Komunikaty PR

Farma Świętokrzyska rusza z kampanią #2życiewarzyw

2022-10-19  |  10:00
Kontakt
ZOOM BSC
ZOOM BSC

Angorska 25/2
02-920 Warszawa
luiza.roslon|zoom-bsc.pl| |luiza.roslon|zoom-bsc.pl
500 140 254
zoom-bsc.pl

Z najnowszego raportu Feedback EU wynika, że Unia Europejska wyrzuca więcej jedzenia niż importuje. W 2021 roku sprowadziła prawie 138 mln ton produktów, jednocześnie marnując 153,5 mln ton żywności. Z kolei dane Federacji Polskich Banków Żywności wskazują, że skala marnowania żywności w Polsce wynosi 4,8 mln ton rocznie, biorąc pod uwagę wszystkie ogniwa łańcucha produkcji. Farma Świętokrzyska, chcąc przyczynić się do zmiany tej sytuacji wprowadza na rynek nieidealne w wyglądzie, ale świeże, smaczne, pełnowartościowe, a do tego ekologiczne warzywa i owoce. To także szansa na oszczędności w dobie inflacji, ponieważ cena takich produktów jest niższa.

W ramach prowadzonej przez Farmę Świętokrzyską akcji #2życiewarzyw kilogram ekologicznej papryki czy dyni kosztuje 5 zł.

Wiemy, że znaczna część żywności, którą marnujemy, to pełnowartościowe produkty, które swoim wyglądem odbiegają od standardów. Dlatego konsumenci mniej chętnie sięgają po nie w sklepach. Chcemy to zmienić. W związku z tym wyszliśmy z działaniem promującym nieidealne, ale bogate w wartości odżywcze warzywa i owoce. Oprócz wyglądu niczego im nie brakuje, a do tego są sporo tańsze. To nasz wkład w promowanie zwyczajów zakupowych, które pomogą ograniczyć marnowanie żywności – mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Marnowanie na ogromną skalę

Jak wynika z raportu Feedback EU „No Time to waste”, Unia Europejska importowała w 2021 roku ponad 138 mln ton żywności o łącznej wartości 150 mld euro i jednocześnie zmarnowała 153,5 ml ton jedzenia. Skala marnotrawstwa jest tym bardziej niepokojąca, gdy weźmie się pod uwagę, że 33 mln ludzi nie może sobie pozwolić na wysokiej jakości posiłek co drugi dzień. Stąd też inicjatywa Farmy Świętokrzyskiej w promowaniu warzyw i owoców, które odbiegają od normy tylko pod względem wyglądu.

Na stronie Farmy Świętokrzyskiej w zakładce „drugie życie warzyw” można kupić ekologiczną dynię, paprykę, buraki, marchew, ziemniaki oraz jabłka. Cena za 1 kg to 5 zł. W TOP3 najwyższych oszczędności cenowych wygrywa papryka z różnicą 11,98 zł/kg, na drugim miejscu dynia z 7,99 zł/kg. Podium zamyka krzywa marchewka, gdzie można zaoszczędzić na kilogramie aż 4,40 zł.

Produkty biorące udział w akcji #2życiewarzyw dostępne są tu: https://biozfarmy.pl/pol_m_2zyciewarzyw-589.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ZOOM BSC
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Kreatywny weekend z zajęciami z upcyklingu w Blue City Biuro prasowe
2024-06-28 | 15:12

Kreatywny weekend z zajęciami z upcyklingu w Blue City

W najbliższy weekend - 29 i 30 czerwca - przestrzeń przy fontannie na poziomie -1 zamieni się w strefę kreatywnych zajęć dla starszych dzieci i wszystkich dorosłych. Pod okiem
Zakupy Kolejny nowy najemca w Blue City. Gratka dla fanów technologii i designu
2024-06-27 | 09:11

Kolejny nowy najemca w Blue City. Gratka dla fanów technologii i designu

Niespełna dwa tygodnie po otwarciu butiku RP Store na klientów Blue City czeka kolejna nowość - sklep hiszpańskiej marki Kamalion, pełen nowoczesnych akcesoriów
Zakupy Znamy najnowszy portret klientek Pepco
2024-06-26 | 17:00

Znamy najnowszy portret klientek Pepco

Od Portugalii, przez Polskę aż po Estonię to wykształcona, pracująca, mama, dla której najważniejsze są niskie ceny. Każdego miesiąca w sklepach Pepco klienci realizują ponad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Media

Robert El Gendy: Jestem śpiochem i przychodzę do studia w ostatniej chwili. Raz nie obudziłem się na czas i dopiero telefon z redakcji postawił mnie na nogi

Prezenter „Pytania na śniadanie” zaznacza, że lubi sobie pospać, dlatego prowadzenie porannego programu to dla niego prawdziwe wyzwanie. Musi się bowiem sporo natrudzić, by być w studiu telewizyjnym na czas. Zazwyczaj nie udaje mu się jednak obudzić wraz z dźwiękiem pierwszego budzika i zdarzyło się, że z głębokiego snu wyrwał go dopiero telefon od produkcji „Pytania na śniadanie”.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.