Komunikaty PR

Butik Pełen Dobra - miejsce stworzone by pomagać

2022-04-13  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl

Butik Pełen Dobra – pod taką nazwą funkcjonować będzie wyjątkowe miejsce na mapie Łodzi stworzone z myślą o osobach potrzebujących, szczególnie tych, które znalazły schronienie w naszym mieście przed trwającą wojną w Ukrainie. Tuż po Wielkanocy, 19 kwietnia Centrum Służby Rodzinie otworzy w Porcie Łódź butik z ubraniami, bielizną i obuwiem. Wszystko będzie tu zorganizowane jak w sklepie, z jedną różnicą – produkty dla uchodźców dostępne będą bezpłatnie. 

Butik Pełen Dobra to pierwsza tego typu inicjatywa w centrum handlowym podjętą przez Centrum Służby Rodzinie, Port Łódź i sklep IKEA. Operatorem odzieżowym jest Humana SecondHand Poland.

Butik Pełen Dobra to przestrzeń 180 mkw. zlokalizowana w Porcie Łódź, której aranżacją zajęli się specjaliści z łódzkiego sklepu IKEA. Butik wyposażony został w wieszaki, półki na buty, kosze, lustra i wygodne przymierzalnie. Dodatkowo zorganizowany został tu kącik dla dzieci by rodzice spokojnie mogli wybrać ubrania dla siebie i swoich pociech. Za asortyment butiku odpowiada Humana – operator, który potrzebną odzież, buty czy bieliznę sprowadza ze Szwecji, Norwegii, Niemiec, ale także z Polski. Obsługa butiku nie jest przypadkowa – cały personel to osoby z Ukrainy, które po wybuchu wojny w ich kraju trafiły do Łodzi i doskonale wiedzą jak ważna dla odwiedzających miejsce będzie pomoc rzeczowa, zrozumienie i życzliwe podejście. Butik Pełen Dobra odwiedzać też będą wolontariusze, którzy w razie potrzeby udzielą wsparcia psychologicznego i pomogą odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Jak przekonują twórcy inicjatywy – ubranie to godność człowieka. 

To jest bardzo potrzebne by osoba, która otrzymuje wsparcie mogła czuć się godnie. Ubranie to czasami błahostka, coś na co nie zwracamy uwagi, ale często to właśnie odzież daje nam siłę, za którą idzie sprawczość. Pozwala choć na chwilę poczuć się człowiekowi samemu ze sobą po prostu dobrze - mówi ksiądz Arkadiusz Lechowski, dyrektor Centrum Służby Rodzinie.

Od czasu wybuchu wojny w Ukrainie granicę polsko - ukraińską przekroczyło 2, 5 mln uchodźców, z czego do tej pory w Łodzi schronienie znalazło ok. 150 tysięcy osób, głównie kobiet i dzieci. Numer PESEL potrzebny Ukraińcom do ubiegania się o świadczenia socjalne w Polsce otrzymało w województwie łódzkim już ponad 42 tysiące osób. Nadany PESEL lub ukraińskie dokumenty tożsamości będą upoważniały Ukraińców do skorzystania ze wsparcia oferowanego przez Butik Pełen Dobra prowadzony przez Centrum Służby Rodzinie. Miejsce to funkcjonować będzie charytatywnie, a uchodźcy będą mogli korzystać regularnie z jego oferty po wcześniejszym dołączeniu do programu w Centrum Służby Rodzinie (ul. Broniewskiego 1a), gdzie wydawane będą specjalne karty upoważniające do otrzymania wsparcia. 

Wprowadziliśmy system kart z jednej strony po to by dać narzędzie, z którego każdy potrzebujący będzie mógł korzystać zgodnie z własnymi potrzebami i czuć się komfortowo. Z drugiej strony dzięki kartom będziemy mogli obserwować zapotrzebowanie, wyciągać wnioski w planowaniu dostaw ubrań, a także wykluczyć nadużycia. Chcemy rozszerzać nasz program i zakres Butiku Pełnego Dobra, tak by jak najwięcej osób, każdej narodowości oraz oczywiście naszych rodaków mogło korzystać z tego miejsca - mówi ksiądz Arkadiusz Lechowski, dyrektor Centrum Służby Rodzinie.

Butik Pełen Dobra rusza ze swoją ofertą 19 kwietnia, funkcjonować będzie w godzinach otwarcia Portu Łódź. Karty uprawniające do korzystania ze wsparcia będzie można odbierać w Centrum Służby Rodzinie od najbliższego piątku (15 kwietnia) po wcześniejszym okazaniu dokumentu tożsamości. 

Port Łódź i sklep IKEA już wcześniej współpracował z Centrum Służby Rodzinie. W ubiegłym roku wsparcie uzyskały panie z Domu Samotnej Matki, który także pozostaje pod opieką Centrum. 

Dodatkowych, szczegółowe informacje na temat inicjatywy udziela Michał Bogusławski z Centrum Służby Rodzinie (tel. 508 308 109).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Kreatywny weekend z zajęciami z upcyklingu w Blue City Biuro prasowe
2024-06-28 | 15:12

Kreatywny weekend z zajęciami z upcyklingu w Blue City

W najbliższy weekend - 29 i 30 czerwca - przestrzeń przy fontannie na poziomie -1 zamieni się w strefę kreatywnych zajęć dla starszych dzieci i wszystkich dorosłych. Pod okiem
Zakupy Kolejny nowy najemca w Blue City. Gratka dla fanów technologii i designu
2024-06-27 | 09:11

Kolejny nowy najemca w Blue City. Gratka dla fanów technologii i designu

Niespełna dwa tygodnie po otwarciu butiku RP Store na klientów Blue City czeka kolejna nowość - sklep hiszpańskiej marki Kamalion, pełen nowoczesnych akcesoriów
Zakupy Znamy najnowszy portret klientek Pepco
2024-06-26 | 17:00

Znamy najnowszy portret klientek Pepco

Od Portugalii, przez Polskę aż po Estonię to wykształcona, pracująca, mama, dla której najważniejsze są niskie ceny. Każdego miesiąca w sklepach Pepco klienci realizują ponad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Media

Robert El Gendy: Jestem śpiochem i przychodzę do studia w ostatniej chwili. Raz nie obudziłem się na czas i dopiero telefon z redakcji postawił mnie na nogi

Prezenter „Pytania na śniadanie” zaznacza, że lubi sobie pospać, dlatego prowadzenie porannego programu to dla niego prawdziwe wyzwanie. Musi się bowiem sporo natrudzić, by być w studiu telewizyjnym na czas. Zazwyczaj nie udaje mu się jednak obudzić wraz z dźwiękiem pierwszego budzika i zdarzyło się, że z głębokiego snu wyrwał go dopiero telefon od produkcji „Pytania na śniadanie”.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.