Dzień Świadomości Autyzmu w Atrium Biała
„Zaświeć się na niebiesko” - to hasło przewodnie corocznej akcji, organizowanej w ramach Światowego Dnia Świadomości Autyzmu, w którą ponownie zaangażowało się Atrium Biała. W przypadającym 2 kwietnia Światowym Dniu Wiedzy o Autyzmie, w galerii odbędzie się akcja informacyjna. Głównym przesłaniem projektu, zainicjowanego i organizowanego przez białostocki oddział Krajowego Towarzystwa Autyzmu, jest zwiększenie wiedzy społeczeństwa na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Kwiecień jest miesiącem wiedzy na temat autyzmu. Corocznie, 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W ramach obchodów realizowane są liczne inicjatywy na rzecz przeciwdziałania wykluczeniu osób ze spektrum autyzmu i ich rodzin. Co roku Krajowe Towarzystwo Autyzmu Oddział w Białymstoku przeprowadza akcję „Zaświeć się na niebiesko” (Light it up blue). W tym dniu symbolem solidarności z osobami z autyzmem jest kolor niebieski. Każdy może wyrazić swoje poparcie - oświetlając budynek na niebiesko, dodając niebieski kolor do ubrania, wystawiając niebieskie lampki w oknach – możliwości jest wiele. W geście wsparcia z osobami z autyzmem, w tym dniu również wiele budynków w Białymstoku będzie podświetlonych na niebiesko.
Przy tej okazji w niedzielę handlową, 2 kwietnia, w godzinach 10.00-18.00, w Atrium Biała, odbędzie się akcja informacyjna na temat autyzmu, skierowana do klientów oraz mieszkańców Białegostoku. Jej celem jest poszerzenie wiedzy na temat funkcjonowania osób w spektrum autyzmu oraz pomoc w zrozumieniu potrzeb i trudności związanych z tym zaburzeniem. Akcja odbędzie się na pasażu galerii naprzeciwko sklepu Media Markt.
– 2 kwietnia jest okazją do tego, aby promować empatię i zrozumienie odmiennych potrzeb osób w spektrum autyzmu. Wciąż istnieje wiele barier i ograniczeń, które utrudniają im swobodne funkcjonowanie w otoczeniu. Dzięki niedzielnej akcji informacyjnej, mamy szansę edukować społeczeństwo na temat autyzmu, a także potrzeb i zachowań osób nim dotkniętych – przekonuje Justyna Doroszkiewicz, dyrektor Atrium Biała.
Atrium Biała podejmuje szereg działań na rzecz osób z niepełnosprawnościami. W ubiegłym roku galeria wprowadziła „Godziny ciszy” ułatwiające robienie zakupów osobom ze spektrum autyzmu oraz ich rodzinom. „Godziny ciszy” funkcjonują codziennie, w godzinach 9.00-10.00; w tym czasie na terenie centrum handlowego jest przyciszona muzyka i przygaszone światło.
Z kolei w marcu tego roku Atrium Biała dołączyło do kampanii „(Nie)widzialni”, realizowanej przez Fundację StwardnienieRozsiane.Info. Jej celem jest budowanie świadomości społecznej nt. niewidocznej niepełnosprawności oraz wsparcie osób, które jej doświadczają. Mimo trudności, które niejednokrotnie są wywoływane przez stan zdrowia, starają się one żyć aktywnie, pracować, realizować codzienne obowiązki zawodowe i prywatne. Nie zawsze jednak są w stanie to robić bez wysiłku, bo bywają dni, gdy czują się gorzej.
- Niewidoczna niepełnosprawność może mieć różny charakter - może być spowodowana chorobą, zaburzeniami neurorozwojowymi (np. autyzm), przebiegiem leczenia czy skutkiem wypadku. Osoby nią dotknięte często spotykają się z niezrozumieniem i niewrażliwością. Chcemy to zmienić, dlatego bez wahania włączyliśmy się w projekt „(Nie)widzialni”, dając wyraz poparcia dla wartości i celów prezentowanych w kampanii – mówi Justyna Doroszkiewicz.
Jednym z elementów współpracy w ramach tego partnerstwa, jest przeprowadzenie w Atrium Biała akcji informacyjnej, dotyczącej tego, jak reagować i pomóc osobie z niewidomą niepełnosprawnością znajdującej się na terenie galerii.
- Chcemy uczestniczyć w budowaniu świadomości społecznej o niewidocznej niepełnosprawności, ale też ułatwiać codzienne funkcjonowanie osobom, które jej doświadczają i mogą potrzebować naszego wsparcia. Zależy nam na tym, aby każda osoba odwiedzająca naszą galerię czuła się bezpiecznie i wiedziała, że jesteśmy gotowi do pomocy jej w razie potrzeby - dodaje dyrektor Atrium Biała
„Godziny ciszy” jak i udział w kampanii „(Nie)widzialni”, a także współpraca przy organizacji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu są częścią programu Atrium Razem, którego celem jest wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju.
Więcej informacji na stronie www.atrium-biala.pl oraz na profilu Fb: https://www.facebook.com/AtriumBiala.

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.