełniła się do ostatniego miejsca. – To naprawdę wielki sukces, za nami piękny wieczór. Wyjątkowość projektu Brave Kids zawsze wzbudza duże zainteresowanie. Performance młodych artystów, wzmocniony materiałem wizualnym, został przyjęty entuzjastycznie. Dużo osób zostało po występie, aby pogratulować i podzielić się z nami wrażeniami – opowiada tancerka Agnieszka Ćwieląg, instruktorka Brave Kids.

Pokaz finałowy rozpoczął się od występu zespołu tańca współczesnego Kolektyw Ruchu. Później scena należała do Brave Kids. Tematem przewodnim drugiej części spektaklu z pogranicza tańca i teatru było dobro i zło. Ostatnia część – typowo teatralna – opowiadała o wirusach nękających współczesny świat: Wirusie Plastiku, Fono–Wirusie (uzależnienie od telefonów komórkowych) oraz Ego-Wirusie (egocentryzm). Występom towarzyszyły projekcje filmów i zdjęć przygotowanych przez uczestników. – Siłą naszego projektu jest to, że dzieci samodzielnie wybierają tematykę pokazów i pracują nad nim ucząc się od siebie nawzajem. To suma ich różnorodnych talentów i zdolności, które w niektórych przypadkach ujawniają się dopiero podczas kreatywnych spotkań i prób – podkreśla Agnieszka Ćwieląg. – Niektórzy wystąpili na profesjonalnej scenie po raz pierwszy w życiu. To szczególne doświadczenie, które zrobiło na nich ogromne wrażenie. Dzieci poczuły, że są artystami i włożyły w występ całe serca – dodaje.

Pokaz finałowy to efekt prawie dwutygodniowych warsztatów kreatywnych, w których wzięło udział ponad 20 dzieci w wieku od 9 do 15 lat. Na co dzień mieszkają w Trójmieście, ale mają korzenie w 4 różnych krajach: Polsce, Ukrainie, Białorusi i Indiach. Uczestnicy przygotowali spektakl pod okiem profesjonalnych instruktorów Brave Kids. – Przez te wszystkie dni dzieci zbliżyły się do siebie, stworzyły zgrany i rozumiejący się zespół. Bardzo podoba im się idea projektu, którą jest spotkanie, polegające na wydobyciu różnorodności, wyrażonej w wielu aspektach zarówno indywidualnych, jak i kulturowych, językowych i społecznych – mówi Iwona Frydryszak, producent wykonawczy projektu Brave Kids.

Po niezwykle udanym finale lokalnym dzieci i młodzież z Trójmiasta pojadą pod koniec sierpnia do Wrocławia, gdzie wraz z innymi uczestnikami wezmą udział w festiwalu „Brave Kids pod wrocławskim niebem”. – Chcemy, żeby było to wielkie i niecodzienne święto dzieci. Wspólnie z kilkunastoma wrocławskimi instytucjami organizujemy ponowny Dzień Dziecka – podsumowuje Iwona Frydryszak.

Brave Kids 2020 to unikatowy projekt artystyczno-edukacyjny, który w tym roku trwa także w Warszawie, Wrocławiu, Przemyślu, Rzeszowie i Wałbrzychu. Tegoroczna edycja nie może być realizowana w międzynarodowej odsłonie, więc przyjęła formę lokalnego spotkania i szuka różnorodności wśród osób mieszkających w tych samym mieście.

Uznanie na całym świecie

Brave Kids to niezwykły projekt, łączący źródłowe kultury i tradycje muzyczne, taneczne i teatralne odległe od siebie nieraz o tysiące kilometrów. To również autorski model pracy twórczej, umożliwiający dzieciom swobodne rozwijanie talentów i artystyczną współpracę. Takie podejście doskonale się sprawdziło, czego dowodem jest 10 dotychczasowych edycji projektu. Wzięło w nich udział łącznie 1500 dzieci ze 180 grup artystycznych z kilkudziesięciu krajów z pięciu kontynentów, a w swoich domach gościło je 500 polskich rodzin z 13 miast. Wspólne spektakle młodych artystów przypominały wulkany energii, zawsze były niepowtarzalne i zaskakiwały pomysłowością. Brave Kids to jedyny tego rodzaju międzynarodowy projekt. Zyskał uznanie na całym świecie.

Projekt powstał w 2009 roku przy wrocławskim Brave Festival, jednym z najbardziej uznanych i prestiżowych wydarzeń kulturalnych Wrocławia i Polski. Głównym organizatorem oraz pomysłodawcą Brave Kids jest wrocławskie Stowarzyszenie Kultury Teatralnej Pieśń Kozła. Edycje odbywające się w każdym z miast organizowane są w partnerstwie z lokalnymi organizacjami pozarządowymi i instytucjami kultury. W tym roku stowarzyszenie uzyskało dofinansowanie z MKiDN i gminy Wrocław, dzięki czemu edycja odbyła się również w Gdańsku, w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Educational Challenge.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Jak wykorzystać wakacje, aby mądrze wspierać umiejętności nastolatka, który marz Biuro prasowe
2024-06-27 | 11:30

Jak wykorzystać wakacje, aby mądrze wspierać umiejętności nastolatka, który marz

Jeśli twój nastolatek marzy o studiach zagranicznych, wakacje to dobry czas, aby mu w tym pomóc. Wcale nie chodzi o siedzenie z nosem w podręcznikach,
Dziecko Moc atrakcji w Porcie Łódź
2024-06-26 | 12:40

Moc atrakcji w Porcie Łódź

Finał Maratonu Zabawy, wspólne oglądanie meczów Euro 2024 w Strefie Kibica oraz „Dobranocka”, czyli kolejna edycja TME Polówka, podczas której
Dziecko Jak przygotować się do porodu – 5 cennych rad
2024-06-24 | 19:00

Jak przygotować się do porodu – 5 cennych rad

Choć do tego niezwykłego momentu jest dużo czasu na przygotowania, nic nie stoi na przeszkodzie, by rozpocząć je jak najwcześniej. Ważne jest nie tylko skompletowanie wyprawki czy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić

Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.

Edukacja

Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym

Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.

Teatr

Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności

Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.