1 na 3 polskich konsumentów planuje zredukować liczbę posiadanych subskrypcji
Usługi VoD (ang. Video on Demand) to, zgodnie z wynikami najnowszego badania Adyen Digital Report, najpopularniejsze subskrypcje na świecie (65 proc.). Kolejne są platformy streamingowe do słuchania muzyki (45 proc.). W Polsce subskrybujemy średnio trzy usługi, ale co ciekawe, 34 proc. konsumentów planuje ograniczyć liczbę aktywnych subskrypcji. Oznacza to, że 7 na 10 firm deklarujących inwestycje w ten model usług musi bardziej się postarać, aby utrzymać swoich klientów.
Wyniki przeprowadzonego przez Adyen, globalną platformę technologii finansowych wybieraną przez rynkowych liderów, badania Digital Report dowodzą, że 34 proc. polskich konsumentów już zrezygnowało lub planuje w najbliższych 12 miesiącach zrezygnować z subskrypcji usług i produktów, na które ustawili cykliczne płatności. Obecnie aż 3 na 4 konsumentów z Polski (74 proc.) posiada jakąś subskrypcję, średnio korzystając z trzech usług.
Badanie wykazało, że mieszkańcy 22 krajów, w tym Polski, coraz mocniej odczuwają presję związaną z rosnącymi kosztami życia, co wpływa na ich decyzje zakupowe. W związku z tym firmy oferujące subskrypcje muszą dostosować swoją ofertę do bardziej wyśrubowanych oczekiwań konsumentów, szczególnie w zakresie personalizacji i wartości dodanej. Tylko wtedy subskrypcje te, mają szansę zostać uznane za niezbędne i utrzymać się w koszyku stałych miesięcznych wydatków.
Badanie Adyen Digital Report wskazuje, które subskrypcje są najbardziej zagrożone anulowaniem w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
- Filmy/TV – 17 proc.
- Muzyka – 16 proc.
- Kompleksowe pakiety usług (np. Amazon Prime) – 16 proc.
- Dostawa jedzenia – 15 proc.
- Karnety do siłowni – 14 proc.
- Tygodniowa subskrypcja jedzenia z supermarketów – 13 proc.
Badanie Adyen wykazało, że konsumenci dążą do oszczędności i rezygnują z niektórych subskrypcji. Pomimo tego ogromna większość firm (70 proc.) deklaruje, że w ciągu najbliższego roku będzie inwestować w model cyklicznych usług subskrypcyjnych, a prawie 2 na 5 (37 proc.) planuje rozszerzyć ofertę o nowe linie produktów lub usług oferowanych w ramach subskrypcji. To pokazuje, jak cennym są one źródłem przychodu.
– Firmy muszą nieustannie szukać sposobów na zwiększenie swoich przychodów, a kluczem do tego jest budowanie długofalowych relacji z klientami. Sukces nie zależy już tylko od samej oferty, ale od umiejętności dostosowania się do indywidualnych oczekiwań konsumentów. Subskrypcje stają się atrakcyjne tylko wtedy, gdy są wyjątkowe pod względem jakości i użyteczności, oraz gdy konsumenci widzą w nich realną wartość, której nie znajdą nigdzie indziej. Ważnym elementem jest także zapewnienie klientom bezproblemowego procesu płatności. Współpraca z dostawcami usług płatniczych odgrywa tutaj kluczową rolę, szczególnie w zakresie ochrony danych i zapobiegania problemom z płatnościami w przyszłości. Firmy, które potrafią skutecznie zintegrować te aspekty, zwiększają swoją szansę na długoterminowe korzyści finansowe – mówi Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen.
Jak dobrze realizować subskrypcje
Badanie Adyen Digital Report wykazało, jakie wymagania dotyczące poprawy usług subskrypcyjnych stawiają konsumenci. Zamknęły się one w trzech głównych obszarach. Po pierwsze: niezbędna jest personalizacja doświadczeń, ponieważ 60 proc. konsumentów ceni wygodę. To z kolei przekłada się na ich lojalność (13 proc.). Po drugie: do zwiększenia lojalności mogą przyczynić się także np. doskonała obsługa klienta (39 proc.) oraz spersonalizowane zniżki (34 proc.). Po trzecie: znaczny odsetek badanych (40 proc.) życzyłby sobie możliwości łatwego anulowania subskrypcji, a także zwrotów (40 proc.).
O Adyen Digital Report
Badanie konsumenckie przeprowadzone zostało w dniach 03 czerwca 2024 – 19 czerwca 2024 na grupie 34 371 respondentów w wieku 18+ z Australii, Hongkongu, Indii, Japonii, Malezji, Singapuru, Belgii, Danii, Francji, Niemiec, Irlandii, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Szwecji, ZEA, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Meksyku, Kanady i USA. W Polsce badaniem objęto grupę 1005 ankietowanych.
Badanie przedsiębiorstw z branży digital przeprowadzone zostało w dniach 31 maja 2024 – 19 czerwca 2024 na grupie 8 822 respondentów w wieku 18+ z Australii, Hongkongu, Chin, Japonii, Malezji, Singapuru, Belgii, Danii, Francji, Niemiec, Irlandii, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Szwecji, ZEA, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Meksyku, Kanady i USA. Ankietowani to liderzy i seniorzy w firmach, mający wgląd w przychody i strategię biznesową. W Polsce badaniem objęto grupę 400 ankietowanych.
O Adyen
Adyen to nowoczesna platforma technologii finansowych wybierana przez rynkowych liderów. Dzięki kompleksowym usługom płatniczym, analityce opartej na danych oraz produktom finansowym oferowanym w ramach jednego globalnego rozwiązania, Adyen pomaga firmom szybciej osiągać założone cele. Posiadając biura na całym świecie, Adyen współpracuje z takimi firmami jak Facebook, Uber, H&M, eBay i Microsoft.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.