Komunikaty PR

Dzień Świadomości Autyzmu w Atrium Biała

2023-03-28  |  13:46
Biuro prasowe

„Zaświeć się na niebiesko” - to hasło przewodnie corocznej akcji, organizowanej w ramach Światowego Dnia Świadomości Autyzmu, w którą ponownie zaangażowało się Atrium Biała. W przypadającym 2 kwietnia Światowym Dniu Wiedzy o Autyzmie, w galerii odbędzie się akcja informacyjna. Głównym przesłaniem projektu, zainicjowanego i organizowanego przez białostocki oddział Krajowego Towarzystwa Autyzmu, jest zwiększenie wiedzy społeczeństwa na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu.

 

Kwiecień jest miesiącem wiedzy na temat autyzmu. Corocznie, 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W ramach obchodów realizowane są liczne inicjatywy na rzecz przeciwdziałania wykluczeniu osób ze spektrum autyzmu i ich rodzin. Co roku Krajowe Towarzystwo Autyzmu Oddział w Białymstoku przeprowadza akcję „Zaświeć się na niebiesko” (Light it up blue). W tym dniu symbolem solidarności z osobami z autyzmem jest kolor niebieski. Każdy może wyrazić swoje poparcie - oświetlając budynek na niebiesko, dodając niebieski kolor do ubrania, wystawiając niebieskie lampki w oknach – możliwości jest wiele. W geście wsparcia z osobami z autyzmem, w tym dniu również wiele budynków w Białymstoku będzie podświetlonych na niebiesko.

 

Przy tej okazji w niedzielę handlową, 2 kwietnia, w godzinach 10.00-18.00, w Atrium Biała, odbędzie się akcja informacyjna na temat autyzmu, skierowana do klientów oraz mieszkańców Białegostoku. Jej celem jest poszerzenie wiedzy na temat funkcjonowania osób w spektrum autyzmu oraz pomoc w zrozumieniu potrzeb i trudności związanych z tym zaburzeniem. Akcja odbędzie się na pasażu galerii naprzeciwko sklepu Media Markt.

 

2 kwietnia jest okazją do tego, aby promować empatię i zrozumienie odmiennych potrzeb osób w spektrum autyzmu. Wciąż istnieje wiele barier i ograniczeń, które utrudniają im swobodne funkcjonowanie w otoczeniu. Dzięki niedzielnej akcji informacyjnej, mamy szansę edukować społeczeństwo na temat autyzmu, a także potrzeb i zachowań osób nim dotkniętych przekonuje Justyna Doroszkiewicz, dyrektor Atrium Biała.

 

Atrium Biała podejmuje szereg działań na rzecz osób z niepełnosprawnościami. W ubiegłym roku galeria wprowadziła „Godziny ciszy” ułatwiające robienie zakupów osobom ze spektrum autyzmu oraz ich rodzinom. „Godziny ciszy” funkcjonują codziennie, w godzinach 9.00-10.00; w tym czasie na terenie centrum handlowego jest przyciszona muzyka i przygaszone światło.

 

Z kolei w marcu tego roku Atrium Biała dołączyło do kampanii „(Nie)widzialni”, realizowanej przez Fundację StwardnienieRozsiane.Info. Jej celem jest budowanie świadomości społecznej nt. niewidocznej niepełnosprawności oraz wsparcie osób, które jej doświadczają. Mimo trudności, które niejednokrotnie są wywoływane przez stan zdrowia, starają się one żyć aktywnie, pracować, realizować codzienne obowiązki zawodowe i prywatne. Nie zawsze jednak są w stanie to robić bez wysiłku, bo bywają dni, gdy czują się gorzej.

