Komunikaty PR

Galeria Młociny wprowadza „Godziny ciszy” z myślą o osobach wrażliwych

2021-05-11  |  15:50
Biuro prasowe

Galeria Młociny wprowadza od wtorku 11 maja 2021 roku „Godziny ciszy”, uruchomione z myślą o osobach posiadających wysoką wrażliwość na bodźce takie jak światło czy dźwięki oraz klientach lubiących robić zakupy w ciszy i spokoju. W każdy wtorek w godzinach 15:00-18:00 w warszawskim centrum handlowym tam, gdzie jest to możliwe, będą przygaszone światła, wyłączona muzyka, a ogłoszenia głosowe zostaną ograniczone do minimum. Wszystko po to, aby zakupy na Bielanach były komfortowe dla wszystkich klientów – również osób wrażliwych na dużą ilość bodźców.

Galeria Młociny w trosce o swoich klientów i ich zróżnicowane potrzeby postanowiła uczynić gest w kierunku osób o wysokiej wrażliwości oraz ułatwić im zakupy, a co za tym idzie – funkcjonowanie na co dzień. W ramach wsparcia od 11 maja wprowadzi „Godziny ciszy”, podczas których wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, na terenie centrum handlowego zostanie wyłączona muzyka, wygaszone światła, a ogłoszenia głosowe zostaną ograniczone do minimum. Inicjatywa odbywać się będzie w każdy wtorek w godzinach 15:00-18:00. Skąd pomysł na akcję? Statystyki mówią same za siebie. U znaczącej części populacji duża ilość doświadczeń dźwiękowych i wizualnych powoduje tak duży dyskomfort, że nie mogą zaspokajać swoich codziennych potrzeb, do których należą m.in. zakupy. Jak podaje Fundacja Synapsis zaburzenia integracji sensorycznej występują bardzo często u osób w spektrum autyzmu. Nadwrażliwość na bodźce może dotyczyć również osób np. cierpiących na migrenę lub wysoko wrażliwych. Pewne bodźce napływające ze środowiska, są odbierane przez nie jako zbyt silne. W efekcie zbyt ostre światło, głośne dźwięki, zatłoczone pomieszczenia czy intensywne zapachy mogą dezorganizować, rozpraszać uwagę, wywołać niepokój, a nawet powodować ból. Takie czynności, jak zjedzenie kanapki, jazda na rowerze czy zrobienie zakupów, dla osób wrażliwych mogą być ponad ich siły.

Na terenie warszawskiego centrum handlowego zostaną umieszczone plakaty informacyjne na temat inicjatywy. Emitowane będą również spoty głosowe informujące o wprowadzeniu nowych zasad oraz rozpoczęciu „Godzin ciszy”. Więcej o akcji znajdziemy na stronie www.galeriamlociny.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Zakupy Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.