Komunikaty PR

Wyjątkowa kawa Indonesia West Java™ w kawiarniach Starbucks!

2021-08-31  |  08:46
Biuro prasowe

Ziołowe nuty połączone z wanilią i odrobiną słodyczy tworzą nietuzinkowy smak limitowanej edycji kawy Indonesia West Java, która jest dostępna tego lata w kawiarniach Starbucks do wyczerpania zapasów w cenie 39 zł!

 

Jak to się zaczęło?

 

Tropikalny klimat położonej między Sumatrą a Bali, wulkanicznej wyspy Jawy obfituje w bujną roślinność, piękne ogrody i dziko rosnącą kawę. Odmiana Indonesia West Java pochodzi z regionu Parahyangan, gdzie jest tradycyjnie przetwarzana metodą pół-mokrą (wet-hulled). Ta metoda pozwala uwolnić ukryte warstwy smaku i złożoności, a kawy obrabiane w ten sposób zazwyczaj charakteryzuje wyższe body i niższa kwasowość. Jej historia rozpoczęła się w XVII wieku, kiedy sadzonki przybyły na wyspę z portu Mocha. Pierwszy eksport z Jawy do Europy wysłała Holenderska Kompania Wschodnioindyjska w 1711 roku, a kawiarnie Starbucks posiadają  w swojej ofercie kawę z tego regionu od samego początku działalności, czyli 1971 roku.

 

W jednej filiżance można znaleźć jednocześnie aromaty szałwii, słodko-gorzkie nuty czekolady oraz słodycz wanilii. Jej smak trudno opisać samymi słowami – trzeba jej po prostu spróbować i odbyć aromatyczną podróż na daleki wschód.

 

 

Propozycje podania

 

​Charakterystyczne dla tej kawy są nuty smakowe przypraw, ziół i słodyczy. Posiada ona dość wysokie body, ale kwasowość na zdecydowanie niższym poziomie. Dlatego polecamy parzyć ją klasycznie we french pressie lub drippie, aby wydobyć ciekawe i mocne smaki, które są bardzo charakterystyczne dla Indonezji. Idealnym dodatkiem do tej kawy będą sery ziołowe, deska dobrych wędlin lub dla wielbicieli wypieków – wytrawna tarta warzywna lub z łososiem, każda będzie pasować!

Dla odważnych, którzy lubią eksperymentować, polecamy wrzucić trochę ziaren pieprzu i zamknąć je w pudełku z ziarnami kawy Java, a po kilku dniach zmielić i zaparzyć. Pieprz nada jej ostrości i jeszcze większej wyrazistości.

Życzymy niezwykłych kawowych doznań!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Ocena potrzeb w zakresie wsparcia dla Seniorów w Polsce Biuro prasowe
2024-10-31 | 11:40

Ocena potrzeb w zakresie wsparcia dla Seniorów w Polsce

Ponad połowa polskich seniorów (53% ankietowanych) czuje się młodziej niż wskazywałaby na to metryka. Prawie tyle samo z nich (45%) przyznaje, że jest niemal cały czas online.
Styl życia BRAK ZDJĘCIA
2024-10-31 | 10:00

Polki mają mniej czasu na życie zawodowe

W niemal połowie domów panuje partnerski model łączenia życia zawodowego z domowym, w którym mężczyzna i kobieta dzielą się po równo obiema sferami. Co piąte gospodarstwo domowe przyjęło model mieszany, w
Styl życia Jak doceniać małe przyjemności? Art de vivre jako francuska sztuka życia
2024-10-30 | 15:35

Jak doceniać małe przyjemności? Art de vivre jako francuska sztuka życia

Art de vivre, czyli francuska sztuka życia, to koncepcja kształtująca codzienność Francuzów w sposób pełen harmonii i wdzięku. Filozofia ta polega na zachowaniu balansu,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Edukacja

Medycyna stylu życia zyskuje na znaczeniu. Może zapobiegać przewlekłym chorobom serca i nowotworom

W 2022 roku zmarło w Polsce niemal 450 tys. osób. Za niemal 75 proc. zgonów odpowiadały przewlekłe choroby niezakaźne, przede wszystkim choroby układu krążenia i nowotwory złośliwe. Badania wskazują, że utrzymywanie zdrowego stylu życia może o blisko 80 proc. zmniejszyć ryzyko choroby przewlekłej czy zawału serca. Może też odwrócić skutki chorób i wspierać proces leczenia. Dlatego też coraz większego znaczenia nabiera medycyna stylu życia.

Gwiazdy

Robert El Gendy: Halloween to zupełnie nie moja estetyka. Na początku listopada nie jest mi do śmiechu, raczej pogrążam się w zadumie

Prezenter zaznacza, że nijak nie potrafi się przekonać do świętowania Halloween. Uważa bowiem, że jest to zwyczaj zbyt komercyjny i nieprzystający do jego stylu. Jego zdaniem przełom października i listopada to nie czas na dobrą zabawę, maskaradę i upiorne stroje, ale na zadumę, refleksję i wspomnienia o naszych bliskich zmarłych.