#WSPÓLNIEwobliczuzmian w zawodzie farmaceuty. Ruszyła VII edycja programu Recep

Mateusz Konwerski
Institute for Health
gen. Józefa Zajączka 11/lok. C5
01-510 Warszawa
mateusz.konwerski|instituteforhealth.pl| |mateusz.konwerski|instituteforhealth.pl
+48 883 555 368
instituteforhealth.pl
Ruszyła VII edycja programu „Recepta na Sukces”, która będzie poświęcona zacieśnianiu współpracy między farmaceutą i lekarzem, dzięki zmianom wprowadzonym Ustawą o Zawodzie Farmaceuty. Gedeon Richter Polska, organizator kampanii #WSPÓLNIEwobliczuzmian, podejmuje działania edukacyjne, dedykowane przyszłym i obecnym farmaceutom oraz lekarzom. Mają one pomóc w dostosowaniu się do regulacji w zawodzie farmaceuty oraz zapewniać jak najlepszą opiekę pacjentkom.
16 kwietnia tego roku wejdzie w życie Ustawa o Zawodzie Farmaceuty, na którą środowisko farmaceutów czekało wiele lat. To przełom, który wpłynie na ich pracę oraz funkcjonowanie aptek. Celem działań edukacyjnych dla tej grupy jest budowanie współpracy między lekarzami a farmaceutami, którzy będą mogli wykorzystać w pełni ogromną wiedzę i potencjał tego zawodu, a to przełoży się na dobro pacjenta. Gedeon Richter jako mecenas zdrowia kobiet, chce przyczynić się do lepszej opieki nad nimi, czego konsekwencją jest VII edycja kampanii dedykowana właśnie tym zmianom.
Potrzeba edukacji i budowania współpracy w opiece nad pacjentką
Najlepsza i optymalna opieka nad pacjentką powinna być oparta na ścisłej współpracy zawodów medycznych. Nie tylko współpraca lekarza i pielęgniarki, ale też lekarza i farmaceuty wymaga zacieśnienia. W czasach ograniczonego dostępu do lekarza, a także lęku spowodowanego pandemią COVID-19, pacjenci pierwsze kroki kierują do apteki, gdzie farmaceuci są początkowym wsparciem
w problemach zdrowotnych. Ustawa o Zawodzie Farmaceuty pozwoli rozwinąć skrzydła temu zawodowi
i umożliwi sprawowanie opieki nad pacjentką w zakresie leczenia, tak, by farmakoterapia była jak najbardziej skuteczna. I tu zaczyna się wyzwanie, z którymi musi poradzić sobie zarówno farmaceuta jak i lekarz. Dotychczas, współpraca między tymi profesjami była niewielka. Od teraz będzie pełniła kluczową rolę w wykorzystaniu kompetencji farmaceuty.
Jako firma odpowiedzialna społecznie i zarazem będąca mecenasem zdrowia kobiet, chcemy wspierać przyszłych lekarzy i farmaceutów, rozwijać kompetencje tak, by mogli oni świadczyć najlepszą opiekę nad pacjentkami. Zdajemy sobie sprawę, że dotychczas przedstawiciele tych dwóch profesji niewiele wiedzieli o tym, jak mogą współpracować, bo nie było jasnych regulacji dotyczących pracy farmaceuty. Przed nami wyzwanie, które polega na stworzeniu od podstaw relacji między lekarzami a farmaceutami. Dlatego hasłem VII odsłony programu Recepta na sukces jest #WSPÓLNIEwobliczuzmian, bo tylko wspólnie możemy zmieniać na lepsze poziom opieki nad pacjentkami – mówi Karolina Wojtczak, PR Manager Gedeon Richter Polska.
Nowa forma edukacji – streamingi studyjne
Restrykcje związane z pandemią koronawirusa spowodowały, że również edukacja przeniosła się do wirtualnej rzeczywistości. Biorąc pod uwagę dynamiczne zmiany oraz rosnącą atrakcyjność formatów online, w ramach tej edycji zostanie przeprowadzona seria streamingów edukacyjnych i warsztatowych dla obecnych i przyszłych lekarzy i farmaceutów. Prawnicy, farmaceuci, wykładowcy, trenerzy komunikacji będą dzielić się wiedzą i praktyką, wspierając zawód lekarza i farmaceuty, przygotowując ich na zmiany. Podobna forma- webinary, cieszyły się wielką popularnością podczas VI edycji kampanii. Tym razem streamingi video będą przeprowadzane z profesjonalnego studia telewizyjnego, co uatrakcyjni odbiór przekazu.
Współpraca z organizacjami studenckimi
VII edycja kampanii po raz kolejny została objęta patronatem Polskiego Towarzystwa Studentów Farmacji, Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny – IFMSA Poland, a od tej edycji również organizacji studentów Młoda Farmacja-Łódź. W ramach zbadania potrzeb komunikacyjnych
i wiedzy na temat współpracy między lekarzem a farmaceutą, zostanie przeprowadzona ankieta badawcza. Organizatorom zależy na sprawdzeniu, co na temat uprawnień i możliwości zawodowych farmaceuty wiedzą lekarze i na odwrót. Wyniki badania staną się punktem wyjścia do ogólnopolskiej dyskusji w tym temacie. Pierwsze transmisja ze studia odbędzie się jeszcze w marcu. Wszystkie szczegóły zostaną podane na stronie programu na Facebooku pod linkiem: https://www.facebook.com/ReceptaNaSukcesMed
Dodatkowych informacji udzielają:
Aleksandra Marciniak, Specjalista ds. Public Relations, Gedeon Richter Polska Sp. z o. o., Koordynator kampanii „Recepta na sukces” | Mateusz Konwerski, Biuro kampanii „Recepta na sukces”
|
tel.: +48 695 300 696 email: amarciniak@grodzisk.rgnet.org | tel.: +48 883 555 368 biuro@receptanasukces.pl |
__________________________________________________________________________________
Gedeon Richter Plc., z siedzibą w Budapeszcie, jest jedną z największych firm farmaceutycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, coraz prężniej rozwijającą swoją działalność na rynkach Europy Zachodniej, w Chinach i Ameryce Łacińskiej. W 2017 roku firma Richter osiągnęła skonsolidowaną sprzedaż na poziomie 1,4 mld euro (1,6 mld dol.), a jej wartość giełdowa wyceniana była na 4,1 mld euro (4,9 mld dol.). Wachlarz produktów firmy Richter obejmuje wiele ważnych obszarów terapeutycznych, m.in. ginekologię, ośrodkowy układ nerwowy oraz układ sercowo-naczyniowy. Posiadając największe centrum badawczo-rozwojowe w Europie Środkowo-Wschodniej, spółka Richter koncentruje swoje badania nad lekami oryginalnymi w dziedzinie chorób ośrodkowego układu nerwowego. Za sprawą swojego powszechnie uznanego doświadczenia w dziedzinie chemii steroidów firma Richter odgrywa na świecie znaczącą rolę w zakresie zdrowia kobiet. Aktywnie angażuje się również w rozwój produktów biopodobnych.
Więcej informacji: www.gedeonrichter.pl

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.