9 dni dobrych dla Ciebie i dla planety – Westfield Good Festival
Niezależnie od tego, czy jesteś ekoentuzjastą od dawna, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z byciem eko na co dzień, Westfield Good Festival to wydarzenie dla Ciebie! W ciągu 9 dni Festiwalu, który rusza już 22 kwietnia, w Westfield Arkadia na wszystkich chętnych czekają warsztaty edukacyjne, zbiórka odzieży i elektroodpadów, adopcja roślin oraz specjalna strefa podcastów, których będzie można posłuchać na żywo w trakcie wizyty w centrum. Wśród partnerów wydarzenia znalazły się marki i organizacje, dla których zrównoważony rozwój to codzienność, a działania dobre dla planety wpisane są w ich DNA jak np. Ubrania do Oddania, Too Good Too Go, Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania, ASEKOL PL czy Florabo.
Celem Westfield Good Festival jest budowanie świadomości zrównoważonego rozwoju i przekazywanie praktycznych podpowiedzi, jak działać na co dzień w sposób przyjazny dla planety. Chcemy inspirować i wspierać klientów w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji zakupowych. Westfield Arkadia już od wielu lat angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, skutecznie realizując założenia strategii „Better Places 2030” ogłoszonej przez Unibail-Rodamco-Westfield (URW) w 2016 roku. Istotnym elementem tych działań jest edukacja poprzez aktywności organizowane w centrach URW, których doskonałym przykładem jest właśnie Westfield Good Festival.
Pozytywna zmiana dla planety – strefy edukacyjne
W czterech strefach edukacyjnych na klientów czeka szereg aktywności, m.in. zbiórka niepotrzebnej odzieży zorganizowana wspólnie z Ubrania do Oddania. Środki pozyskane w ramach zbiórki zostaną przeznaczone na Fundację Digital University i jej projekt Be.Eco, a klienci, którzy zdecydują się przynieść swoją niepotrzebną odzież do centrum w trakcie wydarzenia, otrzymają specjalną pocztówkę do zasadzenia z nasionami łąki kwietnej. W „zielonej” strefie Florabo wszyscy chętni będą mogli zaadoptować rośliny w ramach akcji „Zielony Weteran”, a także skorzystać z profesjonalnych porad, jak dbać o rośliny w domu, by rosły zdrowo oraz jak planować zieleń wokół nas. Co więcej, w dniach 22-23 i 29-30 kwietnia, w Westfield Arkadia odbędzie się zbiórka elektroodpadów w strefie ASEKOL PL. Klienci w zamian za pozostawione elektroodpady otrzymają sukulenty.
– Wiosna to dobry moment na zmiany i porządki. Zarówno w przestrzeni wokół nas, jak i w życiu codziennym. Poprzez organizację Westfield Good Festival chcemy wspierać klientów w budowaniu świadomości zrównoważonego rozwoju i zachęcać ich do podejmowania bardziej świadomych decyzji zakupowych. Podczas Westfield Good Festival, dzięki proponowanym przez nas warsztatom, podcastom czy strefom edukacyjnym, wszyscy chętni będą mieli okazję dowiedzieć się, jak kupować w bardziej zrównoważony sposób, przerabiać to, co już mamy i nadawać rzeczom drugie życie – mówi Piotr Brzozowicz, dyrektor centrum handlowego Westfield Arkadia.
Edukacja przez rozrywkę – warsztaty nie tylko ekologiczne
Westfield Good Festival to także okazja do wzięcia udziału w różnorodnych warsztatach. Przedstawiciele Stowarzyszenia Inicjatyw Społeczno-Kulturalnych Stacja Muranów poprowadzą zajęcia z upcyklingu. Uczestnicy stworzą spersonalizowane torby, koszulki farbowane metodą tie-dye oraz ozdobią swoje nieużywane ubrania neonowymi wzorami. Wszystko po to, by niechcianej odzieży nie wyrzucać, a dać jej drugie życie.
Zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci Fundacja Zaczytani przygotowała warsztaty na temat inteligencji emocjonalnej. Wszyscy chętni dowiedzą się, jak budować odporność psychiczną i pracować nad higieną emocjonalną przy pomocy książek, a młodsi nauczą się, jak identyfikować i komunikować swoje uczucia poprzez bajki.
W czasie warsztatów „Mozaiki klimatycznej” uczestnicy dowiedzą się, jak dużo zjawisk, pozornie oderwanych od siebie, w różnych częściach świata, jest ze sobą powiązanych w kontekście zmian klimatu. Z kolei przedstawiciele Too Good To Go przekażą praktyczne wskazówki dotyczące niemarnowania żywności. Podpowiedzą, jak prawidłowo zorganizować lodówkę oraz zaprezentują na żywo nietypowe części warzyw, które wbrew pozorom też można zjeść.
Dla klientów potrzebujących równowagi dostępne będą zajęcia porannej jogi prowadzone przez Anya Yoga, a także Zen Garden zaaranżowany wspólnie z pracownią Florabo.
Podcasty na żywo o zrównoważonym rozwoju i holistycznym podejściu do życia
W Westfield Arkadia zorganizowana zostanie również specjalna strefa podcastowa, w której klienci będą mogli na żywo posłuchać rozmów na temat różnych obszarów zrównoważonego rozwoju oraz holistycznego podejścia do życia. Rozmowy z gośćmi – przedstawicielami firm i podcasterami – poprowadzi Dominika Lenkowska-Piechowska z Who Will Save The Planet. Gośćmi podcastów będą: Karolina Sobańska, Cleo Ćwiek i Anna Cyklińska z fundacji Można Zwariować, Monika Michalska znana jako Pani od Odpadów, Michał Stępień z fundacji „Zaczytani” oraz przedstawiciele firm: Zofia Zochniak z Ubrania do Oddania, Leszek Dąbrowski, przedstawiciel Too Good To Go, Halina Gackowska reprezentująca pracownię Florabo oraz Daria Czarnynoga z marki Balagan.
W ramach rozmów z gośćmi podcastów poruszane będą różne tematy związane ze zrównoważonym rozwojem: od odpowiedzialnych zakupów, przez ograniczanie odpadów, po pielęgnację roślin i celebrowanie codzienności. Każde nagranie zostanie udostępnione na kanale You Tube Westfield Arkadia oraz na platformach streamingowych: Spotify, Apple Podcasts i Google Podcasts.
– Westfield Good Festival jest wydarzeniem otwartym i każdy niezależnie od wieku z pewnością znajdzie tu inicjatywy i aktywności dla siebie. Chcemy pokazać, że każdy z nas, małymi krokami może robić rzeczy dobre dla naszej planety, które przyniosą pozytywną zmianę dla wszystkich – zachęca Piotr Brzozowicz.
Westfield Good Festival to wydarzenie, które po raz pierwszy odbędzie się kwietniu i maju tego roku we wszystkich centrach Westfield w Europie, będąc początkiem corocznego wspólnego świętowania i zabawy poświęconej w całości zrównoważonemu rozwojowi. W Westfield Arkadia, Westfiled Good Festival rozpocznie się 22 kwietnia i potrwa do 30 kwietnia. Szczegółowy harmonogram wydarzenia jest dostępny w mediach społecznościowych na fanpage’ach w serwisach Facebook i Instagram oraz na stronie www.goodfestival.pl. Udział we wszystkich atrakcjach jest bezpłatny.
HARMONOGRAM WESTFIELD GOOD FESTIVAL W WESTFIELD ARKADIA
STREFA PODCASTU
22 kwietnia, godz. 16.00 Karolina Sobańska Celebruj (nie)codziennie
23 kwietnia, godz. 16.00 Florabo Zaproś do domu “Zielonego Weterana”
24 kwietnia, godz. 18.00 Too Good To Go Jak nie marnować żywności?
