Komunikaty PR

Wyjątkowa kawa Indonesia West Java™ w kawiarniach Starbucks!

2021-08-31  |  08:46
Biuro prasowe

Ziołowe nuty połączone z wanilią i odrobiną słodyczy tworzą nietuzinkowy smak limitowanej edycji kawy Indonesia West Java, która jest dostępna tego lata w kawiarniach Starbucks do wyczerpania zapasów w cenie 39 zł!

 

Jak to się zaczęło?

 

Tropikalny klimat położonej między Sumatrą a Bali, wulkanicznej wyspy Jawy obfituje w bujną roślinność, piękne ogrody i dziko rosnącą kawę. Odmiana Indonesia West Java pochodzi z regionu Parahyangan, gdzie jest tradycyjnie przetwarzana metodą pół-mokrą (wet-hulled). Ta metoda pozwala uwolnić ukryte warstwy smaku i złożoności, a kawy obrabiane w ten sposób zazwyczaj charakteryzuje wyższe body i niższa kwasowość. Jej historia rozpoczęła się w XVII wieku, kiedy sadzonki przybyły na wyspę z portu Mocha. Pierwszy eksport z Jawy do Europy wysłała Holenderska Kompania Wschodnioindyjska w 1711 roku, a kawiarnie Starbucks posiadają  w swojej ofercie kawę z tego regionu od samego początku działalności, czyli 1971 roku.

 

W jednej filiżance można znaleźć jednocześnie aromaty szałwii, słodko-gorzkie nuty czekolady oraz słodycz wanilii. Jej smak trudno opisać samymi słowami – trzeba jej po prostu spróbować i odbyć aromatyczną podróż na daleki wschód.

 

 

Propozycje podania

 

​Charakterystyczne dla tej kawy są nuty smakowe przypraw, ziół i słodyczy. Posiada ona dość wysokie body, ale kwasowość na zdecydowanie niższym poziomie. Dlatego polecamy parzyć ją klasycznie we french pressie lub drippie, aby wydobyć ciekawe i mocne smaki, które są bardzo charakterystyczne dla Indonezji. Idealnym dodatkiem do tej kawy będą sery ziołowe, deska dobrych wędlin lub dla wielbicieli wypieków – wytrawna tarta warzywna lub z łososiem, każda będzie pasować!

Dla odważnych, którzy lubią eksperymentować, polecamy wrzucić trochę ziaren pieprzu i zamknąć je w pudełku z ziarnami kawy Java, a po kilku dniach zmielić i zaparzyć. Pieprz nada jej ostrości i jeszcze większej wyrazistości.

Życzymy niezwykłych kawowych doznań!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.