Komunikaty PR

Czy Polacy lubią robić personalizowane prezenty?

2020-02-28  |  16:21
Biuro prasowe

W ostatnich latach zainteresowanie personalizowanymi prezentami znacznie wzrosło – coraz częściej decydujemy się na upominki, które będą w pełni dopasowane do obdarowywanej osoby. Jak pokazują badania przeprowadzone pod koniec 2019 roku, aż 95% badanych Polaków[1] uważa, że personalizowany podarunek to dobry sposób na sprawienie komuś przyjemności.

Wybór odpowiedniego prezentu dla naszych najbliższych często okazuje się nie lada wyzwaniem. W końcu chcemy, aby podarunek był wyjątkowy i podkreślał więź z obdarowywanym. Ponad połowa Polaków otrzymała lub sprezentowała personalizowany prezent, nic więc dziwnego, że tego typu podarunki z roku na rok stają się coraz popularniejsze. Na jakie prezenty stawiamy najczęściej i dlaczego?

Najważniejsza jest oryginalność

Jak się okazuje, wybierając odpowiedni podarunek, najczęściej zwracamy uwagę na jego oryginalność (tę odpowiedź wskazało 45% respondentów) oraz jakość wykonania (38% odpowiedzi). Co ciekawe, jakość podarunku jest szczególnie istotna dla osób w przedziale wiekowym 18-25 lat oraz dla osób bezdzietnych (aż 50% osób z tej grupy wskazało jakość podarunku jako główne kryterium wyboru). Dopiero na trzecim miejscu znalazły się upodobania osoby obdarowywanej. Kolejne ważne dla nas cechy to użyteczność prezentu (37% odpowiedzi), wygląd podarunku (26%  odpowiedzi), a co czwarta osoba zwraca uwagę na cenę.

Kolejnym zdumiewającym aspektem jest fakt, że najchętniej obdarowujemy bliskich kubkiem, koszulką czy fotoksiążką, natomiast za najatrakcyjniejszy personalizowany upominek uważamy… biżuterię. 

Jak pokazują wyniki badania, aż 39% respondentów uważa, że personalizowana biżuteria to najlepszy pomysł na podarunek dla najbliższych. Co ciekawe, jedynie 21% osób zadeklarowało się, że kiedykolwiek podarowało ją drugiej osobie. Zdecydowanie częściej decydujemy się na sprezentowanie kubka – potwierdziło to aż 51% respondentów – mówi Piotr Szymański, Senior Category Manager w Empik Foto.

Prezenty od osób… obeznanych technologicznie

Jak się okazuje, wiek mocno determinuje otrzymywanie oraz wykonywanie prezentów personalizowanych. Najczęściej otrzymują je osoby z młodszej grupy wiekowej 18-29 lat (72%), rzadziej natomiast osoby ze średniej 40-55 lat (44%). Kto natomiast najczęściej obdarowuje innych personalizowanymi upominkami?

Częściej prezenty personalizowane dają kobiety, osoby młode i osoby, które posiadają dzieci. Nie bez znaczenia jest tutaj wiek – zdecydowana większość upominków personalizowanych dostępna jest w sklepach internetowych, w ten sposób podarunki zamawia aż 64% Polaków. Zaprojektowanie takiego prezentu jest często niezwykle prostym procesem, jednak nadal dla wielu starszych osób, zbyt trudnym – komentuje Piotr Szymański, Senior Category Manager w Empik Foto.

Gdzie jeszcze szukamy personalizowanych podarunków? 16% osób wyszukuje projektantów lub osoby prywatne, które zajmują się rękodziełem, natomiast 19% deklaruje samodzielne ich wykonywanie.

Regularny wzrost popularności

Rynek personalizowanych prezentów powiększa się praktycznie każdego dnia – kiedyś królowały kubki czy koszulki. Teraz możemy spersonalizować niemal każdy przedmiot – breloki, ramki na zdjęcia, elementy garderoby, etui, magnesy itp. Lista dostępnych produktów się nie kończy, a nasze preferencje dotyczą nie tylko ich samych, ale również sposobów personalizacji. Jak pokazują badania, o wiele chętniej otrzymujemy prezenty z personalizowanym napisem (51% respondentów) niż grafiką (36%). Czy popularność tych upominków będzie rosła?

Z pewnością – młodzi ludzie coraz częściej stawiają na oryginalność, a ich podarunki mają wyróżniać się spośród innych. Sprzedaż personalizowanych prezentów, rok do roku, zwiększa się o ok. 30%. Stawiamy na tego typu podarunki, gdyż podkreślają nasz wkład w przygotowanie upominku – nie są przypadkowe, a wykonane z myślą o osobie, której dajemy prezent – podsumowuje Piotr Szymański, Senior Category Manager w Empik Foto.

 


[1] Badanie przeprowadzone w listopadzie 2019 r. dla Empik Foto

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Zakupy Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Zakupy Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów
2025-05-22 | 15:50

Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów

Każde zakończenie roku szkolnego to nie tylko czas na świętowanie osiągnięć, ale również okazja do wręczenia wyjątkowego prezentu na zakończenie szkoły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.