Galeria Klif miesiąc po otwarciu: Klienci wracają do ulubionych miejsc i marek
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Powrót do normalnego funkcjonowania był dla wielu sklepów w gdyńskim Klifie dużą niewiadomą, jednak już w ostatnim tygodniu maja Galerię Klif odwiedziło 65% liczby dotychczasowych klientów. Galeria wdrożyła wszystkie zalecenia sanitarne oraz na bieżąco monitoruje i przestrzega norm związanych z higieną. Klienci wracają, a najemcy ostrożnie, ale z optymizmem, patrzą w przyszłość.
Od 4 maja Galeria Klif sukcesywnie wraca do trybu działalności, jaki klienci pamiętają sprzed pandemii. Otwarte są sklepy odzieżowe, sportowe, z wyposażeniem wnętrz, punkty usługowe, strefa gastronomiczna a od 6 czerwca otworzy się Calypso Fitness. Właściciele sklepów zdają sobie sprawę, że na powrót do 100% odwiedzalności i obrotów sprzed rządowych obostrzeń przyjdzie jeszcze trochę poczekać, ale doceniają dotychczasowe działania galerii w zakresie zapewnienia poczucia bezpieczeństwa im oraz klientom.
Klienci bardziej zdecydowani
- Ponowne otwarcie naszego salonu w Galerii Klif było niewiadomą - mówi Aleksandra Joachimowska, współwłaścicielka Salonu Optical Christex. - Po blisko miesiącu, mogę powiedzieć, iż większość naszych obaw okazała się nieuzasadniona. Nasi klienci z Trójmiasta i okolic są i chętnie do nas zaglądają. Widać, że czują się bezpiecznie.
Zdaniem Aleksandry Jachimowskiej pandemia nie zmieniła przyzwyczajeń klientów, ale spowodowała, że decyzje podejmowane są szybciej.
- Nasz salon jest nastawiony na klienta premium, który jest zainteresowany zakupem produktów luksusowych, z najwyższej półki. Koszyk zakupowy jest podobny do tego sprzed pandemii. Są to zarówno produkty niezbędne, jak okulary korekcyjne czy okulary przeciwsłoneczne lub kolejna para okularów - dla sprawienia sobie przyjemności. Część klientów stała się bardziej konkretna. Szybciej podejmują decyzje. Jest również mniej klientów starszych wiekiem oraz przyglądających się ofercie.
Podobnego zdania jest Aleksandra Gliwińska, właścicielka kawiarni Nice Ice
- W zależności od dnia odwiedza nas około 30-50% klientów z czasów przed pandemią. Są szczęśliwi, że mogą wrócić do naszej kawiarni. Czują się bezpiecznie. Nie zauważyłam, by klienci bardziej zwracali uwagę na ceny lub zamawiali mniej. Przez pierwsze dwa tygodnie odwiedzały nas tylko rodziny lub pojedyncze osoby – było to związane z przepisami. Na szczęście można się już spotykać z przyjaciółmi i znajomymi w kawiarniach, liczymy więc na zwiększenie liczby naszych gości – mówi Gliwińska.
Na zwiększenie liczby gości - zwłaszcza turystów - liczy także Aleksandra Jachimowska.
- Praktycznie jedynym problem jest brak turystów, którzy generowali znaczny przychód w okresie wiosenno-letnim - mówi współwłaścicielka Optical Christex. - Mamy nadzieję, że wkrótce i to się zmieni.
Regina Michałowska z salonu Charme zauważa, że wybory klientów nieco się zmieniły:
- Klienci decydują się teraz przede wszystkim na odzież sportową i casual. I, przynajmniej na razie, wstrzymują się od większych zakupów. Zdaniem Reginy Michałowskiej uwagę zwraca bardziej rozważne podejście do decyzji zakupowych. - Zbliżający się czas urlopów może to zmienić, na co liczymy – mówi właścicielka salonu.
Kwiaty dla przyjemności
Ewa Malepszy z kwiaciarni Narcyz zauważa, że klienci Galerii Klif pozytywnie oceniają stan bezpieczeństwa podczas robienia zakupów.
- Nasz punkt działa w postaci „wyspy” na ciągu komunikacyjnym, dlatego klienci tym bardziej doceniają czyste, zdezynfekowane ciągi komunikacyjne, brak tłumów i spokojne zakupy. Wyspa jest ogrodzona z każdej strony ścianą z plexi, co zapewnia bezpieczne zakupy. Klienci czasami kupują kwiaty dla przyjemności, co nas bardzo cieszy – mówi Ewa Malepszy. - Dziękuję też klientom za to, że są bardziej zdyscyplinowani i wyrozumiali dla siebie i sprzedawców. Prawdą jest jednak, że ograniczają zakupy – dodaje.
Klienci cenią bezpieczeństwo
Właściciele i sprzedawcy podkreślają zgodnie, że klienci zachowują się odpowiedzialnie, dezynfekują ręce i używają jednorazowych rękawiczek. Stali się też bardziej konkretni, przychodzą i kupują bez szerszego oglądania, w czym pomocne są prezentacje kolekcji i asortymentu on-line.
- W maju, po otwarciu Galerii Klif zorganizowaliśmy pokazy kolekcji na żywo na Facebooku, pomagając klientkom wybrać interesujące stylizacje tak, aby zrealizować zakupy w krótszym czasie stacjonarnie w Galerii. Pokaz cieszył dużym zainteresowaniem zarówno klientów jak najemców, dlatego też mamy w planach kolejne prezentacje. Z początkiem czerwca powraca też #KlifFashionStudio. Bezpłatnych porad udzielać będą nasze stylistki Katarzyna Kobiela oraz Hanna Duda-Zacharewicz – mówi Mariola Rogóż, dyrektor Galerii Klif w Gdyni.
Galeria Klif w Gdyni
Marka Klif pochodzi z Gdyni i od 1996 roku stanowi źródło inspiracji unikalnego stylu życia i mody. Przyciąga pasjonatów i koneserów mody, oferując klientom różnorodne marki z sektora premium oraz mainstream. Najemcy Galerii Klif w Gdyni to unikatowe na terenie polski sklepy oferujące wyjątkowe produkty z branży modowej i wnętrzarskiej a także usługowej.
W gdyńskiej Galerii Klif to jest ponad 130 sklepów, strefa gastronomiczna oraz centrum fitness. Wyróżnia się szeroko rozwinięty sektor wnętrzarski oraz ekskluzywne butiki znanych projektantów, których nie można znaleźć nigdzie indziej w Trójmieście. m.in. Bizuu, Charme, COS, Emanuel Berg, La Mania, Lidia Kalita, Robert Kupisz, Liu Jo, Marciano Guess, Patrizia Pepe, Petit Bateau, Pinko, Stefanel, Tommy Hilfiger czy Superdry, Home &You, BB Home, Spensen czy dwupiętrowy salon Witek Home.

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Qczaj: Moja siostra przeszła załamanie psychiczne. Dźwigamy na swoich barkach bardzo dużo i czasami po prostu nie mamy już siły
Trener przeżył niedawno prawdziwe chwile grozy po tym, gdy jego siostra trafiła do szpitala. Mimo że jest już dorosła, to nadal czuje się za nią odpowiedzialny, tak samo jak wtedy, kiedy opiekował się nią po wyjeździe mamy do USA. Jednocześnie Qczaj apeluje do tych, którzy zmagają się z jakimś kryzysem psychicznym, by nie wstydzili się mówić o swoich problemach i mieli odwagę prosić o pomoc. Dzięki temu można zapobiec tragedii.
Konsument
Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.
Gwiazdy
Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.