Komunikaty PR

Butik Pełen Dobra - miejsce stworzone by pomagać

2022-04-22  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl

Butik Pełen Dobra – pod taką nazwą w centrum handlowym Port Łódź otworzyło się wyjątkowe miejsce na mapie Łodzi stworzone z myślą o osobach potrzebujących, szczególnie Ukraińcach, którzy znaleźli schronienie w naszym kraju. W punkcie znaleźć można ubrania, bieliznę i obuwie. Wszystko jest tu zorganizowane jak w sklepie, z jedną różnicą – produkty dostępne są bezpłatnie. Butik Pełen Dobra to pierwsza tego typu inicjatywa w centrum handlowym podjęta przez Centrum Służby Rodzinie, Port Łódź i sklep IKEA. Operatorem odzieżowym jest Humana SecondHand Poland. Pierwszego dnia funkcjonowania butiku z pomocy skorzystało blisko 400 osóbwydanych zostało też ponad 1 700 sztuk ubrań i akcesoriów.  

Butik Pełen Dobra to przestrzeń 180 mkw. zlokalizowana w Porcie Łódź, której aranżacją zajęli się specjaliści z łódzkiego sklepu IKEA. Butik wyposażony został w wieszaki, półki na buty, kosze, lustra i wygodne przymierzalnie. Dodatkowo zorganizowany został tu kącik dla dzieci by rodzice spokojnie mogli wybrać ubrania dla siebie i swoich pociech. Za asortyment butiku odpowiada Humana – operator, który potrzebną odzież, buty czy bieliznę sprowadza ze Szwecji, Norwegii, Niemiec, ale także z Polski. Obsługa butiku nie jest przypadkowa – cały personel to osoby z Ukrainy, które po wybuchu wojny w ich kraju trafiły do Polski i doskonale wiedzą, jak ważna dla odwiedzających butik jest pomoc rzeczowa, zrozumienie i życzliwe podejście. Butik Pełen Dobra odwiedzać będą też wolontariusze, którzy w razie potrzeby udzielą wsparcia psychologicznego i pomogą odnaleźć się w nowej rzeczywistości. 

Gdy tworzyliśmy Butik Pełen Dobra przyświecała nam jedna kluczowa idea – pomagając, dbajmy też o poczucie godności i sprawczości. Chcieliśmy przekazać osobom potrzebującym komfortową i pięknie wyposażoną przestrzeń w naszym Centrum, gdzie będą oni mogli wybrać ubrania i akcesoria, dokładnie te, których potrzebują i w których dobrze się czują – mówi Maria Szwed, kierownik ds. kontaktów z lokalną społecznością w Porcie Łódź.

Aby móc skorzystać z pomocy należy wcześniej zgłosić się do łódzkiego Centrum Służby Rodzinie, gdzie na potrzeby inicjatywy wydawane są specjalne Karty Pełne Dobra, wyglądające jak typowe karty lojalnościowe, upoważniające do otrzymania wsparcia. Weryfikacja osób potrzebujących pomocy prowadzona jest na podstawie dokumentów tożsamości, również tych zagranicznych.

Wprowadziliśmy system kart po to by dać narzędzie, z którego każdy potrzebujący będzie mógł korzystać zgodnie z własnymi potrzebami, regularnie odwiedzając Butik Pełen Dobra. Karta zakładana jest dla całej rodziny i stanowi nasz „środek płatniczy”. Walutą jednak jest tu uśmiech - – mówi Arkadiusz Lechowski, dyrektor Centrum Służby Rodzinie. -Butik Pełen Dobra wystartował niosąc pomoc osobom uciekających przed wojną, które znalazły schronienie w naszym mieście, ale rozszerzamy jego działalność na wszystkich potrzebujących w regionie –dodaje.

Port Łódź i sklep IKEA już wcześniej współpracował z Centrum Służby Rodzinie. W ubiegłym roku wsparcie uzyskały panie z Domu Samotnej Matki, który także pozostaje pod opieką Centrum. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love Biuro prasowe
2025-01-24 | 06:00

Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love

Walentynki pojawiły się w Polsce stosunkowo niedawno, bo dopiero w latach 90. XX wieku i początkowo budziły mieszane emocje. Dla jednych były symbolem komercjalizacji uczuć
Zakupy Konumpcja alkoholu
2025-01-23 | 07:00

Studniówki z małpkami w parze? Młodzi Polacy mówią o alkoholu na studniówkach

Spożywanie alkoholu podczas studniówek to problem, z którym mierzymy się od lat i nie możemy się skutecznie uporać. W balach maturalnych biorą udział osoby,
Zakupy Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne na jush
2024-12-24 | 10:00

Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne "na jush"

Nie tylko błyszcząca choinka czy zapach pierników tworzą magię świąt. Warto pamiętać również o drobnych detalach, takich jak jemioła, wigilijne sianko czy starannie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich

Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.