Co drugi mieszkaniec Warszawy kupuje artykuły spożywcze online
Zakupy spożywcze online stają się nową normą. Polacy przyzwyczaili się do kupowania przez internet, a 57% badanych zamawiających produkty spożywcze do domu kupuje więcej niż przed pandemią.[1] Wśród mieszkańców stolicy naszego kraju zakupy spożywcze online robi 56% badanych[2].
Z badania zrealizowanego na zlecenie marki Barbora - nowego gracza na polskim rynku e-grocery i lidera branży spożywczej online w krajach bałtyckich - wynika, że przynajmniej raz w miesiącu zakupy przez Internet robi 78% mieszkańców Warszawy, a 37% nabywa z tą częstotliwością produkty spożywcze. Tylko 7% ankietowanych kupuje wyłącznie stacjonarnie. W segmencie e-grocery za non-shoperów uznaje się 30% mieszkańców Warszawy.
Ankietowani zapytani o korzyści płynące z zakupów spożywczych online wskazują przede wszystkim oszczędność czasu, który tracą udając się do sklepu czy stojąc
w kolejce (68%). Istotną przewagą e-zakupów jest również dla nich brak konieczności dźwigania ciężkich toreb i zgrzewek wody czy mleka (64% badanych). Wygodę zamawiania niezbędnych produktów bez wychodzenia z domu, o dowolnej porze docenia 62% mieszkańców Warszawy.
Jak pokazują wyniki badania Barbory, połowa ankietowanych jako zaletę wskazuje możliwość wyboru czasu i miejsca dostawy. Dla 37% badanych zakupy spożywcze przez Internet są tańsze, a 22% podkreśla, że kupując online unika spontanicznych, kompulsywnych decyzji zakupowych nabywając tylko to, co jest naprawdę potrzebne.
Dla 45% osób, które kupują produkty spożywcze online przynajmniej raz w miesiącu, są to główne zakupy, w celu uzupełnienia zapasów; kolejne 22% badanych zaspokaja w ten sposób codzienne potrzeby, a 11% kupuje produkty spożywcze na specjalne okazje, uroczystości.
- Rynek e-grocery zmienia się niezwykle dynamicznie. Jego dzisiejszy stan rozwoju w normalnych okolicznościach osiągnęlibyśmy dopiero za 3-5 lat, a jego zalety coraz bardziej dostrzegają konsumenci, dla których robienie zakupów spożywczych przez Internet jest nie tylko bardzo dużym ułatwieniem w ich codziennym życiu, ale również - w obecnej sytuacji – dodatkową gwarancją bezpieczeństwa. Dlatego liczba osób, które decydują się na zakupy online bez wychodzenia z domu rośnie – mówi Andrius Mikalauskas, CEO Barbory w Polsce, i dodaje: Wierzymy w potencjał rynku e-grocery w Polsce, dlatego weszliśmy na polski rynek, aby zaoferować wysoką jakość usług oraz szybką i świeżą dostawę. Coraz więcej mieszkańców Warszawy ufa naszemu serwisowi, który staje się nowym standardem e-shoppingu. Obserwujemy to m.in. po rosnącej bazie lojalnych klientów, którzy korzystają z Barbora.pl podczas codziennych zakupów.
Barbora to lider sklepów spożywczych online w krajach bałtyckich, który w styczniu 2021 uruchomił sklep online również w Polsce. Pierwszym miastem, objętym usługą, jest Warszawa. Mieszkańcy stolicy pod adresem www.barbora.pl znajdą szeroką ofertę produktów spożywczych oraz artykułów codziennego użytku z szybką dostawą do domu. Oprócz wysokiej jakości obsługi Barbora oferuje polskim konsumentom świeże i lokalne produkty w konkurencyjnych cenach. Dostawa zakupów jest bezpłatna.
Więcej informacji: www.barbora.pl, www.facebook.com/BarboraPolska/.
[1] Nowy obraz polskiego konsumenta. Postawy i zachowania Polaków w obliczu pandemii koronawirusa”, Raport PwC Polska na podstawie badania Ipsos Polska, sierpień 2020, https://www.pwc.pl/pl/publikacje/nowy-obraz-polskiego-konsumenta.html
[2] Zachowania zakupowe mieszkańców Warszawy, Instytut Marketingu i Komunikacji KOG, grudzień 2020

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Anna Dec: Często zapominamy, że poza ekranami telefonów jest prawdziwe życie i wartościowi ludzie. Bądźmy blisko nich i komunikujmy się najprościej, jak tylko się da
Prezenterka przyznaje, że w naszym społeczeństwie można zauważyć coraz większe bariery komunikacyjne, dlatego stoimy przed niezwykle trudnym wyzwaniem zachowania równowagi między korzystaniem z nowoczesnych mediów a pielęgnowaniem relacji osobistych. Aby jednak zobaczyć drugiego człowieka, czegoś się od niego nauczyć czy zainspirować jego życiem, przede wszystkim trzeba wyjrzeć zza szklanych ekranów swoich telefonów. Anna Dec zauważa też, że w dzisiejszych czasach coraz rzadziej rozmawiamy ze sobą w realnym świecie, a zbyt często poprzez różnego rodzaju komunikatory.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Prawo
Adaptacje poddaszy bez odpowiednich zabezpieczeń to realne zagrożenie pożarowe. Eksperci apelują o lepsze egzekwowanie przepisów

Z danych Państwowej Straży Pożarnej wynika, że w okresie od 1 stycznia do 13 lipca 2025 roku doszło do blisko 77 tys. pożarów. Ponad 17 tys. wybuchło w budynkach mieszkalnych, co jest nieco wyższym wynikiem niż rok temu. Ogień zbyt łatwo rozprzestrzenia się przez nieodpowiednio zabezpieczone kanały wentylacyjne i trasy kablowe. Źródłem problemów są także zaadaptowane poddasza bez zabezpieczeń przeciwpożarowych czy dachy z instalacjami fotowoltaicznymi.