Bądź eko na wiosnę!
Mniej plastikowych śmieci na co dzień i segregacja odpadów to jeden ze sposobów na bycie eko. Jak robią to inni, okaże się już 15 kwietnia. W sobotę przed Atrium Kasztanowa odbędzie się akcja „Bądź eko na wiosnę. Wymień plastik na sadzonkę”, zachęcająca mieszkańców do selektywnej zbiórki. Każda osoba, która przyniesie w tym dniu do galerii niepotrzebne opakowania PET w zamian otrzyma ozdobne sadzonki kwiatów balkonowych.
Człowiek jest ważną cząstką przyrody i ma ogromny wpływ na przyszłość otaczającego nas środowiska. Troska o naturę wymaga jednak zaangażowania nas wszystkich. Aby być eko, warto zacząć od małych kroków, a idealną porą roku do tego jest wiosna. Dobrym przykładem działań na rzecz ochrony środowiska jest inicjatywa „Bądź eko na wiosnę. Wymień plastik na sadzonkę”, którą wspiera centrum handlowe Atrium Kasztanowa, będące partnerem lokalizacyjnym wydarzenia.
W zaplanowanej na sobotę akcji mogą wziąć udział wszyscy mieszkańcy Piły i okolic. Każda osoba, która w godzinach 11.00-17.00 przyniesie do pilskiego centrum zużyte plastiki będzie mogła wymienić je na ozdobną roślinkę, gotową do posadzenia w ogródku lub na balkonie. Na uczestników czekają m.in. pelargonie, skalnice i jaskry. Do rozdania jest aż 700 sadzonek!
Zasady przyznawania sadzonek za odpady:
- za 10-20 butelek lub 20-30 nakrętek – 1 sadzonka
- za 21-30 butelek lub 31-60 nakrętek – 2 sadzonki
- za 31-40 butelek lub 61-100 nakrętek – 3 sadzonki
- za 41 butelek lub 101 nakrętek – 4 sadzonki.
– „Wymień plastik na sadzonkę” to pożyteczna inicjatywa proekologiczna, mająca na celu zachęcić naszych mieszkańców do segregowania odpadów, a w pewnym stopniu również do ich ograniczania w codziennym życiu. W najbliższą sobotę wszyscy chętni będą mogli włączyć się w działania na rzecz środowiska. Każdy, kto przyniesie do naszego punktu plastikowe butelki lub nakrętki, otrzyma w zamian roślinkę. Przyłączając się do niej, wspólnie wzmacniamy świadomość proekologiczną w naszym otoczeniu – mówi Marta Borsukiewicz, dyrektor Atrium Kasztanowa.
Akcja „Bądź eko na wiosnę. Wymień plastik na sadzonkę” odbędzie się 15 kwietnia w godzinach 11.00-17.00 (lub do wyczerpania sadzonek) przed wejściem bocznym do centrum handlowego, przy sklepie Żabka.
Organizatorem wydarzenia jest Grupa Medialna Polska Press, natomiast partnerem lokalizacyjnym Atrium Kasztanowa w Pile. Tegoroczną inicjatywę wspierają również lokalni partnerzy: Dach Fach, Eneris Surowce, Auto Park, Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Pile oraz Fundacja Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Słoneczko.
Zaangażowanie Atrium Kasztanowa w akcję to część działań prowadzonych przez pilskie centrum handlowe w ramach wdrażanego sukcesywnie programu ESG (ENVIRONMENTAL, SOCIAL, GOVERNANCE) i strategii Atrium Poland, która jest realizowana w latach 2020-2025.
Więcej informacji na stronie: https://atrium-kasztanowa.pl/.

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.