Komunikaty PR

Butik Pełen Dobra - miejsce stworzone by pomagać

2022-04-13  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl

Butik Pełen Dobra – pod taką nazwą funkcjonować będzie wyjątkowe miejsce na mapie Łodzi stworzone z myślą o osobach potrzebujących, szczególnie tych, które znalazły schronienie w naszym mieście przed trwającą wojną w Ukrainie. Tuż po Wielkanocy, 19 kwietnia Centrum Służby Rodzinie otworzy w Porcie Łódź butik z ubraniami, bielizną i obuwiem. Wszystko będzie tu zorganizowane jak w sklepie, z jedną różnicą – produkty dla uchodźców dostępne będą bezpłatnie. 

Butik Pełen Dobra to pierwsza tego typu inicjatywa w centrum handlowym podjętą przez Centrum Służby Rodzinie, Port Łódź i sklep IKEA. Operatorem odzieżowym jest Humana SecondHand Poland.

Butik Pełen Dobra to przestrzeń 180 mkw. zlokalizowana w Porcie Łódź, której aranżacją zajęli się specjaliści z łódzkiego sklepu IKEA. Butik wyposażony został w wieszaki, półki na buty, kosze, lustra i wygodne przymierzalnie. Dodatkowo zorganizowany został tu kącik dla dzieci by rodzice spokojnie mogli wybrać ubrania dla siebie i swoich pociech. Za asortyment butiku odpowiada Humana – operator, który potrzebną odzież, buty czy bieliznę sprowadza ze Szwecji, Norwegii, Niemiec, ale także z Polski. Obsługa butiku nie jest przypadkowa – cały personel to osoby z Ukrainy, które po wybuchu wojny w ich kraju trafiły do Łodzi i doskonale wiedzą jak ważna dla odwiedzających miejsce będzie pomoc rzeczowa, zrozumienie i życzliwe podejście. Butik Pełen Dobra odwiedzać też będą wolontariusze, którzy w razie potrzeby udzielą wsparcia psychologicznego i pomogą odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Jak przekonują twórcy inicjatywy – ubranie to godność człowieka. 

To jest bardzo potrzebne by osoba, która otrzymuje wsparcie mogła czuć się godnie. Ubranie to czasami błahostka, coś na co nie zwracamy uwagi, ale często to właśnie odzież daje nam siłę, za którą idzie sprawczość. Pozwala choć na chwilę poczuć się człowiekowi samemu ze sobą po prostu dobrze - mówi ksiądz Arkadiusz Lechowski, dyrektor Centrum Służby Rodzinie.

Od czasu wybuchu wojny w Ukrainie granicę polsko - ukraińską przekroczyło 2, 5 mln uchodźców, z czego do tej pory w Łodzi schronienie znalazło ok. 150 tysięcy osób, głównie kobiet i dzieci. Numer PESEL potrzebny Ukraińcom do ubiegania się o świadczenia socjalne w Polsce otrzymało w województwie łódzkim już ponad 42 tysiące osób. Nadany PESEL lub ukraińskie dokumenty tożsamości będą upoważniały Ukraińców do skorzystania ze wsparcia oferowanego przez Butik Pełen Dobra prowadzony przez Centrum Służby Rodzinie. Miejsce to funkcjonować będzie charytatywnie, a uchodźcy będą mogli korzystać regularnie z jego oferty po wcześniejszym dołączeniu do programu w Centrum Służby Rodzinie (ul. Broniewskiego 1a), gdzie wydawane będą specjalne karty upoważniające do otrzymania wsparcia. 

Wprowadziliśmy system kart z jednej strony po to by dać narzędzie, z którego każdy potrzebujący będzie mógł korzystać zgodnie z własnymi potrzebami i czuć się komfortowo. Z drugiej strony dzięki kartom będziemy mogli obserwować zapotrzebowanie, wyciągać wnioski w planowaniu dostaw ubrań, a także wykluczyć nadużycia. Chcemy rozszerzać nasz program i zakres Butiku Pełnego Dobra, tak by jak najwięcej osób, każdej narodowości oraz oczywiście naszych rodaków mogło korzystać z tego miejsca - mówi ksiądz Arkadiusz Lechowski, dyrektor Centrum Służby Rodzinie.

Butik Pełen Dobra rusza ze swoją ofertą 19 kwietnia, funkcjonować będzie w godzinach otwarcia Portu Łódź. Karty uprawniające do korzystania ze wsparcia będzie można odbierać w Centrum Służby Rodzinie od najbliższego piątku (15 kwietnia) po wcześniejszym okazaniu dokumentu tożsamości. 

Port Łódź i sklep IKEA już wcześniej współpracował z Centrum Służby Rodzinie. W ubiegłym roku wsparcie uzyskały panie z Domu Samotnej Matki, który także pozostaje pod opieką Centrum. 

Dodatkowych, szczegółowe informacje na temat inicjatywy udziela Michał Bogusławski z Centrum Służby Rodzinie (tel. 508 308 109).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport! Biuro prasowe
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków
Zakupy Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we
Zakupy iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
2025-03-03 | 11:30

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

Apple zaprezentowało kolejną odsłonę swojego flagowego smartfona – iPhone’a 16. Tegoroczna wersja wprowadza istotne udoskonalenia w zakresie wydajności, aparatu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.