Atrium Plejada wprowadza „ciche godziny”
Atrium Plejada chce być miejscem przyjaznym i otwartym dla wszystkich gości. Od 19 marca br. przestrzenie bytomskiego centrum handlowego staną się bardziej dostępne dla osób w spektrum autyzmu i z zaburzeniami sensorycznymi. Galeria organizuje akcję „Godziny ciszy pomagają”, oferując możliwość robienia zakupów w warunkach sprzyjających klientom nadwrażliwym na bodźce zewnętrzne.
Dla osób w spektrum oraz ich bliskich, każdy dzień jest wyzwaniem. Osoby z autyzmem mogą być m.in. wrażliwe na hałas i ostre światło. Bodźce zewnętrzne utrudniają im swobodne zakupy, a przebywanie przez dłuższy czas w głośnym miejscu może powodować zmęczenie i rozdrażnienie. W celu poprawy komfortu osób, które w odmienny sposób odbierają świat coraz więcej placówek w całej Polsce wprowadza „ciche godziny”.
„Godziny ciszy pomagają” w skupieniu. To z kolei społeczna inicjatywa Atrium Plejada oraz Krajowego Towarzystwa Autyzmu na rzecz osób z zaburzeniami w spektrum autyzmu oraz wyzwaniami rozwojowymi, w tym zaburzeniami sensorycznymi. Jej celem jest budowanie świadomości autyzmu i zwrócenie uwagi na problemy, z jakimi mierzą się osoby autystyczne każdego dnia.
Dlatego w każdą sobotę w godzinach od 10.00 do 11.00 w Atrium Plejada ograniczone będą ostre i mrugające światła, wyeliminowane komunikaty głosowe, przyciszona muzyka i telewizory. Godziny ciszy będą obowiązywały na pasażu Centrum oraz w hipermarkecie Carrefour. Wszystko po to, aby pomóc osobom w spektrum zrobić zakupy w komfortowych dla nich warunkach.
- Chcemy być miejscem dostępnym dla wszystkich klientów, dlatego wprowadzamy ciche godziny, które pomogą zminimalizować bariery i sprawią, że wizyta w Atrium Plejada będzie przyjemna dla każdego. Mamy nadzieję, że dzięki temu rozwiązaniu, umożliwimy osobom autystycznym dostęp do sklepów, których wcześniej unikali ze względu na zbyt duży hałas i intensywne światło, a przy okazji uświadomimy pozostałych klientów o problemie, z jakimi zmagają się osoby z autyzmem - mówi Joanna Plata, dyrektor Atrium Plejada.
„Godziny ciszy pomagają" to element programu Atrium Razem, którego celem jest wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju.
Więcej szczegółów na stronie: https://atrium-plejada.plhttps://www.facebook.com/AtriumPlejada.

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.