WIŚNIOWSKI wspiera studentów „łódzkiej filmówki” przy realizacji filmu w rejonie
W dniach od 1 do 7 sierpnia, we wsi Wilkowisko i jej okolicach, studenci Szkoły Filmowej z Łodzi realizowali swój najnowszy projekt. Film, który opowiada historię młodej dziewczyny przechodzącej z domu rodzinnego do domu swojego męża, ma na celu ukazanie tradycji oraz ciężkiej pracy w rejonie małopolski. Tereny te, pełne walorów wizualnych, są jednocześnie miejscem pochodzenia głównej reżyserki i scenarzystki filmu.
Marka WIŚNIOWSKI, zaangażowana w promowanie kultury i wsparcie młodych talentów, zdecydowała się wspomóc finansowo studentów w realizacji ich projektu. Ostatniego dnia 13-osobowa ekipa filmowa przybyła do siedziby firmy, by poznać technologię produkcji polskiego lidera, którego zakład rozpościera się w krajobrazie regionu, tak chętnie przedstawianym w najnowszym filmie.
Projekt filmowy jest realizowany na taśmie filmowej 16 mm, co dodaje mu szczególnego charakteru. Twórcy filmu mają silny, emocjonalny związek z Małopolską, dlatego kręcenie w tych miejscach, blisko natury jest dla nich priorytetem. "Jesteśmy niezwykle wdzięczni marce WIŚNIOWSKI za ich wsparcie. Dzięki nim możemy skupić się na realizacji naszej wizji i stworzyć film, który wiernie oddaje sentyment dla polskiej wsi. Firma WIŚNIOWSKI jest wizytówką regionu, dlatego tym bardziej cieszymy się, że możemy umieścić logo i podziękowania dla firmy w napisach końcowych naszego filmu" – mówi Angelika Cygal, studentka III roku reżyserii filmowej Łódzkiej Szkoły Filmowej.
Dodatkowo, w ramach współpracy, przyszli filmowcy planują także nagranie krótkiego materiału promocyjnego, który przedstawi artystycznie nowosądecką firmę. Efekty zostaną zaprezentowane wkrótce.
W projekcie brali udział: Helka Rząsa - aktorka (rola główna), Angelika Cygal (reżyserka), Szczepan Lewandowski (operator), Alicja Krajewska (kierowniczka produkcji) oraz Nikodem Cofala (producent wykonawczy). Dodatkowo przy produkcji filmu pracowali: Illia Sadovskyi, Michał Stańczyk, Maja Bajerska, Kondrad Kmieć, Kosma Zakrzewski, Ania Orzeszek, Kamila Szymanek, Grzegorz Piotrowski, Lana Skachkova, Martyna Łusiak, Ewa Cygal oraz Zdzisiał Cygal.

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.