Galeria Młociny i EPP wspólnie z pomocą Fundacji Malwa
Należąca do EPP i Echo Investment bielańska Galeria Młociny regularnie wspiera lokalną społeczność. W listopadzie pracownicy centrum handlowego oraz spółki EPP ponownie wyciągnęli pomocną dłoń w stronę potrzebujących. W ramach wolontariatu wspólnymi siłami przeprowadzili remont ośrodka rehabilitacyjno-opiekuńczego Fundacji Malwa, zapewniając jego przyszłym mieszkańcom bezpieczną i przyjazną przestrzeń.
Galeria Młociny jest stałym elementem życia społecznego mieszkańców Warszawy. Centrum handlowe regularnie angażuje się w akcje pomocowe, wspierając przede wszystkim sąsiedzką społeczność Bielan – między innymi Fundację Malwa, opiekującą się osobami z niepełnosprawnościami. Teraz, gdy nadarzyła się okazja, by pomóc jej ponownie, pracownicy Galerii Młociny zareagowali bez wahania. W ramach inicjatywy EPP, wspierany przez przedstawicieli centrum handlowego zespół wolontariuszy z centrali spółki przeprowadził prace wykończeniowe pomieszczeń w domu Fundacji, do którego w styczniu wprowadzą się podopieczni. W akcję włączyli się także najemcy bielańskiego obiektu, którzy przekazali niezbędne do zrealizowania prac środki chemiczne oraz przekąski i ciepłe posiłki. Wolontariat ten stanowił zarazem jedną z ponad setki jubileuszowych dobroczynnych akcji, które EPP i podległe jej obiekty realizują w 2021 roku dla uczczenia pięciolecia spółki.
– Społeczność to ludzie, otoczenie naszego centrum handlowego. Nie przechodzimy obojętnie wobec potrzeb sąsiadów i z ogromną radością wspieramy ich na tyle, ile możemy. Bardzo się cieszę, że ponownie mogliśmy dołożyć swoją cegiełkę i wspólnymi siłami odświeżyć przestrzeń dla podopiecznych Fundacji Malwa – mówi Kamila Kiersikowska, dyrektor Galerii Młociny.
W czasie trzydniowej akcji wieloosobowy zespół złożony z pracowników centrali EPP i Galerii Młociny odświeżył pomieszczenia ośrodka rehabilitacyjno-opiekuńczego, odmalowując łącznie aż 800 m2powierzchni ścian i sufitów i montując szafki oraz uchwyty, a na koniec sprzątając pomieszczenia i szykując je w pełni na przybycie nowych lokatorów.
– Dzięki koleżankom i kolegom z siedziby EPP udało się zakupić na ten cel prawie 80 litrów farby, 400 m taśmy i 300 mkw. folii malarskiej, a w realizacji projektu uczestniczyło około 30 osób. Cieszymy się, że mogliśmy osobiście zaangażować się w pomoc i sprawić, że pomieszczenia domu Fundacji Malwa zyskały nowy blask. Mamy nadzieję, że naszą akcją nie tylko pomogliśmy samej Fundacji, ale też sprawiliśmy radość i przyjemność jej podopiecznym – mówi Emilia Zyskowska z Działu Marketingu Galerii Młociny.
Fundację Malwa tworzą niezwykli ludzie, którzy zapragnęli, by osoby z niepełnosprawnościami intelektualnymi znalazły na Bielanach przyjazny dom i opiekę, a także miały możliwość rehabilitacji i pozostawały w kontakcie ze specjalistami. Ośrodek został wybudowany na działce, którą założyciele otrzymali w wyniku starań od samorządu Gminy Bielany. Celem głównym Fundacji jest otworzenie domu całodobowego dla 12, a w przyszłości dla 24 osób oraz prowadzenie działań na rzecz społeczności lokalnej, jej aktywizacji, uwrażliwienia oraz rozwoju.
Akcję wsparli Najemcy Galerii Młociny:
SuperPharm, Tel Aviv, MK Bowling, Nalewak, Multikino, Pasibus, ThaiWok, The Body Shop.
Wyjątkowe obrączki ślubne - na co zwrócić uwagę przy ich wyborze
Świąteczne zakupy Polaków – gdzie kupujemy i jak płacimy?
Prezenty last minute za mniej niż 15 złotych w Lidl Polska!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.