25 kwietnia, godz. 18.00 Zaczytani Zdrowo się zaczytaj
26 kwietnia, godz. 18.00 Balagan Wchodząc w buty marki
27 kwietnia, godz. 18.00 Ubrania do Oddania Zosia Zochniak Outfit Check
28 kwietnia, godz. 18.00 Można Zwariować (Samo)świadomość zakupowa
29 kwietnia, godz. 16.00 Pani Od Odpadów Posegregujmy wiedzę | STREFY EDUKACYJNE
22-30 kwietnia Ubrania Do Oddania: Zbiórka odzieży
22-23 kwietnia | 28-30 kwietnia Florabo: Adopcja roślin i porady
24-27 kwietnia Zen Garden
22 kwietnia KIEHL’s: Formuły inspirowane naturą, potwierdzone naukowo
23-26 kwietnia Too Good To Go: Porady ekspertów
27-29 kwietnia 4F: Nie wyrzucaj, naprawiaj, przerabiaj
30 kwietnia Biotherm: Skuteczność wsparta przez bionaukę
22-23 kwietnia | 29-30 kwietnia MPO & ASEKOL: Zbiórka elektroodpadów
24-28 kwietnia MPO & ASEKOL: Strefa edukacyjna | WARSZTATY
22 kwietnia, godz. 11.00-19.00 Poranna joga (1h) Florabo: przesadzanie roślin (3h) MPO: segregacja odpadów (3h)
23 kwietnia, godz. 11.00-19.00 Poranna joga (1h) Stacja Muranów: malowanie toreb (3h) Zaczytani: Bajkoterapia zajęcia dla dzieci (3h)
24-25 kwietnia, godz. 16.00-19.00 Too Good To Go: Kęs za kęsem, Ratuj planetę razem z nami (3h)
26 kwietnia, godz. 16.00-19.00 Stacja Muranów: Eco fashion painting tie-dye (3h)
27 kwietnia, godz. 16.00-19.00 Stacja Muranów: Disco neon na tkaninach (3h)
28 kwietnia, godz. 16.00-19.00 Zaczytani: Jak budować odporność psychiczną?
29 kwietnia, godz. 11.00-19.00 Poranna joga (1h) Florabo: Pielęgnacja i szpital dla roślin (3h) Mozaika klimatyczna (4h)
30 kwietnia, godz. 11.00-19.00 Poranna joga (1h) Stacja Muranów: Upcycling ubrań (3h) Zaczytani: Bajkoterapia zajęcia dla dzieci (3h) |

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Doda: Zostawiłam po sobie niesamowite dzieło filmowe, ale nie myślę o powrocie do branży. Mam za dużą traumę
Trwa 78. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes, a plejada gwiazd z całego świata obiera kierunek Lazurowe Wybrzeże. Doda, która trzykrotnie uczestniczyła w tym wydarzeniu, przyznaje, że niektóre zasady obowiązujące na gali i na czerwonym dywanie były dla niej wręcz nie do zaakceptowania. Dorota Rabczewska podkreśla, że tym razem nie wybiera się do Cannes. Nie planuje też współpracy z branżą filmową.
Muzyka
Piotr Kupicha: Feel to jeden z ostatnich bastionów żywego rock’n’roll’owego grania. Myślę, że to jest klucz do tego, że jesteśmy na scenie już 20 lat

Lider zespołu Feel przyznaje, że 2025 rok jest szczególnym w ich karierze, świętują bowiem 20-lecie istnienia. Muzyk nie kryje wzruszenia i jest dumny z tego, że udało im się przetrwać w branży przez tyle lat i odnieść duży sukces. Swój jubileusz grupa będzie świętować w piątek, 23 maja podczas Sopot Hit Festival. Z tej okazji nie zabraknie niespodzianek. Na scenie pojawi się chociażby Zespół Pieśni i Tańca Śląsk.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.