Komunikaty PR

Drugie życie dla plecaków. Kolejna wspólna akcja Auchan i Wtórpol

2022-08-08  |  12:46
Biuro prasowe

Do 17 sierpnia br. w sklepach Auchan można wymienić stary plecak szkolny na nowy. Wystarczy przynieść używany plecak lub tornister do Punktu Obsługi Klienta - wtedy można otrzymać bon na zakup nowego plecaka z 25% zniżką. Stare plecaki w dobrym stanie otrzymają drugie życie dzięki firmie Wtórpol, a te w gorszym - trafią do recyklingu.

 

Na czym polega akcja?

Akcja „Wymień stary plecak na nowy” realizowana jest zgodnie z zasadami gospodarki obiegu zamkniętego – naprawie, ponownym użyciu i recyklingu, ale ma również wymiar społeczny poprzez współpracę z lokalnymi społecznościami i edukacyjny – pokazuje dzieciom i młodzieży, że oni też mogą mieć wpływ na środowisko naturalne – mówi Dorota Patejko, dyrektor Komunikacji i CSR Auchan Retail Polska.

 

Dzięki akcji realizowanej w sierpniu przez Auchan wszystkie oddane stare plecaki mają szansę powrócić do obiegu. Te, które będą w dobrym stanie zostaną przekazane do dalszego użycia, a część zostanie poddana recyklingowi przemysłowemu. Partnerami akcji są firma Wtórpol oraz Fundacja Eco Textil. Wtórpol każdego roku wprowadza do drugiego obiegu 84 mln kg niepotrzebnych tekstyliów.

Zebrane środki przeznaczone zostaną na zakup sprzętu rehabilitacyjnego dla fundacji i stowarzyszeń działających w otoczeniu sklepów, które zbiorą najwięcej plecaków. Podczas dotychczasowych akcji zebrano ponad 7 tysięcy kilogramów plecaków i wszystkie otrzymały drugie życie.

 

Akcja wspiera ekologię i osoby z niepełnosprawnościami

Za środki pozyskane ze sprzedaży i recyklingu plecaków, Fundacja Eco Textil działająca przy firmie Wtórpol, przekaże specjalistyczny sprzęt rehabilitacyjnych dla placówek, wskazanych przez wybrane sklepy Auchan.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Zakupy Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Zakupy Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów
2025-05-22 | 15:50

Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów

Każde zakończenie roku szkolnego to nie tylko czas na świętowanie osiągnięć, ale również okazja do wręczenia wyjątkowego prezentu na zakończenie szkoły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.