Aktywnie na śniegu, czyli sporty zimowe Polaków
Polacy kochają zimowe sporty i to nie tylko skoki narciarskie, ale także wyjazdy w góry i spędzanie czasu na świeżym powietrzu. W samym listopadzie ponad 300 tysięcy osób aktywnie poszukiwało sprzętu sportowego w kategorii Sport i Hobby w serwisie OLX. Liczba zainteresowanych zakupami zimowymi stale rośnie, a kto jeszcze nigdy nie odebrał przesyłki z paczkomatu, niech pierwszy rzuci smartfonem.
Rewolucja internetowa trwa w najlepsze. W dobie nowych technologii i przenoszenia działalności z trybu stacjonarnego do internetu sprzedaż online rośnie. Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej opracowanego przez Mobile Institute „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2021”, odsetek osób realizujących e-zakupy wzrasta z roku na rok – w 2019 r. zakupy w sieci deklarowało 57 proc. ankietowanych, w 2020 r. już 72 proc., a w tegorocznym badaniu odsetek osób kupujących w internecie wzrósł do 84 proc.
Jaki sprzęt na zimę jest najczęściej wybierany?
Według badań Triverna 49 proc. osób wyjeżdżających zimą na odpoczynek zadeklarowało, że zabiera ze sobą pełne wyposażenie (badanie z listopada 2019 r., w którym wzięło udział 1015 osób). A jak w tym roku Polacy przygotowują się do sezonu?
W serwisie OLX w kategorii Sport i Hobby najczęściej wyszukiwanymi frazami w listopadzie 2021 r. były: narty (w tym narty biegowe, skitourowe, dla dzieci), snowboard, buty narciarskie, łyżwy i sanki. W samym listopadzie ponad 300 tysięcy osób poszukiwało sprzętu zimowego. Liczba aktywnych użytkowników systematycznie rośnie od września, by w styczniu oraz lutym osiągnąć najwyższy wynik. Bardzo podobnie sytuacja wyglądała w ubiegłym sezonie zimowym. W styczniu tego roku liczba aktywnych użytkowników przekroczyła milion. Ofert również stale przybywa. Obecnie na OLX w kategorii Sport i Hobby jest ponad 100 tys. aktywnych ogłoszeń zamieszczonych przez ponad 50 tys. ogłoszeniodawców.
Na co kupujący zwracają uwagę?
Wybierając się w góry z myślą o aktywności fizycznej, część turystów korzysta z wypożyczalni sprzętu, inni decydują się na zakup własnego, z którego będą mogli korzystać w kolejnych sezonach zimowych. Nie wszyscy mają na tyle duże doświadczenie, aby wiedzieć dokładnie, jakie akcesoria narciarskie, odzież lub np. narty zakupić, dlatego ważną rolę odgrywają w tym procesie sprzedawcy, którzy wystawiają ogłoszenia w internecie.
Przy zakupie sprzętu zimowego ważne jest jego przeznaczenie, poziom zaawansowania danego modelu, parametry techniczne, informacja o producencie, wskazanie, dla jakiego użytkownika dany produkt jest najlepszy. Akcesoria narciarskie nie należą do najtańszych, dlatego kupujący – zanim podejmie decyzję – musi być przekonany, że produkt odpowiada jego potrzebom. Warto w opisie wskazać zalety danego sprzętu, postawić na przejrzysty układ treści, konkretne, zrozumiałe dla wszystkich informacje.
– Ponieważ sprzęt i odzież do sportów zimowych to akcesoria sezonowe, które nabywa się rzadko, klienci nie zawsze wiedzą, czym kierować się przy ich zakupie. Dokonanie wyboru powinni ułatwić sprzedający, uwzględniając w ogłoszeniach kluczowe parametry, do których prócz ceny należą specyfikacja techniczna, sposób użytkowania i konserwacji, przeznaczenie produktu i stopień sportowego zaawansowania użytkownika – tłumaczy Olga Sołtys, opiekun klientów w OLX. – W dalszej kolejności pomocne będą również informacje o gwarancji, marce i wyglądzie.
A po udanym zakupie pozostaje już tylko czekać na śnieg i liczyć na otwarte stoki.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.