Wola Park przyjazny seniorom
Warszawski Wola Park rozszerza wsparcie oferowane seniorom. Centrum handlowe już po raz kolejny wspólnie z Uniwersytetem Trzeciego Wieku organizuje regularne wydarzenia i aktywności dedykowane starszym mieszkańcom okolic Woli i Bemowa. Co więcej, we współpracy z Fundacją na Miejscu, sprawdza, jak sprawić, aby Wola Park był jeszcze bardziej przyjazny dla seniorów, a także wzmacnia obecne udogodnienia – dobre oznakowanie czy ciche godziny.
Centrum handlowe Wola Park, jako miejsce z długoletnią tradycją i korzeniami, wychodzi naprzeciw licznej grupie zamieszkującym okolice Wola i Bemowy osobom starszym, i regularnie inicjuje i wspiera inicjatywy skierowane do lokalnych seniorów.
W 2022 roku centrum handlowe podjęło wielopoziomową współpracę z Uniwersytetem Trzeciego Wieku Woli i Bemowa, stowarzyszeniem działającym na rzecz osób starszych zamieszkujących na terenie obu tych warszawskich dzielnic. Owocem współpracy są serie spotkań i szkoleń Uniwersytetu, odbywających się na terenie Wola Parku. Dotychczas, w Ogrodach Ulricha odbyły się cotygodniowe szkolenia z obsługi smartphone‘a dla osób starszych, a Zarząd Uniwersytetu wykorzystuje salę konferencyjną centrum jako miejsce regularnych spotkań zarządu. Obecnie we Współdzielniku mają miejsce cotygodniowe kursy języka angielskiego dla seniorów.
Poza sferą edukacyjną, Wola Park udostępnia również swoje przestrzenie w celach rozrywkowych. W lutym br. odbył się Bal Seniora, podczas którego - 120 słuchaczy Uniwersytetu w strojach karnawałowych bawiło się w Ogrodach Ulricha przy muzyce z lat 80.
- Osoby starsze to od zawsze grupa naszych wiernych klientów. Staramy się zapewnić im nie tylko atrakcyjną ofertę zakupową, ale również odpowiednie warunki i udogodnienia wspierające ich komfort podczas pobytu w Wola Parku. Dlatego też, szczególnie cieszą nas współprace zarówno z Uniwersytetem Trzeciego Wieku, jak i Fundacją na Miejscu, gdyż dzięki nim możemy bardziej skutecznie włączyć seniorów w społeczność Wola Parku, a także lepiej odpowiadać na ich potrzeby. – mówi Emilia Szkudlarek, Dyrektor Centrum Handlowego Wola Park.
W celu poznania potrzeb odwiedzających centrum seniorów, Fundacja na Miejscu opracowała na zlecenie Wola Parku Audyt dostępności dla osób 65+. Fundacja działa na rzecz rozwijania i wzmacniania lokalnych wspólnot poprzez tworzenie społecznych, sprzyjających spotkaniom miejsc. W Raporcie ujęte zostały rekomendacje, które centrum zadeklarowało stopniowo wdrażać. Analiza wykazała także szereg pozytywnych aspektów dotyczących dostępności Wola Parku. Jak wskazał audyt już teraz centrum może pochwalić się dobrze oznaczonym punktem informacyjnym z pomocną obsługą, przyjaznym placem centralnym, który jest jasny, przestronny i estetyczny, czy bardzo dobrym oznakowaniem dróg do toalet. Ponadto, audyt wyróżnił ideę cichych godzin w Wola Parku – okresu czasu w każdy wtorek w godzinach 15:00-17:00, w którym w centrum ściszana jest muzyka dla większego komfortu.
![To będzie dobry Flow! Archicom zaprasza na Letni Festiwal Filmowy - tme Polówka Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1836229496,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
To będzie dobry Flow! Archicom zaprasza na Letni Festiwal Filmowy - tme Polówka
![WEEKEND W OFFIE: TEATRALNE EMOCJE OD ZŁOTÓWKI, BIKINIARSKA POTAŃCÓWKA](/files/_uploaded/glownekonf_2140139824,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
WEEKEND W OFFIE: TEATRALNE EMOCJE OD ZŁOTÓWKI, BIKINIARSKA POTAŃCÓWKA
![Letnia akcja marki Alpro, czyli aktywności outdoorowe i w social mediach](/files/_uploaded/glownekonf_2122847217,w_185,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Letnia akcja marki Alpro, czyli aktywności outdoorowe i w social mediach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.