5. edycja konkursu „Lidl Fair Pay” rozstrzygnięta! Kto wygrał tym razem?
Lidl Polska wraz z partnerami – UN Global Compact Network Poland oraz firmą doradczą Korn Ferry – po raz piąty przeprowadził analizę sytuacji kobiet na rynku pracy w Polsce. Na podstawie badania wyłoniono finalistów konkursu „Lidl Fair Pay”. Tak jak w ubiegłym roku pierwsze miejsce w konkursie zajęła firma Lotte Wedel.
Piąta edycja konkursu „Lidl Fair Pay” rozstrzygnięta! 3 października, podczas uroczystej gali CEO & Board Directors Pre-Conference Dinner Retail Summit, Lidl Polska wraz z partnerem – United Nations Global Compact Network Poland (UN GCNP) – oraz partnerem merytorycznym, międzynarodową firmą doradczą Korn Ferry, wręczył nagrody laureatom: polskim firmom, które w swojej codziennej praktyce promują równość wynagrodzeń kobiet i mężczyzn oraz tworzą miejsce pracy sprzyjające równości płci. Laureatami piątej edycji konkursu zostały: Lotte Wedel (I miejsce), Unilever (II miejsce), Cetes Cosmetics (III miejsce), zaś wyróżnienie otrzymała firma Velvet Care.
W Lidl Polska wiemy, że firmę tworzą ludzie. Szczególnie bliskie są nam troska o pracowników oraz idea fair pay. Nasz zespół liczy obecnie ponad 27 000 pracowników. Zależy nam, aby zespoły w Polsce były budowane w oparciu tylko o obiektywne kryteria. W Lidl Polska wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują jednakowe wynagrodzenia, niezależnie od takich czynników, jak płeć czy wiek. Decydują wyłącznie kompetencje. Wspieramy inicjatywy wzmacniające pozycję kobiet, takie jak UN Women’s Empowerment Principles (WEPs). Aby promować dobre praktyki, stworzyliśmy nagrodę Lidl Fair Pay. Widzimy, że takie inicjatywy zmieniają oblicze polskiego biznesu – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.
W obliczu wyzwań współczesnego świata zadaniem biznesu jest nie tylko prowadzenie bieżącej działalności operacyjnej, ale również branie odpowiedzialności za lokalne społeczności i środowisko. Dzięki niwelowaniu różnic i nierówności społecznych możliwe jest stworzenie lepszych miejsc do pracy i życia. Jako społecznie odpowiedzialna firma, Lidl Polska wspiera ideę fair pay, dlatego od 2019 roku sieć organizuje konkurs „Lidl Fair Pay”. Nagroda przyznawana jest przedsiębiorstwom wyznaczającym wysokie standardy na polskim rynku w zakresie równości płacowej.
Więcej informacji o konkursie „Lidl Fair Pay” oraz finalistach znajduje się na stronie www.kimjestesmy.lidl.pl.
Wyjątkowe obrączki ślubne - na co zwrócić uwagę przy ich wyborze
Świąteczne zakupy Polaków – gdzie kupujemy i jak płacimy?
Prezenty last minute za mniej niż 15 złotych w Lidl Polska!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Farmacja
Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi
Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.