Farma Świętokrzyska rusza z kampanią #2życiewarzyw
ZOOM BSC
Angorska 25/2
02-920 Warszawa
luiza.roslon|zoom-bsc.pl| |luiza.roslon|zoom-bsc.pl
500 140 254
zoom-bsc.pl
Z najnowszego raportu Feedback EU wynika, że Unia Europejska wyrzuca więcej jedzenia niż importuje. W 2021 roku sprowadziła prawie 138 mln ton produktów, jednocześnie marnując 153,5 mln ton żywności. Z kolei dane Federacji Polskich Banków Żywności wskazują, że skala marnowania żywności w Polsce wynosi 4,8 mln ton rocznie, biorąc pod uwagę wszystkie ogniwa łańcucha produkcji. Farma Świętokrzyska, chcąc przyczynić się do zmiany tej sytuacji wprowadza na rynek nieidealne w wyglądzie, ale świeże, smaczne, pełnowartościowe, a do tego ekologiczne warzywa i owoce. To także szansa na oszczędności w dobie inflacji, ponieważ cena takich produktów jest niższa.
W ramach prowadzonej przez Farmę Świętokrzyską akcji #2życiewarzyw kilogram ekologicznej papryki czy dyni kosztuje 5 zł.
– Wiemy, że znaczna część żywności, którą marnujemy, to pełnowartościowe produkty, które swoim wyglądem odbiegają od standardów. Dlatego konsumenci mniej chętnie sięgają po nie w sklepach. Chcemy to zmienić. W związku z tym wyszliśmy z działaniem promującym nieidealne, ale bogate w wartości odżywcze warzywa i owoce. Oprócz wyglądu niczego im nie brakuje, a do tego są sporo tańsze. To nasz wkład w promowanie zwyczajów zakupowych, które pomogą ograniczyć marnowanie żywności – mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej.
Marnowanie na ogromną skalę
Jak wynika z raportu Feedback EU „No Time to waste”, Unia Europejska importowała w 2021 roku ponad 138 mln ton żywności o łącznej wartości 150 mld euro i jednocześnie zmarnowała 153,5 ml ton jedzenia. Skala marnotrawstwa jest tym bardziej niepokojąca, gdy weźmie się pod uwagę, że 33 mln ludzi nie może sobie pozwolić na wysokiej jakości posiłek co drugi dzień. Stąd też inicjatywa Farmy Świętokrzyskiej w promowaniu warzyw i owoców, które odbiegają od normy tylko pod względem wyglądu.
Na stronie Farmy Świętokrzyskiej w zakładce „drugie życie warzyw” można kupić ekologiczną dynię, paprykę, buraki, marchew, ziemniaki oraz jabłka. Cena za 1 kg to 5 zł. W TOP3 najwyższych oszczędności cenowych wygrywa papryka z różnicą 11,98 zł/kg, na drugim miejscu dynia z 7,99 zł/kg. Podium zamyka krzywa marchewka, gdzie można zaoszczędzić na kilogramie aż 4,40 zł.
Produkty biorące udział w akcji #2życiewarzyw dostępne są tu: https://biozfarmy.pl/pol_m_2zyciewarzyw-589.html

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.