Wspólna zabawa, wspólny rozwój: Grupa LEGO odkrywa korzyści płynące z zabawy!
Badanie przeprowadzone na polskich respondentach ujawniło, że rodziny, które spędzają czas na wspólnej zabawie, czują się szczęśliwsze niż te, które tego nie robią. Aż 96% dzieci twierdzi, że zabawa jest kluczowa dla ich szczęścia, a 97% rodziców widzi w niej przestrzeń do nauki na błędach. Wspólna zabawa jest także świetnym sposobem na poprawę komunikacji – zauważa to aż 89% rodziców, a 87% dostrzega w niej czas na wzmacnianie rodzinnych więzi.
Mimo że zarówno rodzice, jak i dzieci dostrzegają korzyści z zabawy, w praktyce często priorytetem stają się obowiązki szkolne i domowe. Aż 86% rodziców i dzieci przyznaje, że chcieliby więcej czasu poświęcać na wspólną zabawę, jednak codzienne obowiązki oraz korzystanie z urządzeń cyfrowych często stanowią przeszkodę. Dodatkowo 58% rodziców uważa, że zabawa powinna być nagrodą za osiągnięcia, a 60% z nich sądzi, że dzieci powinny skupiać się głównie na nauce i odrabianiu lekcji. Co współgra z odpowiedziami dzieci – aż 88% przyznaje, że inne obowiązki, takie jak prace domowe często utrudniają w znalezieniu czasu na wspólną zabawę.
Mimo wyzwań coraz więcej rodziców dostrzega wartość wspólnej zabawy. Większość z nich zauważa, jak zabawa wpływa na kreatywność dzieci (88%) i poprawia ich umiejętności komunikacyjne (89%). Pozytywne wsparcie podczas zabawy pomaga dzieciom uczyć się na błędach i postrzegać eksperymentowanie jako naturalny element rozwoju.
Aleksandra Belta-Iwacz psycholog dziecięcy mówi: „Badanie LEGO Play Well 2024 ujawnia dysproporcję między świadomością rodziców, a praktyką w zakresie wspólnej zabawy z dziećmi. Mimo że 83% rodziców dostrzega korzyści płynące z zabawy, to obowiązki oraz presja związana z nauką często prowadzą do zaniedbywania tego istotnego aspektu życia rodzinnego. Niemal codziennie obserwuję w gabinecie, jak łatwo dorośli zapominają, że zabawa jest naturalnym językiem dzieci. To ona pozwala dzieciom się uczyć, odpoczywać, budować relacje, a także wyrażać swoje myśli i emocje. Warto, aby rodzice świadomie wprowadzali zabawę do codziennej rutyny swojej rodziny!“
Dzieci doskonale rozumieją, jak istotne są wspólne chwile spędzone na zabawie z rodziną. Aż 87% najmłodszych uczestników badania podkreśla, że wspólne zabawy w gronie rodzinnym to dla nich nie tylko przyjemność, ale absolutny priorytet.
Zestawy LEGO powstały z myślą o połączeniu dwóch światów – dzieci, które pragną więcej wspólnego czasu z rodzicami, oraz rodziców, którzy chcieliby dołączyć do zabawy, ale nie zawsze wiedzą jak. Wprowadzenie zabawy do codziennego życia może być proste i przyjemne. Warto rozważyć angażujące aktywności, które łatwo wpleść w codzienną rutynę rodzinną.
30 minut wspólnej zabawy – klucz do szczęśliwszego i bardziej jakościowego życia rodzinnego.
Kreatywne zajęcia, takie jak budowanie z klocków LEGO, wspólne rysowanie czy wymyślanie śmiesznych piosenek, mogą rozbudzić wyobraźnię i wywołać mnóstwo radości. Nawet 30 minut dziennie spędzonych na zabawie może wzmocnić więzi rodzinne i zainspirować do odkrywania nowych sposobów na wspólne chwile.
W ramach inicjatywy "Pół Godziny dla Rodziny" Grupa LEGO oferuje rodzicom gotowe scenariusze zabaw, które zostały opracowane we współpracy z ekspertem z dziedziny psychologii aby zapewnić dzieciom jak najlepsze doświadczenia rozwojowe. Przykładem mogą być aktywności polegające na wspólnym budowaniu z klocków LEGO, w trakcie których rodzina rozwiązuje różne zadania i angażuje się w kreatywne działania. Takie zabawy rozwijają wyobraźnię, umiejętności komunikacyjne i zdolność współpracy. Scenariusze zawierają pomysły, które pozwolą rodzicom dostosować poziom trudności do wieku i potrzeb danego dziecka. W zabawie można więc stawiać przed swoją pociechą łatwiejsze i trudniejsze wyzwania.
Aby ułatwić rodzicom wprowadzenie tej inicjatywy w życie, LEGO wraz z psychologiem dziecięcym Aleksandrą Beltą-Iwacz stworzyło prosty scenariusz zabawy "Teatr Cieni", który będzie angażującą aktywnością dla całej rodziny.
[1] Badanie LEGO® Play Well Study 2024 przeprowadzone przez firmę LEGO i Edelman DXI na koniec 2023 r. w Polsce , wśród 1000 rodziców dzieci w wieku 1-12 oraz 674 dzieci w wieku 5-12.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.