Komunikaty PR

Chcemy oszczędzać – 70 proc. badanych Polaków częściej zwraca uwagę na ceny

2020-07-24  |  11:00

Trend oszczędności zyskuje popularność wśród konsumentów. Blisko 70 proc. Polaków częściej niż przed pandemią COVID-19 zwraca uwagę na ceny produktów[1]. Zmianom ulegają zachowania zakupowe konsumentów, którzy poszukują oszczędności podczas codziennych zakupów, wybierając produkty w sprawdzonych cenach. 38 proc. respondentów zadeklarowało, że w wyniku pandemii częściej sięgają po produkty marki własnej.

Polski produkt w dobrej cenie

Rosnąca inflacja oraz niższe dochody sprawiły, że konsumenci jeszcze bardziej niż wcześniej oszczędzają. W związku z pandemią coraz chętniej sięgają po produkty marki własnej, które łączą dobrą jakość z satysfakcjonującą ceną. Wśród największych walorów artykułów z tej kategorii wskazują cenę, co potwierdza 49 proc. respondentów, w następnej kolejności znalazło się polskie pochodzenie produktów (20 proc.) i ich dobra jakość.

Wiem, co jem – Polacy czytają etykiety

Fakt, że Polacy oszczędniej podchodzą do codziennych wydatków nie oznacza, że rezygnują z produktów, które dostarczą im wszystkich poszukiwanych w danej chwili wartości.  Świadomość zakupowa konsumentów rośnie z każdym rokiem i coraz częściej zwracają oni uwagę na skład kupowanych przez siebie produktów. O zawartości koszyka zakupowego decyduje przede wszystkim relacja ceny do jakości, skład produktu i coraz częściej jego lokalne pochodzenie.

Pochodzenie produktów i zdrowe odżywianie to bardzo ważne aspekty determinujące wybory polskich konsumentów. Staramy się tak optymalizować portfolio naszych produktów, by klienci znaleźli w nim sprawdzone, świeże artykuły, które łączą cechy dobrej jakości i satysfakcjonującej ceny. Szczególnie koncentrujemy się na rozwoju naszej marki własnej Lewiatan, w ramach której oferujemy już blisko 500 produktów z różnych kategorii komentuje Andrzej Izraelski, członek zarządu Lewiatan Holding S.A. i dodaje – Od lat łączy nas bliska współpraca z polskimi producentami, którzy odpowiadają m.in. za produkcję produktów naszej marki własnej. W tej chwili pracujemy już z blisko 150 dostawcami i planujemy, że ta liczba będzie nadal rosnąć.

Polska Sieć Handlowa Lewiatan od lat rozwija ofertę swoich marek własnych. Portfolio sieci skupia produkty z kilkunastu kategorii, w tym: napoje, słodycze, produkty zbożowe, konserwy, przetwory, dania gotowe, przekąski słone a także artykuły higieniczne, kosmetyki, chemię gospodarczą oraz produkty przemysłowe.

Gotuj z Lewiatanem – inspiracje kulinarne dla klientów

–  Z myślą o swoich klientach już po raz czwarty zaprezentowaliśmy kolejną odsłonę magazynu „Polecamy produkty marki własnej Lewiatan”, w którym znalazły się przepisy i wskazówki na to, jak szybko, tanio i smacznie przygotować zdrowy i pełnowartościowy posiłek na każdą okazję bazujący na produktach naszej marki własnej podkreśla Andrzej Izraelski. Tegoroczna odsłona biuletynu przybrała formę elektroniczną i dostępna jest cały czas na stronie internetowej www.lewiatan.pl  – To nie jedyna interaktywna forma komunikacji w klientami marki. Także od 4 lat z myślą o klientach, preferujących doskonalenie umiejętności kulinarnych za pośrednictwem Internetu, aktywnie prowadzimy kanał w serwisie YouTube pod nazwą „Gotuję z Lewiatanem”, na którym każda osoba lubiąca gotować znajdzie przepisy w formie wideo - dodaje.

***

Polska Sieć Handlowa Lewiatan to jedna z najdłużej funkcjonujących sieci franczyzowych oraz najbardziej rozpoznawalnych marek sklepów detalicznych na polskim rynku. Obecnie na terenie całej Polski zrzesza ponad 3.200 placówek handlowych zatrudniających 30.000 pracowników. PSH Lewiatan zajęła w 2019 roku 7. miejsce w rankingu „Największych pracodawców” w Rzeczpospolitej. Łączne obroty, które w 2019 roku przekroczyły 13,6 mld zł, stawiają Sieć w ścisłej czołówce organizacji handlowych w Polsce.  

 


[1] Badanie przeprowadzone przez agencję badawczą SW Research na zlecenie PSH Lewiatan (czerwiec 2020 r.)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl Biuro prasowe
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Zakupy MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Ochrona środowiska

Przebywanie w lesie pozytywnie wpływa na zdrowie. Kąpiele leśne stają się coraz popularniejsze

Zażywanie kąpieli leśnych ma pozytywne oddziaływanie na zdrowie człowieka, zarówno w aspekcie psychicznym, jak i w zakresie wzmacniania układu odpornościowego. Badania naukowe wykazały między innymi, że taka forma odpoczynku przyczynia się do zwiększenia produkcji i aktywności podstawowych komórek układu immunologicznego, spełniających ważną rolę w walce z wirusami i nowotworami. Polacy coraz lepiej zdają sobie sprawę z tego dobroczynnego wpływu, dlatego rośnie popularność kąpieli leśnych.

Podróże

Dorota Gardias: Jeżeli w wakacje chcemy mieszkać w luksusowym hotelu, korzystać ze SPA i jeść na mieście, to na pewno będzie drogo. Za niewielkie pieniądze również można się świetnie bawić

Pogodynka przyznaje, że bardzo ceni sobie czas spędzony z bliskimi, kontakt z naturą i zdrowy styl życia. Poza tym jest lokalną patriotką, dlatego też tegoroczny urlop postanowiła spędzić w swoich rodzinnych stronach – na Roztoczu, by jeszcze bardziej poznać tę niezwykle urokliwą część Polski. Dorota Gardias uważa, że można dobrze się bawić, korzystać z atrakcji i przywieźć z wyjazdu wiele niezapomnianych wrażeń, nie wydając na to majątku. Tym razem zaplanowała spływy kajakowe, jazdę konno, rowerowe wyprawy oraz podążanie śladami historii. Gdyby trzeba było spać pod namiotem, nie miałaby nic przeciwko.