Domoteka zaprasza na Zielony Domomarket
Od kilku sezonów możemy obserwować znaczący wzrost zainteresowania zielenią i roślinami we wnętrzach. Nowe rozwiązania dekoracyjne i architektoniczne z udziałem flory będzie można poznać́ już̇ 25 i 26 marca 2022 w organizowanych przez Domotekę targach roślin i dodatków do wnętrz.
Ogrody wertykalne, rośliny doniczkowe, akcesoria do ich eksponowania i pielęgnowania, a przede wszystkim sposoby aranżowania wnętrz za pomocą̨ roślin na większą i mniejszą skalę – to wszystko czeka na odwiedzających Zielony Domomarket w Domotece.
Trend stawiający na obecność roślin we wnętrzach na niemal masową skalę trwa już jakiś czas i nie wygląda na chwilową modę̨. Należy do tych tendencji, które wynikają ze zmian stylu życia, w tym przemian urbanistycznych. Zwróciliśmy się w stronę naturalnej roślinności, bo w naszym otoczeniu – na ulicach, przed oknami, miejscach pracy i użyteczności publicznej – jej brakuje. Nowe apartamentowce i biurowce wyrastają szybko, ale zbudowanie dla nich zielonego zaplecza wymaga czasu. Rozwiązaniem mogą być żywe zielone ściany i fasady, zwłaszcza że często łączą się z innymi projektowymi rozwiązaniami proekologicznymi i zrównoważonym budownictwem.
– Początek wiosny to najlepszy moment na zajęcie się roślinami, ale braliśmy pod uwagę także inny, może nawet bardziej znaczący aspekt wydarzenia. W obecnej, wymagającej sytuacji potrzebujemy wiele optymizmu i energii do działania, a chyba nic skuteczniej ich nie dodaje niż otoczenie roślin, domowych i ogrodowych, oraz towarzystwo innych ludzi i wzajemna wymiana pomysłów i wiedzy. Nie mówiąc o tym, jak ekscytującą ideą jest potraktowanie roślin jako stałego, efektownego i funkcjonalnego elementu architektonicznego wnętrza – mówi Agata Brzezińska, Head of CEE z firmy Pradera, właściciela Domoteki.
Wśród wystawców znajdą się między innymi Florabo – firma, która projektuje i wykonuje kompleksowe aranżacje roślinne do wnętrz, a także produkuje innowacyjne rozwiązania do ekspozycji roślin, takie jak zielone ekrany czy ściany roślinne oraz Vertiforma, marka oferująca ręcznie wytwarzane ogrody wertykalne. Na targach będzie również̇ obecna pracownia florystyczna Blooming Art. Łącznie swoją ofertę̨ zaprezentuje 20 marek.
Podczas Domomarketu odbędzie się akcja Zielony Weteran Florabo. Jest ona szansą dla roślin-emerytów na znalezienie nowych opiekunów, a dla opiekunów – na kupienie (za niewielką kwotę) zdrowych, okazałych roślin, które właśnie przechodzą na emeryturę po niełatwej pracy w warszawskich biurowcach. Dodatkowe atrakcje to warsztaty tworzenia dekoracji techniką makramy (prowadzone przez Inspiradonię) i obrazów z chrobotka, efektownej rośliny z potencjałem (Z Pasją Tworzone) oraz warsztaty dla dzieci z sadzenia kwiatów (Akademia Harmonika).
– W ramach weekendu Zielony Domomarket, którego głównym roślinnym wystawcą jest Florabo, do kupienia lub zaadoptowania w Domotece będzie ponad 3000 egzotycznych roślin. W Domotece będzie można kupić lub zaadoptować za darmo rośliny, które przechodzą na emeryturę po czasie spędzonym w warszawskich biurowcach, czyli tak zwanych zielonych weteranów. Do kupienia będą także rośliny kolekcjonerskie, czyli takie, których unikalne piękno wyjątkowo zachwyca i dekoruje wnętrza – komentuje Karolina Rudnicka, Menadżer projektu Zielony Weteran we Florabo.
Zielony Domomarket
Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka
ul. Malborska 41, Warszawa
25 marca, piątek: 12:00-20:00
26 marca, sobota: 10:00-20:00
Wstęp bezpłatny
Więcej informacji na temat targów znajduje się na stronie www.domoteka.pl
Wyjątkowe obrączki ślubne - na co zwrócić uwagę przy ich wyborze
Świąteczne zakupy Polaków – gdzie kupujemy i jak płacimy?
Prezenty last minute za mniej niż 15 złotych w Lidl Polska!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.