Dzień Świadomości Autyzmu w Atrium Biała
„Zaświeć się na niebiesko” - to hasło przewodnie corocznej akcji, organizowanej w ramach Światowego Dnia Świadomości Autyzmu, w którą ponownie zaangażowało się Atrium Biała. W przypadającym 2 kwietnia Światowym Dniu Wiedzy o Autyzmie, w galerii odbędzie się akcja informacyjna. Głównym przesłaniem projektu, zainicjowanego i organizowanego przez białostocki oddział Krajowego Towarzystwa Autyzmu, jest zwiększenie wiedzy społeczeństwa na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Kwiecień jest miesiącem wiedzy na temat autyzmu. Corocznie, 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W ramach obchodów realizowane są liczne inicjatywy na rzecz przeciwdziałania wykluczeniu osób ze spektrum autyzmu i ich rodzin. Co roku Krajowe Towarzystwo Autyzmu Oddział w Białymstoku przeprowadza akcję „Zaświeć się na niebiesko” (Light it up blue). W tym dniu symbolem solidarności z osobami z autyzmem jest kolor niebieski. Każdy może wyrazić swoje poparcie - oświetlając budynek na niebiesko, dodając niebieski kolor do ubrania, wystawiając niebieskie lampki w oknach – możliwości jest wiele. W geście wsparcia z osobami z autyzmem, w tym dniu również wiele budynków w Białymstoku będzie podświetlonych na niebiesko.
Przy tej okazji w niedzielę handlową, 2 kwietnia, w godzinach 10.00-18.00, w Atrium Biała, odbędzie się akcja informacyjna na temat autyzmu, skierowana do klientów oraz mieszkańców Białegostoku. Jej celem jest poszerzenie wiedzy na temat funkcjonowania osób w spektrum autyzmu oraz pomoc w zrozumieniu potrzeb i trudności związanych z tym zaburzeniem. Akcja odbędzie się na pasażu galerii naprzeciwko sklepu Media Markt.
– 2 kwietnia jest okazją do tego, aby promować empatię i zrozumienie odmiennych potrzeb osób w spektrum autyzmu. Wciąż istnieje wiele barier i ograniczeń, które utrudniają im swobodne funkcjonowanie w otoczeniu. Dzięki niedzielnej akcji informacyjnej, mamy szansę edukować społeczeństwo na temat autyzmu, a także potrzeb i zachowań osób nim dotkniętych – przekonuje Justyna Doroszkiewicz, dyrektor Atrium Biała.
Atrium Biała podejmuje szereg działań na rzecz osób z niepełnosprawnościami. W ubiegłym roku galeria wprowadziła „Godziny ciszy” ułatwiające robienie zakupów osobom ze spektrum autyzmu oraz ich rodzinom. „Godziny ciszy” funkcjonują codziennie, w godzinach 9.00-10.00; w tym czasie na terenie centrum handlowego jest przyciszona muzyka i przygaszone światło.
Z kolei w marcu tego roku Atrium Biała dołączyło do kampanii „(Nie)widzialni”, realizowanej przez Fundację StwardnienieRozsiane.Info. Jej celem jest budowanie świadomości społecznej nt. niewidocznej niepełnosprawności oraz wsparcie osób, które jej doświadczają. Mimo trudności, które niejednokrotnie są wywoływane przez stan zdrowia, starają się one żyć aktywnie, pracować, realizować codzienne obowiązki zawodowe i prywatne. Nie zawsze jednak są w stanie to robić bez wysiłku, bo bywają dni, gdy czują się gorzej.
- Niewidoczna niepełnosprawność może mieć różny charakter - może być spowodowana chorobą, zaburzeniami neurorozwojowymi (np. autyzm), przebiegiem leczenia czy skutkiem wypadku. Osoby nią dotknięte często spotykają się z niezrozumieniem i niewrażliwością. Chcemy to zmienić, dlatego bez wahania włączyliśmy się w projekt „(Nie)widzialni”, dając wyraz poparcia dla wartości i celów prezentowanych w kampanii – mówi Justyna Doroszkiewicz.
Jednym z elementów współpracy w ramach tego partnerstwa, jest przeprowadzenie w Atrium Biała akcji informacyjnej, dotyczącej tego, jak reagować i pomóc osobie z niewidomą niepełnosprawnością znajdującej się na terenie galerii.
- Chcemy uczestniczyć w budowaniu świadomości społecznej o niewidocznej niepełnosprawności, ale też ułatwiać codzienne funkcjonowanie osobom, które jej doświadczają i mogą potrzebować naszego wsparcia. Zależy nam na tym, aby każda osoba odwiedzająca naszą galerię czuła się bezpiecznie i wiedziała, że jesteśmy gotowi do pomocy jej w razie potrzeby - dodaje dyrektor Atrium Biała
„Godziny ciszy” jak i udział w kampanii „(Nie)widzialni”, a także współpraca przy organizacji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu są częścią programu Atrium Razem, którego celem jest wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju.
Więcej informacji na stronie www.atrium-biala.pl oraz na profilu Fb: https://www.facebook.com/AtriumBiala.

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.