Z jakich powodów Polacy sięgają po catering?
Jak wynika z danych Maczfit, aż 69,9% osób decyduje się na wybór cateringu ze względu na chęć zrzucenia kilogramów. Na górze tej listy znajduje się też m.in. poszukiwanie smacznych i zdrowych rozwiązań oraz dbanie o budowę masy mięśniowej. A czy jest na niej radość z jedzenia i szczęście, które dają nam nasze ulubione potrawy?
Odżywanie jest jedną z podstawowych potrzeb człowieka, dlatego nie powinno być postrzegane jako źródło stresu, presji czy frustracji. Za tą tezą przemawia aż 35% badanych, według których kluczowym aspektem w osiągnięciu szczęścia jest właśnie odżywianie.[1] Coraz częściej czytamy o tym, że dbanie o zdrowie, nie powinno opierać się na obsesyjnym niwelowaniu niechcianych kilogramów. Tymczasem aż 75 % Polek i 59% Polaków nadal wybiera catering po to, żeby schudnąć. 19% kobiet na drugim miejscu wskazuje chęć jedzenia smacznie i zdrowo, a na zbudowanie masy mięśniowej zdecydowało się zaledwie 6%. U mężczyzn natomiast sytuacja wygląda nieco inaczej. 22% z nich wybiera takie rozwiązanie ze względu na chęć zbudowania masy mięśniowej, a 20% z powodów smakowych i zdrowotnych. A co na to eksperci?
Od zawsze problemem „bycia na diecie” było stosowanie restrykcyjnych jadłospisów czy zakazów, a złamanie zasad „diety” wiązało się z poczuciem winy i wyrzutami sumienia. Takie podejście nie ma nic wspólnego z radością czy poczuciem komfortu. Na posiłki nie powinniśmy patrzeć przez pryzmat kary czy nagrody. Dlatego w Maczfit jedzenie traktujemy jako codziennego towarzysza, wspierającego dobre samopoczucie i dążenie do szczęścia. Naszym zdaniem jednym z kluczowych aspektów branych pod uwagę przy zakupie cateringu, powinna być przede wszystkim troska o życiową radość i mamy nadzieję, że nasi Klienci będą coraz częściej podążać właśnie za taką potrzebą – Paula Frończuk, Manager ds. Dietetyki w Maczfit.
Codzienne napływają do nas setki informacji z social mediów, serwisów internetowych czy telewizji o dążeniu do idealnej sylwetki, sposobach na skuteczne odchudzanie czy poradach dotyczących rygorystycznych planów żywieniowych. Maczfit zachęca jednak, aby w pierwszej kolejności wsłuchać się w potrzeby swojego organizmu, co jest kluczem do dobrego samopoczucia i komfortu psychicznego. Z pewnością chęć utraty nadprogramowych kilogramów jeszcze przez jakiś czas będzie silną motywacją w zmianie nawyków żywieniowych. Warto jednak pamiętać, że w momencie, kiedy osiągnięcie celu przedkładamy ponad komfort psychiczny, możemy narazić się na pogorszenie relacji z jedzeniem. Często ignorujemy znaczenie możliwości wyboru i swobody, także w kontekście tego, jak się odżywiamy. Tymczasem jeść dobrze, oznacza m.in. jeść to, na co mamy ochotę.
***
O firmie Maczfit to catering wspierający Polaków w osiąganiu codziennej radości z jedzenia. Dostarcza pełnowartościowe i zbilansowane posiłki konsumentom do ponad 3000 lokalizacji na terenie całego kraju. Firma oferuje 10 gotowych diet, ale także 3 warianty Diet z Wyborem Menu, w ramach których klienci decydują się na 5 z nawet 40 dostępnych dziennie posiłków. Wśród profesjonalnych jadłospisów znajdziemy m.in. diety dla osób z chorobą Hashimoto, wegetarian, wegan, diabetyków oraz klientów nietolerujących laktozy. O oferowanej jakości marki świadczą liczne certyfikaty i nagrody m.in.: Zdrowa Marka Roku 2023, Super Marka 2023 czy Konsumencki Lider Jakości 2023. Więcej o działaniach marki na stronie www.maczfit.pl/ oraz blogu Maczfit https://www.maczfit.pl/blog/.
[1] „Raport dobrego jutra” stworzony przez markę Maczfit we współpracy z Moniką Borycką (analityczką trendów, CEO TrendRadar), styczeń 2024, na podstawie badań SW Research - grudzień 2023, N = 1000.

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.