Komunikaty PR

Analizujemy trendy - jakie okna kupują Polacy?

2020-09-10  |  15:45
Biuro prasowe
Kontakt

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut

ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl

Ile okien najczęściej mają polskie domy? Jaki kolor dominuje na rynku stolarki otworowej? Rafał Buczek, ekspert z firmy Awilux, analizuje aktualne decyzje zakupowe Polaków dotyczące stolarki okiennej.

Według przeprowadzonej przez firmę Awilux, renomowanego producenta okien i drzwi, analizy sprzedaży oraz zapytań z lat 2019-2020 konsumenci coraz częściej decydują się na zakup zaawansowanych technologiczne oraz energooszczędnych rozwiązań. Zmieniają się natomiast ich preferencje kolorystyczne. Jakie okna zamawialiśmy w ostatnim czasie do nowo budowanych domów jednorodzinnych?

Antracyt na topie

Od kilku sezonów zauważalny był trend związany ze wzrostem sprzedaży okien w odcieniach szarości. Zarówno w przypadku okien z PVC, jak i w przypadku okiennych rozwiązań aluminiowych, największą popularnością cieszyły się okna w najciemniejszym spośród szarych kolorów - antracycie.

- Z naszych danych dotyczących kolorystyki okien PCV wynika, że Polacy w zdecydowanej większości decydują się na okna w kolorze antracytu i w odcieniach szarości, na drugim miejscu znajduje się stolarka w kolorze białym. Kolejne miejsce zajmują okleiny drewnopodobne. Pozostałe okna z palety oklein stanowią razem 10% sprzedaży - analizuje Rafał Buczek, menedżer sprzedaży w Awilux.

Antracyt to zdecydowanie najpopularniejszy kolor okleiny obustronnej wybieranej przez klientów firmy Awilux. Jest to kolor wybierany w 37% przypadków. Drugie miejsce zajmuje kolor biały z wynikiem 27%, na trzecim miejscu uplasował się kolor winchester. Antracyt jest też najczęściej wybierany przez klientów decydujących się na okleiny jednostronne – a drugie miejsce w tym przypadku zajmuje orzech.  

A jak wygląda sytuacja w przypadku stolarki aluminiowej?

- Pomimo tego, że w stolarce aluminiowej występuje dużo większe zróżnicowanie kolorystyczne, ponownie, jeżeli chodzi o gusta inwestorów dominuje kolor RAL 7016 - czyli antracyt. Na drugim miejscu jest kolor 9016, czyli biały, a kolejno za nim plasuje się kolor 7021, czyli odcień szaro-czarny – opiniuje ekspert Awilux.

Zauważalny trend dotyczący wyboru ciemnych okien sprawił, że firma Awilux postanowiła wprowadzić do swojej oferty rozwiązanie w kolorze czarnym. Okna z linii Nero Style by Awilux to innowacyjne rozwiązanie z elegancką okleiną Black Ultimate, która nadaje profilom matową powłokę. Okna z linii Nero Style by Awilux gwarantują pełne czarne wykończenie – wraz z klamką i ramką międzyszybową – dzięki czemu możliwe jest wykonanie oryginalnej, jednokolorowej i eleganckiej aranżacji.

Nowy dom ma najczęściej od 10 do 14 okien

Z danych firmy Awilux wynika, że najczęściej wybieramy rozwiązania oparte na systemach PVC. Przeciętne zamówienie na okna do domu jednorodzinnego obejmuje od 10 do 14 okien. Na każde 11 zamawianych okien, co najmniej jedno dotyczy systemu balkonowego. Wśród nich aż 81% stanowią systemy podnośno-przesuwne, w tym niskoprogowe.

- Stolarka okienna zmienia się wraz z rozwojem technologii. Choć producenci prześcigają się ze sobą w tworzeniu rozwiązań o coraz lepszych parametrach termicznych, inwestorzy zaczynają zwracać uwagę również na dodatkowe udogodnienia. Bardzo popularne stały się drzwi balkonowe z niskim progiem i ukrytymi zawiasami. Popyt na duże przeszklenia i harmonijne przejścia przełożył się również na współczesne budownictwo, które coraz częściej wykorzystuje przeszklenia panoramiczne – mówi Rafał Buczek z firmy Awilux.

