Festiwal Czekolady i Słodkości w Promenadzie
Smakosze czekolady przybywajcie! Łasuchów cukierniczych wyrobów i nie tylko zapraszamy w dniach 19-21 października do Promenady na najsłodszy weekend tego roku! Przez trzy dni w warszawskiej galerii odbywać się będzie Festiwal Czekolady i Słodkości. Przed odwiedzającymi zaprezentują się czekoladowi producenci z całego kraju, a także najlepsi rzemieślnicy z różnorodną ofertą, którzy wystawią się Strefie Manufaktury Czekolady i Słodyczy, Strefie Lodów Kraftowych, Strefie Polskich Palarni Kawy. Festiwalowy program pęka w szwach od atrakcji! Najmłodsi będą mogli wziąć udział w słodkich warsztatach.
Festiwal Czekolady i Słodkości to projekt, który powstał z miłości do czekolady, aby w unikalny sposób promować polskie manufaktury oraz krzewić kulturę jedzenia czekolady. Wydarzenie organizowane jest w różnych miastach przez większość roku, dzięki czemu lokalna społeczność może nie tylko rozkoszować się czekoladą, ale też degustować słodycze z różnych regionów Polski i zakątków świata. Tym razem Festiwal Czekolady i Słodkości zawita do warszawskiej Promenady. Przez trzy dni klienci galerii jak i mieszkańcy będą mogli bezpłatnie wziąć udział w czekoladowym wydarzeniu.
Czekoladowo-kawowy weekend i nie tylko…
Od czwartku do soboty (19-21 października) swoje oferty zaprezentują wytwórcy ręcznie wyrabianej czekolady oraz słodyczy z całej Polski, wśród nich: Owocówka – Świeże owoce w czekoladzie, Gang Czekoladożerców, Manufaktura u Dziwisza, Owoce w Czekoladzie, Świat Czekolady Roberta Dybalskiego, Pelczar Chocolatier, , Słodki Grek – Prosto z Grecji, Karmello, Angelina Chocolate, Dzika Czekolada, Zotter, Narzędzia z Czekolady, Manufaktura Lizaków, Słodycze Tureckie, Straż Lodowa, cukiernia Grzybki, Delisis, Lody z Natury, Magia Karmelu, Szwajcarskie składy Czekolady i wiele innych. Będzie można również skosztować wielu innych smakołyków i podziwiać kunszt rzemieślniczy w Strefie Manufaktury Czekolady i Słodyczy, Strefie Lodów Kraftowych, Strefie Polskich Palarni Kawy.
Stoiska wystawców dostępne będą przez 3 dni, w czwartek (19.10) od 12.00 do 19.45 oraz w piątek i sobotę w godzinach od 10.00 do 19.15. Poza częścią wystawowo-degustacyjną nie zabraknie też słodkich akcentów dla najmłodszych!
Warsztaty dla miłośników słodyczy
W czwartkowe popołudnie (19 października) organizatorzy zapraszają dzieci w godzinach 16.00-17.30 na robienie lizaków z czekolady, a w godzinach 17.45-19.15 na robienie własnych słodkich tabliczek. Również w drugim i trzecim dniu festiwalu odbywać się będą kreatywne warsztaty i zabawy. W piątek (20 października) od 16.00 do 17.00, najmłodsi mogą wziąć udział w tworzeniu jesiennych kwiatów z papieru jadalnego oraz od 17.30 do 19.00 na robienie swojej tabliczki z Gangiem Czekoladożerców. Natomiast w sobotę (21 października) w godzinach od 12.00 do 19.00 odbędzie się cykl warsztatów m.in.: tworzenie czekoladowych pralin i figurek z masy cukrowej.
Na warsztaty oznaczone (*) obowiązują wcześniejsze zapisy, natomiast do udziału w pozostałych zajęciach wystarczy zgłosić się bezpośrednio na miejscu. Więcej informacji dla chętnych na stronie galerii.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.