Wyjątkowa kawa Indonesia West Java™ w kawiarniach Starbucks!

Ziołowe nuty połączone z wanilią i odrobiną słodyczy tworzą nietuzinkowy smak limitowanej edycji kawy Indonesia West Java, która jest dostępna tego lata w kawiarniach Starbucks do wyczerpania zapasów w cenie 39 zł!
Jak to się zaczęło?
Tropikalny klimat położonej między Sumatrą a Bali, wulkanicznej wyspy Jawy obfituje w bujną roślinność, piękne ogrody i dziko rosnącą kawę. Odmiana Indonesia West Java pochodzi z regionu Parahyangan, gdzie jest tradycyjnie przetwarzana metodą pół-mokrą (wet-hulled). Ta metoda pozwala uwolnić ukryte warstwy smaku i złożoności, a kawy obrabiane w ten sposób zazwyczaj charakteryzuje wyższe body i niższa kwasowość. Jej historia rozpoczęła się w XVII wieku, kiedy sadzonki przybyły na wyspę z portu Mocha. Pierwszy eksport z Jawy do Europy wysłała Holenderska Kompania Wschodnioindyjska w 1711 roku, a kawiarnie Starbucks posiadają w swojej ofercie kawę z tego regionu od samego początku działalności, czyli 1971 roku.
W jednej filiżance można znaleźć jednocześnie aromaty szałwii, słodko-gorzkie nuty czekolady oraz słodycz wanilii. Jej smak trudno opisać samymi słowami – trzeba jej po prostu spróbować i odbyć aromatyczną podróż na daleki wschód.
Propozycje podania
Charakterystyczne dla tej kawy są nuty smakowe przypraw, ziół i słodyczy. Posiada ona dość wysokie body, ale kwasowość na zdecydowanie niższym poziomie. Dlatego polecamy parzyć ją klasycznie we french pressie lub drippie, aby wydobyć ciekawe i mocne smaki, które są bardzo charakterystyczne dla Indonezji. Idealnym dodatkiem do tej kawy będą sery ziołowe, deska dobrych wędlin lub dla wielbicieli wypieków – wytrawna tarta warzywna lub z łososiem, każda będzie pasować!
Dla odważnych, którzy lubią eksperymentować, polecamy wrzucić trochę ziaren pieprzu i zamknąć je w pudełku z ziarnami kawy Java, a po kilku dniach zmielić i zaparzyć. Pieprz nada jej ostrości i jeszcze większej wyrazistości.
Życzymy niezwykłych kawowych doznań!

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.