Komunikaty PR

10 dobrych praktyk Pepco w tegorocznym raporcie FOB

2023-05-09  |  16:00
Biuro prasowe

17 kwietnia br. odbyła się premiera corocznego raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Publikacja stanowi największe w kraju zestawienie działań firm z zakresu zrównoważonego rozwoju oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. W tegorocznym przeglądzie wyróżniono aż 10 dobrych praktyk zrealizowanych przez Pepco. Wybrane inicjatywy dotyczą m.in. ochrony środowiska, wsparcia organizacji pozarządowych oraz inicjatyw pracowniczych.

W zeszłorocznym raporcie FOB, jedną z wyróżnionych praktyk Pepco było opracowanie i przyjęcie do realizacji nowej strategii zrównoważonego rozwoju. W 2022 roku firma rozszerzyła plan w taki sposób, aby dostosować go do rosnącej skali przedsiębiorstwa, a także ustaliła kluczowe wskaźniki, które pomagają mierzyć efektywność zmian. Działania zaplanowane na lata 2023-2025 dotyczą takich obszarów jak: produkty, opakowania, efektywność energetyczna, czy działania charytatywne. W ramach każdego z nich, opracowano konkretne cele. Są to m.in. dążenie do tego, aby 25% bawełny w Pepco było licencjonowane przez organizację Better Cotton, ograniczenie wagi generowanych opakowań z tworzyw sztucznych oraz realizowanie inicjatyw skupionych wokół polityki różnorodności. Pozostałe wyróżnienia dotyczą ochrony środowiska, wsparcia organizacji pozarządowych i działań na rzecz pracowników.

- Jesteśmy dumni z faktu, że już drugi rok z rzędu wszystkie zgłoszone przez Pepco praktyki znalazły się w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu. To dla nas duże wyróżnienie znaleźć się w gronie firm, których inicjatywy społeczne, pracownicze i środowiskowe mogą stanowić dobry przykład i inspirację dla innych. A to tylko wycinek, wszystkich podejmowanych przez nas działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.  – mówi Kasia Wilczewska, Head of corporate communication w Pepco.

W trosce o środowisko

Jednym z czterech filarów strategicznych Pepco jest „Better” – dążenie do tego, żeby oferować coraz lepsze produkty. W ramach strategii zrównoważonego rozwoju firma udowadnia, że niskie ceny mogą iść w parze z produkcją w sposób odpowiedzialny i etyczny. Z tego powodu, w 2022 roku marka realizowała projekty rozszerzające ofertę bardziej zrównoważonych produktów, co zasłużyło na uznanie Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W sklepach na terenie całej Europy dostępne są produkty z certyfikatami zewnętrznych organizacji, takie jak GRS, RSC czy GOTS, a także linia Pepco is Green, w której produkty spełniają jeden lub więcej spośród trzech warunków: są biodegradowalne, są wytworzone z recyklingu lub materiału pochodzenia naturalnego i/lub są wielokrotnego użytku – pod warunkiem, że jest to alternatywa dla powszechnie używanych rozwiązań. Ponadto, w zeszłym roku firma podpisała umowę licencyjną z Forest Stewardship Council oraz dołączyła do organizacji Better Cotton. Pepco planuje, aby do 2025 roku 30% produktów w ofercie pochodziło z bardziej zrównoważonych źródeł.  

Już od wielu lat Pepco wymaga od swoich dostawców, aby spełniali warunki Etycznego Kodeksu Postępowowania, opartego na zasadzie Zero Kolerancji dla kwestii takich jak niebezpieczne warunki pracy, korupcja, nieuczciwe wynagrodzenie czy zatrudnianie małoletnich. W 2022 roku powstał dodatkowo drugi dokument - Supplier Environmental Guidelines. Jest to zbiór wytycznych środowiskowych dotyczących zielonej energii, gospodarowania zasobami wodnymi oraz zarządzania odpadami. Celem dokumentu jest edukacja dostawców w zakresie zrównoważonego rozwoju, a także wypracowanie systemu, który pozwoli Pepco wprowadzić audyt środowiskowy na wzór audytu etycznego. 

