Komunikaty PR

Wirtualna wystawa uczy najmłodszych o recyklingu

2020-08-06  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania Miecia ( 0.06 MB )

W ciągu roku recyklingowi poddawana jest zaledwie połowa butelek PET, a przecież są one świetnym surowcem, który w pełni nadaje się do ponownego przetworzenia! Aby w przystępny sposób pokazać, jak ważny jest to proces oraz przybliżyć każdy z jego etapów najmłodszym, po Polsce jeździ specjalna śmieciarka Miecia. W jej wnętrzu nie znajdują się odpady, tylko… interaktywna wystawa poświęcona recyklingowi, która teraz jest dostępna także online! By dodatkowo zachęcić do zgłębienia tajników recyklingu plastiku PET, do końca sierpnia trwa konkurs z atrakcyjnymi eko-gadżetami do wygrania.

 

Mobilna Strefa Edukacyjna w śMIECIarce to interaktywny spacer pełen filmów, animacji i gier, zaaranżowany w prawdziwej śmieciarce, a teraz dostępny także wirtualnie pod adresem: www.mieciazimpetem.pl. Nie wychodząc z domu, zwiedzający mogą odkryć aż 48 elementów i dowiedzieć się, jak wygląda proces recyklingu butelek PET, dlaczego warto być jego częścią i jak to zrobić. Co więcej, w trwającym do końca sierpnia konkursie, mają szansę wygrać ciekawe zestawy ekologicznych gadżetów, w tym powstałych z przetworzonych butelek PET.

 

Miecia jest jednym z elementów ogólnopolskiej kampanii „Działaj z imPETem!”, której celem jest zwiększenie ilości zbieranych i poddawanych recyklingowi butelek PET w Polsce. Projekt obejmuje kompleksowe działania edukacyjne, akcje specjalne i konkursy prowadzone we współpracy z m.in. szkołami, organizacjami pozarządowymi i podmiotami gospodarującymi odpadami w gminach. Przez dwa lata trwania projektu ilość zbieranych i poddawanych recyklingowi butelek PET w systemie Rekopolu wzrosła o ok. 32%, co przyczyniło się także do wzrostu zbiórki tego surowca w Polsce o ok. 22% (2019 vs. 2017 r.).

 

Kampanię „Działaj z imPETem!” w 2018 roku zainicjowało Nestlé Polska S.A. Oddział Nestlé Waters wraz z trzema innymi wiodącymi producentami wody i napojów w butelkach PET, a organizatorem jest Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.

 

Więcej informacji na www.dzialajzimpetem.pl oraz www.facebook.com/dzialajzimpetem.

 

 

O Nestlé

 

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

 

O Nestlé Waters

 

Numer 1 na świecie w produkcji wody butelkowanej. Firma prowadzi swoją działalność produkcyjną w 30 krajach, posiada 87 zakładów i zatrudnia blisko 28 tys. pracowników. W portfolio Nestlé Waters znajduje się 48 unikatowych marek (od naturalnych wód mineralnych po wody stołowe), włączając w to markę Nestlé Pure Life, wodę Acqua Panna, wody gazowane Perrier i S.Pellegrino oraz rozlewaną w Polsce Nałęczowiankę. Poprzez te marki Nestlé Waters zachęca całe rodziny do picia większej ilości wody oraz napojów na bazie naturalnych składników, współpracuje z lokalnymi społecznościami, by chronić wspólne zasoby wodne, a także opracowuje kompleksowe rozwiązania w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych, w celu zmniejszenia wpływu na środowisko.

 

 

Kontakt:

 

 

 

Joanna Purzycka

Tel.: +48 600 040 402

joanna.purzycka@pl.nestle.com

           

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.