Uzyskanie dobrego parametru izolacyjności termicznej okna jest możliwe tylko przy odpowiednim doborze takich elementów, jak profil oraz szyba, przy jednoczesnym ograniczeniu mostka cieplnego na styku szyby z ramą. Przeszklenie przekłada się też bezpośrednio na parametry izolacyjności cieplnej i akustycznej okna, a także na zysk energii z promieniowania słonecznego. Aktualnie spotkać możemy pakiety dwu- i trzyszybowe. Okna dwuszybowe są obowiązującym standardem w budownictwie tradycyjnym, natomiast okna trzyszybowe stanowią standard dla domów pasywnych. W związku z wieloma zaletami, a także nowymi regulacjami dotyczącymi izolacyjności termicznej, pakiety trzyszybowe coraz częściej wypierają z rynku okna dwuszybowe.

- Okna trzyszybowe charakteryzują się wysokim współczynnikiem izolacji termicznej, zarówno dla szyby, jak i ramy. Na dobre parametry takich okien wpływa również wypełnienie przestrzeni między taflami szkła, które zazwyczaj jest gazem szlachetnym (argonem). W dłuższej perspektywie lepiej sprawdzają się więc okna z pakietami trzyszybowymi – dodaje ekspert Awilux.

Współczesne technologie pozwalają na tworzenie systemów okiennych o wysokich parametrach termoizolacyjnych, ale także o wyjątkowym designie. Według danych firmy Awilux, klienci coraz częściej decydują się na rozwiązania z wąskimi profilami i bardzo dużymi przeszkleniami. Inwestorzy często kierują swoją uwagę również w stronę automatyzacji domów, podłączając mechanizmy umożliwiające sterowanie oknami i ich osłonami na odległość.

Dodatkowe informacje o firmie Awilux:

AWILUX Polska oferuje najnowocześniejsze rozwiązania okienno-drzwiowe do domów i budynków użyteczności publicznej. Firma działa na rynku od 2006 roku, opierając swoją produkcję o niemiecką technologię firmy Schüco. Oznacza to solidność, rygorystyczne przestrzeganie najwyższych standardów technicznych i dokładność wykonania. Dużą wagę przywiązuje do terminowości i sprawnego realizowania zleceń, co zapewniają nowoczesne i zautomatyzowane linie produkcyjne, a także wysoko wykwalifikowany zespół pracowników. Celem AWILUX Polska jest promocja rozwiązań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa i energooszczędności oraz stosowanie systemów uwzględniających również specjalne potrzeby np.: dzieci, osób starszych i niepełnosprawnych. AWILUX Polska działa z powodzeniem w Polsce i Niemczech. Na rynku polskim firma buduje sieć salonów firmowych. Wszyscy partnerzy biorą udział w regularnym procesie szkoleń z systemów Schüco  oraz nowoczesnych technik montażu. Dzięki temu AWILUX dąży do tego, by pozostać ważnym i rzetelnym partnerem w realizacjach planów i inwestycji przez wiele następnych lat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: GutPR Hanna Gehrke - Gut
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Kreatywny weekend z zajęciami z upcyklingu w Blue City Biuro prasowe
2024-06-28 | 15:12

Kreatywny weekend z zajęciami z upcyklingu w Blue City

W najbliższy weekend - 29 i 30 czerwca - przestrzeń przy fontannie na poziomie -1 zamieni się w strefę kreatywnych zajęć dla starszych dzieci i wszystkich dorosłych. Pod okiem
Zakupy Kolejny nowy najemca w Blue City. Gratka dla fanów technologii i designu
2024-06-27 | 09:11

Kolejny nowy najemca w Blue City. Gratka dla fanów technologii i designu

Niespełna dwa tygodnie po otwarciu butiku RP Store na klientów Blue City czeka kolejna nowość - sklep hiszpańskiej marki Kamalion, pełen nowoczesnych akcesoriów
Zakupy Znamy najnowszy portret klientek Pepco
2024-06-26 | 17:00

Znamy najnowszy portret klientek Pepco

Od Portugalii, przez Polskę aż po Estonię to wykształcona, pracująca, mama, dla której najważniejsze są niskie ceny. Każdego miesiąca w sklepach Pepco klienci realizują ponad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Media

Robert El Gendy: Jestem śpiochem i przychodzę do studia w ostatniej chwili. Raz nie obudziłem się na czas i dopiero telefon z redakcji postawił mnie na nogi

Prezenter „Pytania na śniadanie” zaznacza, że lubi sobie pospać, dlatego prowadzenie porannego programu to dla niego prawdziwe wyzwanie. Musi się bowiem sporo natrudzić, by być w studiu telewizyjnym na czas. Zazwyczaj nie udaje mu się jednak obudzić wraz z dźwiękiem pierwszego budzika i zdarzyło się, że z głębokiego snu wyrwał go dopiero telefon od produkcji „Pytania na śniadanie”.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.