W trosce o społeczność

Pepco od lat angażuje się w działania na rzecz rozwoju lokalnych społeczności i pomocy potrzebującym, w szczególności dzieciom i młodzieży. Pierwszą wyróżnioną w tym roku inicjatywą tego typu jest realizowany od 2018 roku program grantowy Pepcolandia. W ramach tej inicjatywy, pracownicy mogą zgłaszać wnioski o wsparcie finansowe lokalnych projektów kierowanych do najmłodszych. W zeszłorocznej edycji granty otrzymało 112 organizacji, które dotarły ze swoimi działaniami do 7000 dzieci, w większości z małych miast i wsi.

Flagową inicjatywą Pepco, którą możemy znaleźć w nowym raporcie, są także Charytatywne Misie, które dzielą się dobrem. 100% zysku ze sprzedaży pluszaków trafia na wybrany cel dobroczynny. W 2022 roku, w sklepach dostępne były dwie kolekcje maskotek. Środki z pierwszej edycji trafiły do Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, które przeznaczyło je na działalność placówek wsparcia dziennego dla swoich podopiecznych oraz na organizację letnich obozów. Druga kolekcja, do której ubranka zaprojektowali pracownicy, wspomogła program „Przystanie Świętego Mikołaja”, realizowany przez Fundację Świętego Mikołaja. Przystanie to specjalne miejsca, w których dzieci z Ukrainy otrzymują wsparcie edukacyjne i psychologiczne. Oprócz polskich sklepów, misie dostępne są także w Rumunii, na Węgrzech, Litwie, w Czechach, Słowacji, Bułgarii, Chorwacji, Serbii i we Włoszech.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu doceniło jeszcze jedną praktykę realizowaną przy współpracy Pepco oraz Fundacji Świętego Mikołaja – już trzeci rok z rzędu firma wsparła organizację w ufundowaniu rocznych stypendiów dla zdolnych uczniów i uczennic z niezamożnych rodzin. Podobnie jak w 2021 roku, przekazano 100 stypendiów w wysokości 2500 zł, które pomogą sfinansować wydatki związane z nauką oraz rozwijaniem talentów.

Beneficjentami zrównoważonych działań Pepco nie są jednak wyłącznie dzieci. Firma włączyła się w projekt organizacji woshwosh i wsparła zbiórkę obuwia na rzecz osób w kryzysie bezdomności. Przez dwa tygodnie udało się zebrać 6 321 par, które następnie trafiły do partnerskich organizacji pozarządowych. Podczas świątecznego spotkania pracowników Centrali Pepco w Poznaniu, przeprowadzono tzw. Cichą aukcję, z której całkowity dochód został przeznaczony na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Na tak szczytny cel udało się zgromadzić ponad 12 000 zł. W dniach poprzedzających wydarzenie, pracownicy zgłaszali swoje propozycje produktów i usług, które trafiły na aukcję. Wśród nich znalazły się m.in. różnego rodzaju rękodzieła, wypieki, cenne pamiątki, własnoręcznie namalowane obrazy oraz usługi, jak np. zajęcia jogi, czy wizyta w SPA. Cicha aukcja okazała się świetnym sposobem na zaangażowanie pracowników w pomaganie. Dodatkowo, uczestnicy wydarzenia mieli okazję lepiej się poznać, dowiadując się o ukrytych talentach i pasjach swoich kolegów i koleżanek.

