Galeria Młociny i EPP wspólnie z pomocą Fundacji Malwa
Należąca do EPP i Echo Investment bielańska Galeria Młociny regularnie wspiera lokalną społeczność. W listopadzie pracownicy centrum handlowego oraz spółki EPP ponownie wyciągnęli pomocną dłoń w stronę potrzebujących. W ramach wolontariatu wspólnymi siłami przeprowadzili remont ośrodka rehabilitacyjno-opiekuńczego Fundacji Malwa, zapewniając jego przyszłym mieszkańcom bezpieczną i przyjazną przestrzeń.
Galeria Młociny jest stałym elementem życia społecznego mieszkańców Warszawy. Centrum handlowe regularnie angażuje się w akcje pomocowe, wspierając przede wszystkim sąsiedzką społeczność Bielan – między innymi Fundację Malwa, opiekującą się osobami z niepełnosprawnościami. Teraz, gdy nadarzyła się okazja, by pomóc jej ponownie, pracownicy Galerii Młociny zareagowali bez wahania. W ramach inicjatywy EPP, wspierany przez przedstawicieli centrum handlowego zespół wolontariuszy z centrali spółki przeprowadził prace wykończeniowe pomieszczeń w domu Fundacji, do którego w styczniu wprowadzą się podopieczni. W akcję włączyli się także najemcy bielańskiego obiektu, którzy przekazali niezbędne do zrealizowania prac środki chemiczne oraz przekąski i ciepłe posiłki. Wolontariat ten stanowił zarazem jedną z ponad setki jubileuszowych dobroczynnych akcji, które EPP i podległe jej obiekty realizują w 2021 roku dla uczczenia pięciolecia spółki.
– Społeczność to ludzie, otoczenie naszego centrum handlowego. Nie przechodzimy obojętnie wobec potrzeb sąsiadów i z ogromną radością wspieramy ich na tyle, ile możemy. Bardzo się cieszę, że ponownie mogliśmy dołożyć swoją cegiełkę i wspólnymi siłami odświeżyć przestrzeń dla podopiecznych Fundacji Malwa – mówi Kamila Kiersikowska, dyrektor Galerii Młociny.
W czasie trzydniowej akcji wieloosobowy zespół złożony z pracowników centrali EPP i Galerii Młociny odświeżył pomieszczenia ośrodka rehabilitacyjno-opiekuńczego, odmalowując łącznie aż 800 m2powierzchni ścian i sufitów i montując szafki oraz uchwyty, a na koniec sprzątając pomieszczenia i szykując je w pełni na przybycie nowych lokatorów.
– Dzięki koleżankom i kolegom z siedziby EPP udało się zakupić na ten cel prawie 80 litrów farby, 400 m taśmy i 300 mkw. folii malarskiej, a w realizacji projektu uczestniczyło około 30 osób. Cieszymy się, że mogliśmy osobiście zaangażować się w pomoc i sprawić, że pomieszczenia domu Fundacji Malwa zyskały nowy blask. Mamy nadzieję, że naszą akcją nie tylko pomogliśmy samej Fundacji, ale też sprawiliśmy radość i przyjemność jej podopiecznym – mówi Emilia Zyskowska z Działu Marketingu Galerii Młociny.
Fundację Malwa tworzą niezwykli ludzie, którzy zapragnęli, by osoby z niepełnosprawnościami intelektualnymi znalazły na Bielanach przyjazny dom i opiekę, a także miały możliwość rehabilitacji i pozostawały w kontakcie ze specjalistami. Ośrodek został wybudowany na działce, którą założyciele otrzymali w wyniku starań od samorządu Gminy Bielany. Celem głównym Fundacji jest otworzenie domu całodobowego dla 12, a w przyszłości dla 24 osób oraz prowadzenie działań na rzecz społeczności lokalnej, jej aktywizacji, uwrażliwienia oraz rozwoju.
Akcję wsparli Najemcy Galerii Młociny:
SuperPharm, Tel Aviv, MK Bowling, Nalewak, Multikino, Pasibus, ThaiWok, The Body Shop.

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.