Komunikaty PR

Zachęcanie dzieci do aktywności fizycznej: priorytet po pandemii

2022-06-22  |  08:40
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.06 MB )

Zachęcanie dzieci do aktywności fizycznej: priorytet po pandemii

 

Skutki pandemii szczególnie boleśnie dotknęły najmłodszych - w tym czasie ich aktywność fizyczna wyraźnie spadła. Polscy lekkoatleci zachęcają dzieci i młodzież do sportu: wakacje to świetny czas by powrócić do ruchu.

 

Ostatnie lata oznaczały dla dzieci ogromną zmianę stylu życia. Mniej ruchu i kontaktów z rówieśnikami, a więcej czasu przed komputerem – to największe trudności, które zdiagnozował raport „Aktywność fizyczna i żywienie dzieci w czasie pandemii”, zrealizowany przez Nestlé i Polski Związek Lekkiej Atletyki (PZLA)[1]. Za najbardziej destrukcyjny wpływ izolacji na dzieci ich rodzice uznali brak kontaktu z rówieśnikami (70 proc.), a także brak możliwości uczestniczenia w zajęciach sportowych (47 proc.). Raport przyniósł niepokojące dane na temat diety dzieci – zwłaszcza w przypadku grupy najmniej aktywnej fizycznie: tylko co piąte dziecko codziennie sięgało po warzywa, co trzecie – po owoce.

 

Na potrzebę aktywności fizycznej i optymalnego odżywiania najmłodszych odpowiada program „Lekkoatletyka dla każdego!”. Jego celem jest popularyzacja sportu wśród dzieci i młodzieży, promocja zdrowego i aktywnego stylu życia oraz kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych. W tym roku odbywa się 8. edycja programu - i obejmuje regularne zajęcia i treningi dla dzieci, realizowane w skali całego kraju przez wykwalifikowanych trenerów PZLA, a także warsztaty żywieniowe.

 

- W jaki sposób zachęcić dzieci do aktywności fizycznej? Najlepiej zacząć wcześnie: od pokazywania im uroków sportów, przypominających naturalną aktywność kilkuletniego dziecka – takich, jak biegi, podskoki, rzuty – mówi Sebastian Chmara, utytułowany lekkoatleta, wiceprezes PZLA – Na początek świetne będą dyscypliny ogólnorozwojowe, takie jak lekkoatletyka, gimnastyka czy pływanie. Zachęćmy, a potem wspierajmy dziecko w sporcie, który mu się spodoba, aby radość z jego uprawiania weszła mu w nawyk. Kolejnym etapem może być specjalizacja w danej dziedzinie.

 

Obok aktywności fizycznej, kluczowe jest optymalne odżywianie. Dlatego częścią programu „Lekkoatletyka dla każdego!” są warsztaty kształtujące prawidłowe nawyki żywieniowe - koordynuje je Nestlé. W tym roku wzięło w nich udział już 1 200 dzieci, a jesienią planowana jest kolejna tura.

 

- Warto pamiętać o tym, że dzieci najlepiej się uczą naśladując dorosłych – mówi Blanka Mellova,  kierownik Centrum ds. żywienia, zdrowia i wellness w Nestlé – Wykorzystajmy wakacyjny czas na wspólne przygotowywanie posiłków, sięgając po tak szeroko teraz dostępne warzywa. Zaowocuje to nie tylko apetycznymi, bajecznie kolorowymi posiłkami, ale i wykształceniem zdrowych nawyków.

 

 

 

 

Ogólnopolskie zawody już wkrótce!

 

Już w czwartek 23 czerwca w Sieradzu odbędą się Ogólnopolskie Zawody „Lekkoatletyka dla każdego!”, będące zwieńczeniem całorocznych zmagań dzieci trenujących w programie. W imprezie weźmie udział ok. 600 dzieci, rozwijających na co dzień swoje pasje lekkoatletyczne w całym kraju pod okiem wykwalifikowanych trenerów PZLA. Młodzi sportowcy zmierzą się w tak różnorodnych konkurencjach, jak biegi na krótkich i dłuższych dystansach, bieg przez płotki, skok w dal, skok wzwyż, skok o tyczce, rzut oszczepem. Szczegóły programu dostępne są na stronie https://www.lekkoatletykadlakazdego.pl/

 

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

 


[1] Badanie online, Kantar, wrzesień 2020, zrealizowane wśród rodziców uczestników programu „Lekkoatletyka dla każdego!” (1062 osoby) oraz rodziców z panelu Klubu Kantar (nie uczestniczących w programie LDK).

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Nauka

MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.