Komunikaty PR

Wystawa prac Macieja „Świętego” w Galerii Dominikańskiej

2021-05-04  |  12:00
Biuro prasowe

Ulubione miejsce zakupów wrocławian już niebawem może także przyciągnąć uwagę osób pasjonujących się sztuką. Od wtorku w Galerii Dominikańskiej będzie można zobaczyć wystawę prac wrocławskiego artysty – Macieja „Świętego” Święcickiego. Ekspozycję tworzą wyjątkowe plakaty związane z Wrocławiem oraz ze znanymi postaciami ze świata filmu, muzyki i sportu. Prace można oglądać do 4 czerwca.

 

Galeria Dominikańska od lat aktywnie angażuje się w projekty z obszaru kultury oraz sztuki. Możliwość wystawienia niepowtarzalnych grafik Macieja „Świętego” w przestrzeni handlowej, to przykład takiej współpracy z jednym z wybitnych lokalnych artystów.

 

Wystawa w Galerii Dominikańskiej podzielona jest na dwie części. Pierwsza z nich składa się z 10 plakatów, które, jak sam autor przyznaje, powstały inspirowane miłością do Wrocławia. Przedstawiają one wyjątkowe miejsca, nierozerwalnie związane z historią miasta i jego mieszkańcami, a także wydarzenia o charakterze społecznym – Wrocławska Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy czy Gitarowy Rekord Guinnessa. Druga część ekspozycji przedstawia 10 podobizn znanych i lubianych aktorów, gwiazd estrady, postaci ze świata sportu, a także Prezydenta Miasta Wrocławia, Jacka Sutryka. Obecność w tak zaszczytnym gronie przypadła również Galerii Dominikańskiej, symbolizującej kultowe miejsce zakupów wrocławian.

 

Ekspozycja znajduje się na pasażu na poziomie +1. Można ją zwiedzać codziennie, w godzinach otwarcia Galerii Dominikańskiej. Wystawa potrwa od 4 maja do 4 czerwca.

 

- Maciej „Święty” tworzy wyjątkowe prace artystyczne, bliskie wielu osobom, gdyż nawiązuje w nich do naszego miasta i jego mieszkańców. Wrocław jest nad wyraz bogaty kulturalnie i piękny architektonicznie, a  prezentowana wystawa jest doskonałą okazją do tego, aby poznać nowe miejsca w mieście lub odkryć je na nowo. Zwiedzającym z pewnością spodoba się także galeria perfekcyjnie sportretowanych postaci sławnych osób - mówi Ewa Hiller, dyrektor Galerii Dominikańskiej. –  Czujemy się częścią lokalnej społeczności, dlatego chętnie wspieramy ich przedstawicieli na różnych polach aktywności społecznej i kulturowej. Po prostu chcemy być bliżej wrocławian– dodaje Ewa Hiller.

 

Maciej „Święty” Święcicki to wrocławski rysownik, który z pasji zrobił rzemiosło – artystyczne. Rysuje w rożnych stylach, kolorach i kreskach. Przedstawia rzeczywistość, którą zna i lubi. Bawi się barwami, technikami, interpretacjami. W swoim dorobku ma zarówno duże, ogólnopolskie projekty, jak współpraca z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, Gitarowym Rekordem Guinnessa, Urzędem Miasta Wrocławia i Prezydentem, Fundacją Marcina Gortata, Joanną Koroniewską czy Małgorzatą Kożuchowską, oraz autorskie serie plakatów tematycznych, dedykowane placówkom kulturalnym i urzędom, czy nawiązujące do różnych miast i miejsc Polski. Projektuje też serie filmowe, muzyczne i sportowe.

 

Więcej informacji na temat wydarzenia oraz oferty Galerii znajduje się na stronie https://galeria-dominikanska.pl/ oraz na facebooku Galerii Dominikańskiej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.