W trosce o pracowników

W swoich licznych inicjatywach, Pepco nie zapomina również o pracownikach. Wśród dobrych praktyk, wyróżnionych w tegorocznym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, znalazło się przyjęcie pierwszej w historii firmy polityki różnorodności. Koncentruje się ona na zapewnieniu równego traktowania bez względu na cechy, tożsamość czy przekonania i kontynuuje kulturę Pepco, opartą na wzajemnym szacunku. W ramach polityki, pracownikom będą zapewnione szkolenia, a także różnego rodzaju kampanie i wydarzenia, mające na celu podniesienie świadomości w kwestiach związanych z różnorodnością, włączeniem i dyskryminacją.

W raporcie pojawił się także program Better Move, który zachęca pracowników do aktywności fizycznej w szczytnym celu. Zadaniem uczestników jest pokonanie jak największej liczby kilometrów w ciągu dwóch miesięcy trwania akcji. Druga edycja inicjatywy swoim zasięgiem objęła pracowników centrali na wszystkich 16 rynkach Pepco. Wzięło w niej udział 230 osób. Pokonane kilometry zostały przeliczone na pieniądze – 50 tysięcy złotych zasiliło konto Fundacji Save The Children, która przeznaczyła je na pomoc dzieciom z Ukrainy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love Biuro prasowe
2025-01-24 | 06:00

Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love

Walentynki pojawiły się w Polsce stosunkowo niedawno, bo dopiero w latach 90. XX wieku i początkowo budziły mieszane emocje. Dla jednych były symbolem komercjalizacji uczuć
Zakupy Konumpcja alkoholu
2025-01-23 | 07:00

Studniówki z małpkami w parze? Młodzi Polacy mówią o alkoholu na studniówkach

Spożywanie alkoholu podczas studniówek to problem, z którym mierzymy się od lat i nie możemy się skutecznie uporać. W balach maturalnych biorą udział osoby,
Zakupy Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne na jush
2024-12-24 | 10:00

Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne "na jush"

Nie tylko błyszcząca choinka czy zapach pierników tworzą magię świąt. Warto pamiętać również o drobnych detalach, takich jak jemioła, wigilijne sianko czy starannie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Karolina Malinowska: Wraca zainteresowanie czytelnictwem wśród dzieci. To jednoczy pokolenia i rozwija więzi rodzinne

Była modelka przekonuje, że czas spędzony wspólnie z dziećmi przy książce na pewno zaprocentuje w przyszłości. Ważne jest nie tylko czytanie maluchom, ale także zachęcanie ich do tego, by w kolejnych latach nie smartfon czy tablet, ale książka była ich najlepszym przyjacielem. W obliczu rozwoju nowoczesnych technologii Karolina Malinowska dostrzega ich potencjał w promowaniu czytelnictwa. Umożliwiają one na przykład tworzenie spersonalizowanych publikacji skrojonych na miarę naszych potrzeb.

Problemy społeczne

Firmy stawiają na coraz większą autonomię pracowników. To ważne szczególnie dla młodego pokolenia

Celem pracodawców stają się samodzielne, zmotywowane, wydajne i kreatywne zespoły. W przeciwieństwie do tradycyjnych te samozarządzające się teamy pracują autonomicznie bez ciągłej kontroli, a każdy pracownik jest właścicielem swoich celów, zadań i obowiązków, aby osiągnąć wyniki. – W organizacjach, które wprowadzają koncepcje samoorganizujących się zespołów, niewątpliwie możemy mówić o zwiększeniu zaangażowania – ocenia Tina Sobocińska, doradczyni strategiczna HR i założycielka HR4future.

Media

Adam Kszczot: Radek Majdan to człowiek niezwykle mądry życiowo. Cieszę się też, że mogłem od ludzkiej strony poznać Kubę Rzeźniczaka

Biegacz zaznacza, że udział w formacie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” poszerzył jego horyzonty i dał mu nowe spojrzenie na ludzi i ich historie. Adam Kszczot podkreśla, że każdy uczestnik wniósł do programu coś unikalnego. Ich sylwetki i życiowe doświadczenia mogą więc być dla widzów przykładem i inspiracją. On sam jest pod dużym wrażeniem Radosława Majdana i Jakuba Rzeźniczaka.