Komunikaty PR

Dzień Świadomości Autyzmu w Atrium Biała

2023-03-28  |  13:46
Biuro prasowe

„Zaświeć się na niebiesko” - to hasło przewodnie corocznej akcji, organizowanej w ramach Światowego Dnia Świadomości Autyzmu, w którą ponownie zaangażowało się Atrium Biała. W przypadającym 2 kwietnia Światowym Dniu Wiedzy o Autyzmie, w galerii odbędzie się akcja informacyjna. Głównym przesłaniem projektu, zainicjowanego i organizowanego przez białostocki oddział Krajowego Towarzystwa Autyzmu, jest zwiększenie wiedzy społeczeństwa na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu.

 

Kwiecień jest miesiącem wiedzy na temat autyzmu. Corocznie, 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W ramach obchodów realizowane są liczne inicjatywy na rzecz przeciwdziałania wykluczeniu osób ze spektrum autyzmu i ich rodzin. Co roku Krajowe Towarzystwo Autyzmu Oddział w Białymstoku przeprowadza akcję „Zaświeć się na niebiesko” (Light it up blue). W tym dniu symbolem solidarności z osobami z autyzmem jest kolor niebieski. Każdy może wyrazić swoje poparcie - oświetlając budynek na niebiesko, dodając niebieski kolor do ubrania, wystawiając niebieskie lampki w oknach – możliwości jest wiele. W geście wsparcia z osobami z autyzmem, w tym dniu również wiele budynków w Białymstoku będzie podświetlonych na niebiesko.

 

Przy tej okazji w niedzielę handlową, 2 kwietnia, w godzinach 10.00-18.00, w Atrium Biała, odbędzie się akcja informacyjna na temat autyzmu, skierowana do klientów oraz mieszkańców Białegostoku. Jej celem jest poszerzenie wiedzy na temat funkcjonowania osób w spektrum autyzmu oraz pomoc w zrozumieniu potrzeb i trudności związanych z tym zaburzeniem. Akcja odbędzie się na pasażu galerii naprzeciwko sklepu Media Markt.

 

2 kwietnia jest okazją do tego, aby promować empatię i zrozumienie odmiennych potrzeb osób w spektrum autyzmu. Wciąż istnieje wiele barier i ograniczeń, które utrudniają im swobodne funkcjonowanie w otoczeniu. Dzięki niedzielnej akcji informacyjnej, mamy szansę edukować społeczeństwo na temat autyzmu, a także potrzeb i zachowań osób nim dotkniętych przekonuje Justyna Doroszkiewicz, dyrektor Atrium Biała.

 

Atrium Biała podejmuje szereg działań na rzecz osób z niepełnosprawnościami. W ubiegłym roku galeria wprowadziła „Godziny ciszy” ułatwiające robienie zakupów osobom ze spektrum autyzmu oraz ich rodzinom. „Godziny ciszy” funkcjonują codziennie, w godzinach 9.00-10.00; w tym czasie na terenie centrum handlowego jest przyciszona muzyka i przygaszone światło.

 

Z kolei w marcu tego roku Atrium Biała dołączyło do kampanii „(Nie)widzialni”, realizowanej przez Fundację StwardnienieRozsiane.Info. Jej celem jest budowanie świadomości społecznej nt. niewidocznej niepełnosprawności oraz wsparcie osób, które jej doświadczają. Mimo trudności, które niejednokrotnie są wywoływane przez stan zdrowia, starają się one żyć aktywnie, pracować, realizować codzienne obowiązki zawodowe i prywatne. Nie zawsze jednak są w stanie to robić bez wysiłku, bo bywają dni, gdy czują się gorzej.

 

- Niewidoczna niepełnosprawność może mieć różny charakter - może być spowodowana chorobą, zaburzeniami neurorozwojowymi (np. autyzm), przebiegiem leczenia czy skutkiem wypadku. Osoby nią dotknięte często spotykają się z niezrozumieniem i niewrażliwością. Chcemy to zmienić, dlatego bez wahania włączyliśmy się w projekt „(Nie)widzialni”, dając wyraz poparcia dla wartości i celów prezentowanych w kampanii – mówi Justyna Doroszkiewicz.

 

Jednym z elementów współpracy w ramach tego partnerstwa, jest przeprowadzenie w Atrium Biała akcji informacyjnej, dotyczącej tego, jak reagować i pomóc osobie z niewidomą niepełnosprawnością znajdującej się na terenie galerii.

 

- Chcemy uczestniczyć w budowaniu świadomości społecznej o niewidocznej niepełnosprawności, ale też ułatwiać codzienne funkcjonowanie osobom, które jej doświadczają i mogą potrzebować naszego wsparcia. Zależy nam na tym, aby każda osoba odwiedzająca naszą galerię czuła się bezpiecznie i wiedziała, że jesteśmy gotowi do pomocy jej w razie potrzeby  - dodaje dyrektor Atrium Biała

 

„Godziny ciszy” jak i udział w kampanii „(Nie)widzialni”, a także współpraca przy organizacji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu są częścią programu Atrium Razem, którego celem jest wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju.

 

Więcej informacji na stronie www.atrium-biala.pl oraz na profilu Fb: https://www.facebook.com/AtriumBiala.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Zakupy Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Zakupy Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów
2025-05-22 | 15:50

Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów

Każde zakończenie roku szkolnego to nie tylko czas na świętowanie osiągnięć, ale również okazja do wręczenia wyjątkowego prezentu na zakończenie szkoły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.