Wyjątkowa kawa Indonesia West Java™ w kawiarniach Starbucks!

Ziołowe nuty połączone z wanilią i odrobiną słodyczy tworzą nietuzinkowy smak limitowanej edycji kawy Indonesia West Java, która jest dostępna tego lata w kawiarniach Starbucks do wyczerpania zapasów w cenie 39 zł!
Jak to się zaczęło?
Tropikalny klimat położonej między Sumatrą a Bali, wulkanicznej wyspy Jawy obfituje w bujną roślinność, piękne ogrody i dziko rosnącą kawę. Odmiana Indonesia West Java pochodzi z regionu Parahyangan, gdzie jest tradycyjnie przetwarzana metodą pół-mokrą (wet-hulled). Ta metoda pozwala uwolnić ukryte warstwy smaku i złożoności, a kawy obrabiane w ten sposób zazwyczaj charakteryzuje wyższe body i niższa kwasowość. Jej historia rozpoczęła się w XVII wieku, kiedy sadzonki przybyły na wyspę z portu Mocha. Pierwszy eksport z Jawy do Europy wysłała Holenderska Kompania Wschodnioindyjska w 1711 roku, a kawiarnie Starbucks posiadają w swojej ofercie kawę z tego regionu od samego początku działalności, czyli 1971 roku.
W jednej filiżance można znaleźć jednocześnie aromaty szałwii, słodko-gorzkie nuty czekolady oraz słodycz wanilii. Jej smak trudno opisać samymi słowami – trzeba jej po prostu spróbować i odbyć aromatyczną podróż na daleki wschód.
Propozycje podania
Charakterystyczne dla tej kawy są nuty smakowe przypraw, ziół i słodyczy. Posiada ona dość wysokie body, ale kwasowość na zdecydowanie niższym poziomie. Dlatego polecamy parzyć ją klasycznie we french pressie lub drippie, aby wydobyć ciekawe i mocne smaki, które są bardzo charakterystyczne dla Indonezji. Idealnym dodatkiem do tej kawy będą sery ziołowe, deska dobrych wędlin lub dla wielbicieli wypieków – wytrawna tarta warzywna lub z łososiem, każda będzie pasować!
Dla odważnych, którzy lubią eksperymentować, polecamy wrzucić trochę ziaren pieprzu i zamknąć je w pudełku z ziarnami kawy Java, a po kilku dniach zmielić i zaparzyć. Pieprz nada jej ostrości i jeszcze większej wyrazistości.
Życzymy niezwykłych kawowych doznań!

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.