Komunikaty PR

Wtórpol wspiera kampanię Dotykam=Wygrywam, promującą zdrowie piersi

2021-07-08  |  12:14
Biuro prasowe

Firma Wtórpol została głównym partnerem X edycji kampanii Dotykam=Wygrywam, organizowanej przez markę Panache, która zachęca do dbania o zdrowie piersi. Wtórpol szczególnie aktywnie włączy się w część akcji zwaną reCYCling, która opiera się na zbiórce używanych biustonoszy. Dzięki nawiązanej współpracy, bielizna zyska drugie życie, a uzyskane środki z jej recyklingu wesprą walkę z rakiem piersi.

 

O akcji Dotykam=Wygrywam

Celem kampanii Dotykam=Wygrywam jest promocja zdrowia piersi poprzez regularne ich samobadanie i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Kampania zbiera fundusze na działania charytatywne wspierając stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny oraz fundację Wsparcie na Starcie. Łącznie, w ciągu 9 lat udało się zebrać 115 493 staników (7,2 tony)! Biustonosze można oddawać do punktów, które biorą udział w akcji na terenie całej Polski, ich lista jest dostępna na stronie dotykamwygrywam.pl. Co ważne, aby biustonosz był zdatny do reCYClingu nie może mieć odciętych ramiączek, zapięć ani innych elementów, gdyż taki stan odbiera mu szansę na drugie życie.

 

Co Wtórpol zrobi z zebranymi biustonoszami?

W ramach współpracy z akcją DOTYKAM=WYGRYWAM, Wtórpol podda recyclingowi zebrane podczas kampanii biustonosze, a zysk z tego procesu przekaże na walkę z rakiem piersi. Biustonosze w najlepszym stanie trafią do sklepów z odzieżą używaną TekStylowo, a te gorszej jakości zostaną przerobione na paliwo alternatywne - bardziej ekologiczny zamiennik paliw tradycyjnych. 

Warto dodać, że to nie pierwsza inicjatywa społeczna marki Wtórpol. Firma od lat wspiera osoby potrzebujące. Pod egidą spółki funkcjonuje Fundacja Eco Textil, która od 2012 roku lat pomaga osobom z niepełnosprawnościami. Fundacja tworzy stale rozwijającą się sieć stacjonarnych wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego oraz rozwija wypożyczalnię internetową. Wypożyczalnie sprzętu są formą pomocy osobom z niepełnosprawnościami, ale również sposobem na podziękowanie wszystkim ludziom, którzy oddają niepotrzebną odzież do specjalnych pojemników. To dzięki środkom pochodzącym z recyklingu tekstyliów Fundacja Eco Textil może udostępniać osobom niepełnosprawnym trójkołowe rowery, wózki, kule, chodziki i łóżka rehabilitacyjne.

 

Razem dla wspólnego dobra

Cieszymy się, że możemy wziąć udział w kampanii, która promuje to, co dla nas ważne. W Polsce nadal za mało mówi się o kobiecym zdrowiu i o tym, jak istotna jest profilaktyka, która tak naprawdę może uratować życie - mówi Monika Lipnicka z Wtórpolu. Od lat wspieramy różne inicjatywy społeczne, a wobec Dotykam=Wygrywam nie mogliśmy przejść obojętnie. Cel tej akcji jest nam bardzo bliski. Razem możemy nie tylko aktywnie wprowadzać w życie ruch zero waste, ale przede wszystkim edukować i zachęcać kobiety, by dbały o siebie i o swoje piersi - dodaje Lipnicka.

Działania kampanii Dotykam=Wygrywam są prowadzone na wielu płaszczyznach. Izabela Sakutova – pomysłodawczyni inicjatywy, chce przede wszystkim zachęcić kobiety, by pokochały własne piersi i dbały o ich zdrowie. Razem z ambasadorkami i ambasadorami akcji, stara się budować zdrowe nawyki i promować pozytywne nastawienie do własnego ciała, począwszy już od okresu dojrzewania. Hasła Dotykam=Wygrywam to samobadanie,  noszenie dobrze dopasowanego biustonosza i reCYCling. 

 

Czemu hasło Dotykam=Wygrywam jest takie ważne?

Według WHO rak piersi jest najczęściej diagnozowanym nowotworem na świecie. W Polsce rocznie choruje na niego około 18 000 kobiet, z czego co roku około 5 000 umiera. Głównym powodem tak wysokiej liczby jest zbyt późne wykrycie nowotworu. I tutaj właśnie do gry wkracza akcja Dotykam=Wygrywam - projekt, który chce zmienić statystyki. Aktualnie samobadania wykonuje tylko 2-3% kobiet, a to właśnie w ten sposób można wcześnie zdiagnozować chorobę i dzięki temu wyleczyć pacjentkę.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra Biuro prasowe
2025-06-05 | 11:05

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Co to jest szyna CPM? Szyna CPM (ang. Continuous Passive Motion – ciągły ruch bierny) to innowacyjne urządzenie medyczne wykorzystywane w rehabilitacji pourazowej
Zdrowie Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE
2025-06-02 | 01:00

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Dzięki decyzjom samodzielnie podejmowanym przez pacjentów rocznie w Europie udaje się uniknąć nawet 120 milionów konsultacji lekarskich. – Samoleczenie
Zdrowie Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
2025-05-21 | 17:00

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Problem owrzodzeń przewlekłych dotyka nawet miliona Polaków – według danych z Porozumienia na rzecz Profesjonalnej Terapii Ran liczba ta wynosi od 760 tys. do 1,1 mln. Choć

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.