Komunikaty PR

Winiary podsumowują pierwszy rok programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”

2021-12-16  |  14:00
Biuro prasowe

Warszawa 16 grudnia 2021 roku

Winiary podsumowują pierwszy rok programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” i przedstawiają plany na 2022

6 jadłodzielni uruchomionych w różnych regionach kraju, setki przepisów pozwalających zagospodarować żywność pozostałą w kuchni, przedsięwzięcia edukacyjne z partnerami społecznymi – to tylko niektóre działania, zrealizowane przez Winiary w ramach programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”. W efekcie blisko 80 proc. odwiedzających stronę Winiary.pl przyznało, że program pomógł im w ograniczeniu marnowania żywności.

Marnowanie żywności to wciąż ogromny problem w Polsce: według danych co roku każdy z nas wyrzuca do kosza aż 130 kg jedzenia. To nie tylko strata pieniędzy, ale i zasobów planety – mówi Szymon Ulkowski, Kierownik ds. e-Business i Komunikacji Europy Centralnej i Wschodniej w Nestlé Polska – Dlatego w 2021 roku stworzyliśmy program „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”. Działamy kompleksowo, wspierając konsumentów w przygotowywaniu posiłków, przy ich planowaniu, przechowywaniu żywności, a także dzieleniu się nią. Ogromne zainteresowanie tą kampanią zdecydowanie napawa optymizmem i pokazuje jak istotny dla Polaków jest to temat – widzimy to choćby w dynamicznie rosnącej liczbie wejść na naszą stronę i wzroście czasu, który na niej spędzają nasi konsumenci.  

Zrównoważone inspiracje kulinarne

Winiary udostępniły już blisko 250 przepisów, specjalnie skomponowanych w celu wykorzystania składników zalegających w kuchni. Receptury na tak różnorodne dania, jak bruschetta z czerstwego pieczywa czy pierogi zero waste są świetną inspiracją do zagospodarowania niewykorzystanego mięsa, warzyw, wędlin czy serów. Opracowanie przepisów i porad wspierają popularni szefowie kuchni: Jagna Niedzielska, propagatorka idei „zero waste”, oraz Robert Harna, doradca kulinarny. Aktualizowany spis jest dostępny na stronie https://www.winiary.pl/przepis/nie-marnujemy/.

Planowanie posiłków – z głową

Na swojej stronie Winiary udostępniły również cyfrowe narzędzie do planowania posiłków: My Menu Plan. Jest ono przeznaczone dla konsumentów o różnych preferencjach – w tym wegetarian czy osób na diecie bezglutenowej. Rozwiązanie może być tak personalizowane, by uwzględniać w jadłospisie alergie pokarmowe, produkty, których wolelibyśmy nie jeść, a także preferowaną częstotliwość posiłków i stopień trudności ich przygotowywania. My Menu Plan nie tylko zaproponuje różnorodne warianty posiłków, ale dzięki kalkulatorowi od razu pomaga określić potrzebną do zakupienia ilość składników. Bezpłatne narzędzie dostępne jest pod linkiem https://www.winiary.pl/mymenuplan.

Dzielenie się żywnością

Winiary, wraz z partnerem społecznym – Fundacją CHOPS – uruchamiają jadłodzielnie w całym kraju. To miejsca, w których można przekazać innym nadwyżkę żywności – każdy też może z nich nieodpłatnie skorzystać. Miejsca te wyposażone są w lodówki, i są doglądane przez wolontariuszy. W 2021 roku uruchomiono 6 jadłodzielni: jedną w woj. dolnośląskim (Bielawa), cztery w woj. wielkopolskim (Kalisz, Konin, Ostrów Wlkp., Turek), jedną w woj. zachodniopomorskim (Stargard). W 2022 planowane jest uruchomienie kolejnych 10 punktów.

Odpowiedzialne nawyki i edukacja

Winiary nawiązały współpracę z Federacją Polskich Banków Żywności wspierając takie inicjatywy jak: Wielkanocna Zbiórka Żywności, Projekt Racjonalizacji i Ograniczania Marnowania Żywności, projekt Disco Zupa (przyrządzanie zupy z żywności, która pozostała niewykorzystana). Marka podjęła też współpracę z twórcami aplikacji „Too Good To Go” w kampanii edukacyjnej „Często dobre dłużej”, której celem jest ułatwienie konsumentom poprawnego rozumienia dat ważności i ograniczenie marnowania wciąż dobrych produktów. 

