DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą najbardziej dostępną sieć OOH (OOH – out-of-home, dostawy poza domem) w Polsce – DPD Pickup. To odpowiedź na potrzeby klientów, którzy coraz chętniej wybierają wygodne i elastyczne formy odbioru przesyłek poza domem. To również inwestycja w rozwój dostępności usług logistycznych i wsparcie dostaw e-commerce.
Wygoda i dostępność
„Naszym priorytetem jest dostarczanie rozwiązań, które odpowiadają na potrzeby klientów i wspierają rozwój e-commerce. Przekroczenie przez nas symbolicznego progu 10 tys. automatów paczkowych i systematyczny wzrost ich wykorzystania stanowi jasny sygnał, że konsumenci cenią sobie komfort i elastyczność, jaką daje sieć DPD Pickup. Warto też wspomnieć, że nasze automaty paczkowe reprezentują niestandardowe podejście do dostaw OOH – posiadają dyskretne wzornictwo, wpisując się harmonijnie w miejski krajobraz. Jako pierwsi na rynku zdecydowaliśmy się na automaty paczkowe nie potrzebujące zewnętrznego źródła zasilania, co na początku budziło zaskoczenie. Jednak ostatnie problemy z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii pokazują, że od samego początku wybraliśmy słuszną strategię, stawiając na maszyny autonomiczne, niezależne od zasilania z zewnątrz. Dzięki niewielkim wymiarom i bezprzewodowej instalacji oferują dużą elastyczność w zakresie ich lokowania. Dzięki temu stają się po prostu częścią infrastruktury miejskiej, zwiększając komfort nadań i odbiorów przesyłek dla klientów. DPD Pickup jest wszędzie tam, gdzie oczekują tego klienci” – mówi Łukasz Zembowicz, dyrektor Sprzedaży i Marketingu, członek zarządu DPD Polska.
DPD Polska systematycznie rozwija usługi dostaw poza domem, które stanowią uzupełnienie dla tradycyjnych, wygodnych dostaw kurierskich na adres. Liczba przesyłek kierowanych do automatów paczkowych i punktów odbioru sukcesywnie rośnie, co potwierdza zmieniające się preferencje konsumentów. Sieć DPD Pickup rozwija się w tempie ok. 3 tys. automatów rocznie. Towarzyszy jej rozwój aplikacji DPD Mobile, która ułatwia zarządzanie przesyłkami oraz pozwala na łatwy dostęp do sieci DPD Pickup oraz atrakcyjnych ofert nadań krajowych i międzynarodowych do 20 krajów europejskich.
„Dla wygody konsumentów nasze automaty można otwierać zarówno za pomocą aplikacji, jak i z poziomu pin padu za pomocą kodu. Zachęcamy do pobrania aplikacji, ponieważ oferuje ona unikalne benefity, jak nadania paczek w atrakcyjnej cenie, promocje naszych partnerów biznesowych oraz inne użyteczne funkcje” – dodaje Łukasz Zembowicz.
„Automaty SwipBox Infinity, które tworzą sieć DPD Pickup, są projektowane z myślą o przyszłości – ich bezprzewodowa instalacja, intuicyjna obsługa i odporność na warunki atmosferyczne sprawiają, że idealnie wpisują się w potrzeby nowoczesnej logistyki. Warto wspomnieć, że automaty paczkowe DPD Pickup, po zakończeniu ich cyklu życia, mogą podlegać blisko 100% recyclingowi. DPD Polska to dla nas strategiczny partner, z którym wspólnie rozwijamy ekosystem dostaw OOH. Widzimy, jak dynamicznie rośnie zainteresowanie tym modelem odbioru paczek, dlatego nie zatrzymujemy się i dalej wspólnie rozwijamy sieć oraz samą technologię automatów paczkowych” – dodaje Michał Czechowski, dyrektor Zarządzający SwipBox Polska.
Są wszędzie
Najwięcej automatów paczkowych DPD znajduje się w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu i Poznaniu. Rozwój sieci DPD Pickup to nie tylko większa wygoda dla klientów, ale także inwestycja w zrównoważone dostawy – zbiorcze doręczenia do punktów i automatów paczkowych pozwalają na ograniczenie liczby przejazdów kurierskich, a klienci mogą odebrać paczki podczas spaceru czy zakupów.
Plany na przyszłość
DPD Polska stawia na innowacje i wygodę klientów. Plany na przyszłość obejmują dalszy rozwój sieci DPD Pickup oraz wdrażanie nowych technologii, które jeszcze bardziej ułatwią odbiór przesyłek. Do końca 2025 roku sieć DPD Pickup będzie liczyć ok. 35 tys. punktów i automatów paczkowych - w tym, 12 tys. będą stanowiły automaty paczkowe.
Źródło informacji: DPD Polska

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze
Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.
Prawo
Trwają prace nad nowymi przepisami chroniącymi dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym. Mają dostosować prawo do rozwoju technologii

Surowsze kary dla przestępców, zniesienie terminu przedawnienia i zrównanie przestępstw offline z tymi dokonywanymi w internecie – to niektóre zmiany zaproponowane przez Parlament Europejski do przepisów dotyczących ochrony dzieci przed nadużyciami seksualnymi. Europosłowie chcą, by były to kwestie zharmonizowane w ramach UE. Szczególnie istotne jest dostosowanie prawa do wyzwań związanych z rozwojem nowych technologii – powinno ono uwzględniać m.in. filmy czy obrazy wytworzone z pomocą AI.
Motoryzacja
Anna Powierza: W wakacje jadę z córką pod namiot rozkładany na dachu samochodu. Będziemy nad samym brzegiem jeziora

Aktorka zaplanowała już część swojego urlopu i wręcz już nie może się doczekać wyjazdu pod namiot. Tym razem wybrała model montowany na dachu auta, co ma zapewnić większy komfort wypoczynku. Anna Powierza zaznacza, że w takiej wersji można funkcjonować bez żadnych ograniczeń. Nie zdradza jednak, kiedy dokładnie wyjeżdża ani jaką lokalizację wybrała. Wiadomo tylko, że będzie jej towarzyszyć córka, 11-letnia Helena.