 

- Niewidoczna niepełnosprawność może mieć różny charakter - może być spowodowana chorobą, zaburzeniami neurorozwojowymi (np. autyzm), przebiegiem leczenia czy skutkiem wypadku. Osoby nią dotknięte często spotykają się z niezrozumieniem i niewrażliwością. Chcemy to zmienić, dlatego bez wahania włączyliśmy się w projekt „(Nie)widzialni”, dając wyraz poparcia dla wartości i celów prezentowanych w kampanii – mówi Justyna Doroszkiewicz.

 

Jednym z elementów współpracy w ramach tego partnerstwa, jest przeprowadzenie w Atrium Biała akcji informacyjnej, dotyczącej tego, jak reagować i pomóc osobie z niewidomą niepełnosprawnością znajdującej się na terenie galerii.

 

- Chcemy uczestniczyć w budowaniu świadomości społecznej o niewidocznej niepełnosprawności, ale też ułatwiać codzienne funkcjonowanie osobom, które jej doświadczają i mogą potrzebować naszego wsparcia. Zależy nam na tym, aby każda osoba odwiedzająca naszą galerię czuła się bezpiecznie i wiedziała, że jesteśmy gotowi do pomocy jej w razie potrzeby  - dodaje dyrektor Atrium Biała

 

„Godziny ciszy” jak i udział w kampanii „(Nie)widzialni”, a także współpraca przy organizacji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu są częścią programu Atrium Razem, którego celem jest wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju.

 

Więcej informacji na stronie www.atrium-biala.pl oraz na profilu Fb: https://www.facebook.com/AtriumBiala.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Waga Nadziei – kuchenne urządzenie z misją Biuro prasowe
2024-08-22 | 16:45

Waga Nadziei – kuchenne urządzenie z misją

Polska marka Łucznik we współpracy z Fundacją „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” wprowadziła na rynek wyjątkowy produkt – „Wagę Nadziei”. To
Zakupy Centrum Riviera otworzyła nową salę zabaw dla najmłodszych
2024-08-14 | 13:45

Centrum Riviera otworzyła nową salę zabaw dla najmłodszych

W gdyńskim Centrum Riviera dostępna jest nowa, darmowa przestrzeń dla dzieci – sala zabaw. Zlokalizowana na pierwszym poziomie, naprzeciwko sklepu House, pozostanie otwarta do 30
Zakupy Wielkie otwarcie salonu VOGA
2024-08-12 | 08:55

Wielkie otwarcie salonu VOGA

Po niedawnych spektakularnych otwarciach nowych sklepów w Focusie, czas na kolejne. W sobotę, 31 sierpnia w bydgoskiej galerii zadebiutuje Butik Voga – pierwszy stacjonarny i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Media

Maja Sablewska: Musieliśmy przeformatować mój program, bo zmienia się moda i społeczeństwo. Jest więcej tolerancji, a kobiety są bardziej odważne

Stylistka zaznacza, że w swoim programie nie działa pochopnie i na oślep, a wszystkie metamorfozy poprzedzone są szczerą rozmową z bohaterkami. Z obserwacji Mai Sablewskiej wynika, że kobiety są coraz bardziej odważne w kwestii wyglądu i ubioru, nie boją się eksperymentować, chętnie szukają inspiracji i już nie przejmują się tak bardzo krytyką innych osób.  W kolejnej formatu „10 lat młodsza w 10 dni z Sablewską” jego gospodyni musi więc dostosować się do zmieniających się warunków i sprostać wymaganiom uczestniczek.

Uroda

Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga

Prezenterka nie ukrywa, że czasem lubi odpocząć od telewizyjnego looku i jeśli tylko może, to rezygnuje z perfekcyjnego makijażu, jaki jest koniecznością w pracy przed kamerami. W swoich mediach społecznościowych również nie unika zdjęć, na których pokazuje, jak wygląda bez filtrów i make-upu. Paulina Sykut-Jeżyna podkreśla, że bardziej niż na kosmetyki kolorowe stawia na pielęgnacyjne. Szczególnie dba o odpowiednie nawilżenie skóry, by zawsze była gładka i promienna.