Rezultaty programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” przerosły nasze najśmielsze oczekiwania – komentuje Anna Goworek, Senior Consumer Insight Manager, Nestlé Polska – Trzech na czterech konsumentów odwiedzających stronę Winiary.pl przyznało, że dzięki programowi ograniczyło marnowanie żywności. Staraliśmy się trafić z naszym przesłaniem jak najszerzej: same materiały wideo odnotowały gigantyczne zainteresowanie i blisko 160 milionów odsłon! Dzięki wszystkim tym działaniom udało się nie tylko podnieść świadomość nt. odpowiedzialności środowiskowej i społecznej marki Winiary, ale przede wszystkim zainspirować naszych konsumentów do wdrażania pozytywnych zmian w ich codziennych nawykach.

Program „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” będzie rozwijany w 2022 roku. W styczniu i lutym uruchomionych zostanie 5 kolejnych jadłodzielni. O dalszych szczegółach organizatorzy poinformują z początkiem 2022 roku.

 

O marce WINIARY

WINIARY to marka, która od lat jest gwarancją sukcesu w kuchni. Inspiruje, dostarcza pyszne i proste w przygotowaniu przepisy oraz dzieli się wiedzą na temat zbilansowanych i wartościowych potraw. Produkty spod logo WINIARY to doskonałe połączenie tradycyjnego, polskiego smaku z nowoczesnością. W ofercie marki jest ponad 230 produktów, a wśród nich m.in. zupy, pasty, majonezy, buliony, sosy, dania instant, przyprawy, galaretki, kisiele czy budynie. Więcej informacji oraz kulinarne inspiracje znaleźć można na winiary.pl.

Kontakt prasowy:

Nestlé Polska

Joanna Szpatowicz

Corporate Affairs Specialist

Joanna.Szpatowicz@pl.nestle.com

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Czas na gotowe zupy! - wystartowała jesienna kampania marki JemyJemy Biuro prasowe
2024-10-04 | 09:45

Czas na gotowe zupy! - wystartowała jesienna kampania marki JemyJemy

Marka JemyJemy, lider* na rynku zup gotowych z półki, wraz z początkiem października rozpoczęła szeroko zakrojoną kampanię mediową, obejmującą OOH, digital, social
Żywienie Nowości produktowe FRoSTY – smak i różnorodność na każdą porę roku!
2024-10-03 | 12:00

Nowości produktowe FRoSTY – smak i różnorodność na każdą porę roku!

FRoSTA, znany producent mrożonek, kontynuuje rozwój swojej oferty, wychodząc naprzeciw potrzebom współczesnych konsumentów. Firma stawia na 100% naturalnego smaku i proste
Żywienie Nowe MINIczekolady funkcjonalne z Wawelu: Koncentracja, Stres i Regeneracja
2024-10-03 | 12:00

Nowe MINIczekolady funkcjonalne z Wawelu: Koncentracja, Stres i Regeneracja

  W portfolio krakowskiego producenta słodyczy pojawiły się teraz MINIczekolady funkcjonalne: Koncentracja z ekstraktem z korzenia ashwagandhy, Stres z witaminami B6 i C oraz ekstraktem

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Farmacja

Szybko rośnie liczba osób z ostrą infekcją układu oddechowego, w tym grypy. Szczyt zachorowań przypadnie już na drugą połowę października

Centrum e-Zdrowia podaje, że od początku września odnotowano blisko 1,8 mln porad ambulatoryjnych udzielonych z powodu ostrych infekcji układu oddechowego, w tym grypy. Najlepszą metodą walki z chorobą jest szczepionka – najlepiej przyjęta między wrześniem a listopadem. Wciąż jednak na taki krok decyduje się zaledwie kilka procent Polaków, tymczasem grypa jest jedną z 10 najczęstszych przyczyn zgonów u osób powyżej 65. roku życia.

Żywienie

Aleksandra Adamska i Ewelina Adamska-Porczyk: Na Filipinach spałyśmy z karaluchami i innymi robakami. Brakowało nam moskitiery na całe ciało

Chociaż podczas pełnej emocji wyprawy przez Filipiny do Tajwanu nie brakowało trudnych momentów, w których górę brało zmęczenie, to jednak mimo wszelkich niedogodności Aleksandra Adamska i Ewelina Adamska-Porczyk starały się nie narzekać, tylko wyciągać z tej podróży to, co najlepsze. Uczestniczki „Azja Express” przyznają, że nie mogły się przekonać do miejscowego jedzenia, ale za to zachwyciła je aromatyczna kawa. W bagażu zabrakło miejsca na moskitierę, dlatego też z czasem przyzwyczaiły się także do spania w jednym pomieszczeniu z karaluchami.