Komunikaty PR

Domoteka zaprasza na Zielony Domomarket

2022-03-23  |  01:00
Biuro prasowe

Od kilku sezonów możemy obserwować znaczący wzrost zainteresowania zielenią i roślinami we wnętrzach. Nowe rozwiązania dekoracyjne i architektoniczne z udziałem flory będzie można poznać́ już̇ 25 i 26 marca 2022 w organizowanych przez Domotekę targach roślin i dodatków do wnętrz. 

 

Ogrody wertykalne, rośliny doniczkowe, akcesoria do ich eksponowania i pielęgnowania, a przede wszystkim sposoby aranżowania wnętrz za pomocą̨ roślin na większą i mniejszą skalę – to wszystko czeka na odwiedzających Zielony Domomarket w Domotece. 

Trend stawiający na obecność roślin we wnętrzach na niemal masową skalę trwa już jakiś czas i nie wygląda na chwilową modę̨. Należy do tych tendencji, które wynikają ze zmian stylu życia, w tym przemian urbanistycznych. Zwróciliśmy się w stronę naturalnej roślinności, bo w naszym otoczeniu – na ulicach, przed oknami, miejscach pracy i użyteczności publicznej – jej brakuje. Nowe apartamentowce i biurowce wyrastają szybko, ale zbudowanie dla nich zielonego zaplecza wymaga czasu. Rozwiązaniem mogą być żywe zielone ściany i fasady, zwłaszcza że często łączą się z innymi projektowymi rozwiązaniami proekologicznymi i zrównoważonym budownictwem. 

 

– Początek wiosny to najlepszy moment na zajęcie się roślinami, ale braliśmy pod uwagę także inny, może nawet bardziej znaczący aspekt wydarzenia. W obecnej, wymagającej sytuacji potrzebujemy wiele optymizmu i energii do działania, a chyba nic skuteczniej ich nie dodaje niż otoczenie roślin, domowych i ogrodowych, oraz towarzystwo innych ludzi i wzajemna wymiana pomysłów i wiedzy. Nie mówiąc o tym, jak ekscytującą ideą jest potraktowanie roślin jako stałego, efektownego i funkcjonalnego elementu architektonicznego wnętrza – mówi Agata Brzezińska, Head of CEE z firmy Pradera, właściciela Domoteki. 

 

Wśród wystawców znajdą się między innymi Florabo – firma, która projektuje i wykonuje kompleksowe aranżacje roślinne do wnętrz, a także produkuje innowacyjne rozwiązania do ekspozycji roślin, takie jak zielone ekrany czy ściany roślinne oraz Vertiforma, marka oferująca ręcznie wytwarzane ogrody wertykalne. Na targach będzie również̇ obecna pracownia florystyczna Blooming Art. Łącznie swoją ofertę̨ zaprezentuje 20 marek. 

Podczas Domomarketu odbędzie się akcja Zielony Weteran Florabo. Jest ona szansą dla roślin-emerytów na znalezienie nowych opiekunów, a dla opiekunów – na kupienie (za niewielką kwotę) zdrowych, okazałych roślin, które właśnie przechodzą na emeryturę po niełatwej pracy w warszawskich biurowcach. Dodatkowe atrakcje to warsztaty tworzenia dekoracji techniką makramy (prowadzone przez Inspiradonię) i obrazów z chrobotka, efektownej rośliny z potencjałem (Z Pasją Tworzone) oraz warsztaty dla dzieci z sadzenia kwiatów (Akademia Harmonika). 

 

– W ramach weekendu Zielony Domomarket, którego głównym roślinnym wystawcą jest Florabo, do kupienia lub zaadoptowania w Domotece będzie ponad 3000 egzotycznych roślin. W Domotece będzie można kupić lub zaadoptować za darmo rośliny, które przechodzą na emeryturę po czasie spędzonym w warszawskich biurowcach, czyli tak zwanych zielonych weteranów. Do kupienia będą także rośliny kolekcjonerskie, czyli takie, których unikalne piękno wyjątkowo zachwyca i dekoruje wnętrza – komentuje Karolina Rudnicka, Menadżer projektu Zielony Weteran we Florabo. 

 

Zielony Domomarket
Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka

ul. Malborska 41, Warszawa 

25 marca, piątek: 12:00-20:00
26 marca, sobota: 10:00-20:00
Wstęp bezpłatny 

 

Więcej informacji na temat targów znajduje się na stronie www.domoteka.pl 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love Biuro prasowe
2025-01-24 | 06:00

Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love

Walentynki pojawiły się w Polsce stosunkowo niedawno, bo dopiero w latach 90. XX wieku i początkowo budziły mieszane emocje. Dla jednych były symbolem komercjalizacji uczuć
Zakupy Konumpcja alkoholu
2025-01-23 | 07:00

Studniówki z małpkami w parze? Młodzi Polacy mówią o alkoholu na studniówkach

Spożywanie alkoholu podczas studniówek to problem, z którym mierzymy się od lat i nie możemy się skutecznie uporać. W balach maturalnych biorą udział osoby,
Zakupy Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne na jush
2024-12-24 | 10:00

Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne "na jush"

Nie tylko błyszcząca choinka czy zapach pierników tworzą magię świąt. Warto pamiętać również o drobnych detalach, takich jak jemioła, wigilijne sianko czy starannie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich

Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.