Wystawa prac Macieja „Świętego” w Galerii Dominikańskiej
Ulubione miejsce zakupów wrocławian już niebawem może także przyciągnąć uwagę osób pasjonujących się sztuką. Od wtorku w Galerii Dominikańskiej będzie można zobaczyć wystawę prac wrocławskiego artysty – Macieja „Świętego” Święcickiego. Ekspozycję tworzą wyjątkowe plakaty związane z Wrocławiem oraz ze znanymi postaciami ze świata filmu, muzyki i sportu. Prace można oglądać do 4 czerwca.
Galeria Dominikańska od lat aktywnie angażuje się w projekty z obszaru kultury oraz sztuki. Możliwość wystawienia niepowtarzalnych grafik Macieja „Świętego” w przestrzeni handlowej, to przykład takiej współpracy z jednym z wybitnych lokalnych artystów.
Wystawa w Galerii Dominikańskiej podzielona jest na dwie części. Pierwsza z nich składa się z 10 plakatów, które, jak sam autor przyznaje, powstały inspirowane miłością do Wrocławia. Przedstawiają one wyjątkowe miejsca, nierozerwalnie związane z historią miasta i jego mieszkańcami, a także wydarzenia o charakterze społecznym – Wrocławska Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy czy Gitarowy Rekord Guinnessa. Druga część ekspozycji przedstawia 10 podobizn znanych i lubianych aktorów, gwiazd estrady, postaci ze świata sportu, a także Prezydenta Miasta Wrocławia, Jacka Sutryka. Obecność w tak zaszczytnym gronie przypadła również Galerii Dominikańskiej, symbolizującej kultowe miejsce zakupów wrocławian.
Ekspozycja znajduje się na pasażu na poziomie +1. Można ją zwiedzać codziennie, w godzinach otwarcia Galerii Dominikańskiej. Wystawa potrwa od 4 maja do 4 czerwca.
- Maciej „Święty” tworzy wyjątkowe prace artystyczne, bliskie wielu osobom, gdyż nawiązuje w nich do naszego miasta i jego mieszkańców. Wrocław jest nad wyraz bogaty kulturalnie i piękny architektonicznie, a prezentowana wystawa jest doskonałą okazją do tego, aby poznać nowe miejsca w mieście lub odkryć je na nowo. Zwiedzającym z pewnością spodoba się także galeria perfekcyjnie sportretowanych postaci sławnych osób - mówi Ewa Hiller, dyrektor Galerii Dominikańskiej. – Czujemy się częścią lokalnej społeczności, dlatego chętnie wspieramy ich przedstawicieli na różnych polach aktywności społecznej i kulturowej. Po prostu chcemy być bliżej wrocławian– dodaje Ewa Hiller.
Maciej „Święty” Święcicki to wrocławski rysownik, który z pasji zrobił rzemiosło – artystyczne. Rysuje w rożnych stylach, kolorach i kreskach. Przedstawia rzeczywistość, którą zna i lubi. Bawi się barwami, technikami, interpretacjami. W swoim dorobku ma zarówno duże, ogólnopolskie projekty, jak współpraca z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, Gitarowym Rekordem Guinnessa, Urzędem Miasta Wrocławia i Prezydentem, Fundacją Marcina Gortata, Joanną Koroniewską czy Małgorzatą Kożuchowską, oraz autorskie serie plakatów tematycznych, dedykowane placówkom kulturalnym i urzędom, czy nawiązujące do różnych miast i miejsc Polski. Projektuje też serie filmowe, muzyczne i sportowe.
Więcej informacji na temat wydarzenia oraz oferty Galerii znajduje się na stronie https://galeria-dominikanska.pl/ oraz na facebooku Galerii Dominikańskiej.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.