Galeria Klif miesiąc po otwarciu: Klienci wracają do ulubionych miejsc i marek
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Powrót do normalnego funkcjonowania był dla wielu sklepów w gdyńskim Klifie dużą niewiadomą, jednak już w ostatnim tygodniu maja Galerię Klif odwiedziło 65% liczby dotychczasowych klientów. Galeria wdrożyła wszystkie zalecenia sanitarne oraz na bieżąco monitoruje i przestrzega norm związanych z higieną. Klienci wracają, a najemcy ostrożnie, ale z optymizmem, patrzą w przyszłość.
Od 4 maja Galeria Klif sukcesywnie wraca do trybu działalności, jaki klienci pamiętają sprzed pandemii. Otwarte są sklepy odzieżowe, sportowe, z wyposażeniem wnętrz, punkty usługowe, strefa gastronomiczna a od 6 czerwca otworzy się Calypso Fitness. Właściciele sklepów zdają sobie sprawę, że na powrót do 100% odwiedzalności i obrotów sprzed rządowych obostrzeń przyjdzie jeszcze trochę poczekać, ale doceniają dotychczasowe działania galerii w zakresie zapewnienia poczucia bezpieczeństwa im oraz klientom.
Klienci bardziej zdecydowani
- Ponowne otwarcie naszego salonu w Galerii Klif było niewiadomą - mówi Aleksandra Joachimowska, współwłaścicielka Salonu Optical Christex. - Po blisko miesiącu, mogę powiedzieć, iż większość naszych obaw okazała się nieuzasadniona. Nasi klienci z Trójmiasta i okolic są i chętnie do nas zaglądają. Widać, że czują się bezpiecznie.
Zdaniem Aleksandry Jachimowskiej pandemia nie zmieniła przyzwyczajeń klientów, ale spowodowała, że decyzje podejmowane są szybciej.
- Nasz salon jest nastawiony na klienta premium, który jest zainteresowany zakupem produktów luksusowych, z najwyższej półki. Koszyk zakupowy jest podobny do tego sprzed pandemii. Są to zarówno produkty niezbędne, jak okulary korekcyjne czy okulary przeciwsłoneczne lub kolejna para okularów - dla sprawienia sobie przyjemności. Część klientów stała się bardziej konkretna. Szybciej podejmują decyzje. Jest również mniej klientów starszych wiekiem oraz przyglądających się ofercie.
Podobnego zdania jest Aleksandra Gliwińska, właścicielka kawiarni Nice Ice
- W zależności od dnia odwiedza nas około 30-50% klientów z czasów przed pandemią. Są szczęśliwi, że mogą wrócić do naszej kawiarni. Czują się bezpiecznie. Nie zauważyłam, by klienci bardziej zwracali uwagę na ceny lub zamawiali mniej. Przez pierwsze dwa tygodnie odwiedzały nas tylko rodziny lub pojedyncze osoby – było to związane z przepisami. Na szczęście można się już spotykać z przyjaciółmi i znajomymi w kawiarniach, liczymy więc na zwiększenie liczby naszych gości – mówi Gliwińska.
Na zwiększenie liczby gości - zwłaszcza turystów - liczy także Aleksandra Jachimowska.
- Praktycznie jedynym problem jest brak turystów, którzy generowali znaczny przychód w okresie wiosenno-letnim - mówi współwłaścicielka Optical Christex. - Mamy nadzieję, że wkrótce i to się zmieni.
Regina Michałowska z salonu Charme zauważa, że wybory klientów nieco się zmieniły:
- Klienci decydują się teraz przede wszystkim na odzież sportową i casual. I, przynajmniej na razie, wstrzymują się od większych zakupów. Zdaniem Reginy Michałowskiej uwagę zwraca bardziej rozważne podejście do decyzji zakupowych. - Zbliżający się czas urlopów może to zmienić, na co liczymy – mówi właścicielka salonu.
Kwiaty dla przyjemności
Ewa Malepszy z kwiaciarni Narcyz zauważa, że klienci Galerii Klif pozytywnie oceniają stan bezpieczeństwa podczas robienia zakupów.
- Nasz punkt działa w postaci „wyspy” na ciągu komunikacyjnym, dlatego klienci tym bardziej doceniają czyste, zdezynfekowane ciągi komunikacyjne, brak tłumów i spokojne zakupy. Wyspa jest ogrodzona z każdej strony ścianą z plexi, co zapewnia bezpieczne zakupy. Klienci czasami kupują kwiaty dla przyjemności, co nas bardzo cieszy – mówi Ewa Malepszy. - Dziękuję też klientom za to, że są bardziej zdyscyplinowani i wyrozumiali dla siebie i sprzedawców. Prawdą jest jednak, że ograniczają zakupy – dodaje.
Klienci cenią bezpieczeństwo
Właściciele i sprzedawcy podkreślają zgodnie, że klienci zachowują się odpowiedzialnie, dezynfekują ręce i używają jednorazowych rękawiczek. Stali się też bardziej konkretni, przychodzą i kupują bez szerszego oglądania, w czym pomocne są prezentacje kolekcji i asortymentu on-line.
- W maju, po otwarciu Galerii Klif zorganizowaliśmy pokazy kolekcji na żywo na Facebooku, pomagając klientkom wybrać interesujące stylizacje tak, aby zrealizować zakupy w krótszym czasie stacjonarnie w Galerii. Pokaz cieszył dużym zainteresowaniem zarówno klientów jak najemców, dlatego też mamy w planach kolejne prezentacje. Z początkiem czerwca powraca też #KlifFashionStudio. Bezpłatnych porad udzielać będą nasze stylistki Katarzyna Kobiela oraz Hanna Duda-Zacharewicz – mówi Mariola Rogóż, dyrektor Galerii Klif w Gdyni.
Galeria Klif w Gdyni
Marka Klif pochodzi z Gdyni i od 1996 roku stanowi źródło inspiracji unikalnego stylu życia i mody. Przyciąga pasjonatów i koneserów mody, oferując klientom różnorodne marki z sektora premium oraz mainstream. Najemcy Galerii Klif w Gdyni to unikatowe na terenie polski sklepy oferujące wyjątkowe produkty z branży modowej i wnętrzarskiej a także usługowej.
W gdyńskiej Galerii Klif to jest ponad 130 sklepów, strefa gastronomiczna oraz centrum fitness. Wyróżnia się szeroko rozwinięty sektor wnętrzarski oraz ekskluzywne butiki znanych projektantów, których nie można znaleźć nigdzie indziej w Trójmieście. m.in. Bizuu, Charme, COS, Emanuel Berg, La Mania, Lidia Kalita, Robert Kupisz, Liu Jo, Marciano Guess, Patrizia Pepe, Petit Bateau, Pinko, Stefanel, Tommy Hilfiger czy Superdry, Home &You, BB Home, Spensen czy dwupiętrowy salon Witek Home.
Uwolnij swojego wewnętrznego botanika z nowym zestawem LEGO® Ideas Ogród botanic
Prezent po polsku – konwenanse i uprzedzenia. Czego nie wypada?
15. Urodziny Salonu Pierre Cardin w Galerii Sfera w Bielsku-Białej. Wyjątkowa Ce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.