Aktywnie na śniegu, czyli sporty zimowe Polaków
Polacy kochają zimowe sporty i to nie tylko skoki narciarskie, ale także wyjazdy w góry i spędzanie czasu na świeżym powietrzu. W samym listopadzie ponad 300 tysięcy osób aktywnie poszukiwało sprzętu sportowego w kategorii Sport i Hobby w serwisie OLX. Liczba zainteresowanych zakupami zimowymi stale rośnie, a kto jeszcze nigdy nie odebrał przesyłki z paczkomatu, niech pierwszy rzuci smartfonem.
Rewolucja internetowa trwa w najlepsze. W dobie nowych technologii i przenoszenia działalności z trybu stacjonarnego do internetu sprzedaż online rośnie. Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej opracowanego przez Mobile Institute „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2021”, odsetek osób realizujących e-zakupy wzrasta z roku na rok – w 2019 r. zakupy w sieci deklarowało 57 proc. ankietowanych, w 2020 r. już 72 proc., a w tegorocznym badaniu odsetek osób kupujących w internecie wzrósł do 84 proc.
Jaki sprzęt na zimę jest najczęściej wybierany?
Według badań Triverna 49 proc. osób wyjeżdżających zimą na odpoczynek zadeklarowało, że zabiera ze sobą pełne wyposażenie (badanie z listopada 2019 r., w którym wzięło udział 1015 osób). A jak w tym roku Polacy przygotowują się do sezonu?
W serwisie OLX w kategorii Sport i Hobby najczęściej wyszukiwanymi frazami w listopadzie 2021 r. były: narty (w tym narty biegowe, skitourowe, dla dzieci), snowboard, buty narciarskie, łyżwy i sanki. W samym listopadzie ponad 300 tysięcy osób poszukiwało sprzętu zimowego. Liczba aktywnych użytkowników systematycznie rośnie od września, by w styczniu oraz lutym osiągnąć najwyższy wynik. Bardzo podobnie sytuacja wyglądała w ubiegłym sezonie zimowym. W styczniu tego roku liczba aktywnych użytkowników przekroczyła milion. Ofert również stale przybywa. Obecnie na OLX w kategorii Sport i Hobby jest ponad 100 tys. aktywnych ogłoszeń zamieszczonych przez ponad 50 tys. ogłoszeniodawców.
Na co kupujący zwracają uwagę?
Wybierając się w góry z myślą o aktywności fizycznej, część turystów korzysta z wypożyczalni sprzętu, inni decydują się na zakup własnego, z którego będą mogli korzystać w kolejnych sezonach zimowych. Nie wszyscy mają na tyle duże doświadczenie, aby wiedzieć dokładnie, jakie akcesoria narciarskie, odzież lub np. narty zakupić, dlatego ważną rolę odgrywają w tym procesie sprzedawcy, którzy wystawiają ogłoszenia w internecie.
Przy zakupie sprzętu zimowego ważne jest jego przeznaczenie, poziom zaawansowania danego modelu, parametry techniczne, informacja o producencie, wskazanie, dla jakiego użytkownika dany produkt jest najlepszy. Akcesoria narciarskie nie należą do najtańszych, dlatego kupujący – zanim podejmie decyzję – musi być przekonany, że produkt odpowiada jego potrzebom. Warto w opisie wskazać zalety danego sprzętu, postawić na przejrzysty układ treści, konkretne, zrozumiałe dla wszystkich informacje.
– Ponieważ sprzęt i odzież do sportów zimowych to akcesoria sezonowe, które nabywa się rzadko, klienci nie zawsze wiedzą, czym kierować się przy ich zakupie. Dokonanie wyboru powinni ułatwić sprzedający, uwzględniając w ogłoszeniach kluczowe parametry, do których prócz ceny należą specyfikacja techniczna, sposób użytkowania i konserwacji, przeznaczenie produktu i stopień sportowego zaawansowania użytkownika – tłumaczy Olga Sołtys, opiekun klientów w OLX. – W dalszej kolejności pomocne będą również informacje o gwarancji, marce i wyglądzie.
A po udanym zakupie pozostaje już tylko czekać na śnieg i liczyć na otwarte stoki.

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.