Komunikaty PR

„Włącz ochronę oczu” – katalog trafia do poradni psychologiczno-pedagogicznych

2021-04-27  |  12:30

Katalog dobrych nawyków „Włącz ochronę oczu”, sformułowany przez Huawei i Polskie Towarzystwo Optometrii i Optyki, trafił do 50 poradni psychologiczno-pedagogicznych w 15 miastach w kraju. To kolejny element kampanii edukacyjnej prowadzonej przez Huawei i PTOO, która dostarcza wiedzę o tym, jak samodzielnie zadbać o kondycję oczu w okresie wzmożonego użytkowania komputerów w nauce i pracy zdalnej.

 

Huawei i PTOO prowadzą kampanię od 8 kwietnia, komunikując ją poprzez media i kanały social media. Powstała też strona dedykowana kampanii, gdzie znalazły się pogłębione treści edukacyjne (https://consumer.huawei.com/pl/offer/wlaczochroneoczu/).

Katalog, wydrukowany na dużym formacie i przekazany 50 poradniom psychologiczno-pedagogicznym w 15 polskich miastach, to sposób na dotarcie z cenną wiedzą do dzieci i młodzieży, szczególnie narażonych na konsekwencje wzmożonego użytkowania ekranów.

 

 - Cieszy nas, że tak ważny temat, jak higiena wzroku przed ekranami komputerów jest poruszany w przestrzeni publicznej. Pracując na co dzień z dziećmi i młodzieżą zauważamy, że wydłużony czas, który nasi pacjenci spędzają przed komputerami podczas nauki zdalnej, przekłada się negatywnie także na kondycję wzroku. Jest to widoczne zwłaszcza u dzieci, które zgłaszają się do poradni na diagnozę w związku z pojawiającymi się trudnościami w pisaniu i czytaniu, ale także z zaburzeniami koncentracji uwagi. Program "Włącz ochronę oczu" dopełnia nasze cele i pomaga nam w prosty sposób dzielić się z pacjentami i ich rodzicami wiedzą o tym, jak dbać o wzrok, szczególnie w warunkach wielogodzinnej nauki przed ekranami – mówi Marta Miklasińska, dyrektorka Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 w Sosnowcu.

 

- Pacjenci – także ci bardzo młodzi – którzy trafiają do gabinetu optometrysty zgłaszają gorsze widzenie pod koniec dnia, niestabilną ostrość obrazu, trudności z utrzymaniem uwagi lub wręcz niechęć do czytania. Bez wątpliwości – warunki nauki zdalnej sprawiły, że dzieci i młodzież spędzają znacznie więcej czasu przed ekranami, a co za tym idzie bardziej obciążają oczy przez konieczność skupiania wzroku wyłącznie na bliskich odległościach. W tym okresie szczególnie powinniśmy pamiętać (i przypominać dzieciom) o częstych przerwach od urządzeń cyfrowych na rzecz np. ruchu na świeżym powietrzu – mówi optometrystka Luiza Krasucka, przewodnicząca PTOO.

 

„Włącz ochronę oczu” to zestaw prostych i zarazem skutecznych ćwiczeń i zasad, które, włączone do codziennych rytuałów, mogą realnie dać ulgę naszym oczom, zmęczonym wydłużoną pracą przed ekranem komputera. Polacy, zapytani przez Ipsos na zlecenie Huawei o ich doświadczenia z ostatniego roku, przyznali, że spędzają przed komputerem więcej czasu niż przed pandemią (67% badanych), a niemal połowa z tej grupy zadeklarowała, że czas przed komputerem wydłużył się o przynajmniej 3 godziny dziennie. Z kolei aż 70% z tej grupy uważa, że jest to przyczyna pogorszenia się kondycji ich oczu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.